استان هاکسب و کار ایرانی

انواع تفریحات جزیره کیش

کیش یکی از مقاصد گردشگری معروف ایران است که به‌لطف وجود تفریحات و برنامه‌های سرگرم‌کننده، اوقات خوشی را برای همه گردشگران رقم می‌زند. تفریحات کیش به‌قدری متنوع‌ هستند که شاید در طول یک سفر نتوانید از همه‌ آن‌ها استفاده کنید. در حقیقت، این موضوع به‌مدت زمان سفر و بودجه‌ شما بستگی دارد و اگر اهل هیجان باشید، بهترین مقصد را انتخاب کرده‌اید؛ چراکه بسیار متنوع و هیجان‌انگیز هستند. اگر به فکر رزرو تفریحات کیش هستید ولی در ذهنتان سوال است که انواع تفریحات کیش کدام است تا آخر این مطلب با ما باشید.

لیست تفریحات آبی کیش:

گردشگران علاوه بر استراحت و گشت‌وگذار در ، فهرستی از تفریحات متنوع و جذاب را پیش رو دارند که نویدبخش اوقاتی خوش و به‌یادماندنی هستند. تفریحات آبی و دریایی این جزیره که زیر نظر تعدادی از کلوپ‌ها و مجموعه‌های آبی اجرا می‌شوند، در ماه‌های گرم سال طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. از جمله این تفریحات می‌توان به پاراسل، شاتل، غواصی، گشت دریایی کیش VIP، اسکوتر زیردریایی، فلای بور، بنانا، پارک آبی اوشن کیش، پدل بورد و جت اسکی اشاره کرد.

تفریحات رایگان کیش

۱. پاراسل

پاراسل نوعی تفریح آبی است که علاقه‌مندان از طریق یک چتر با طنابی به طول ۱۵۰ متر به قایق موتوری وصل می‌شوند. وقتی قایق با سرعت روی آب حرکت می‌کند، به‌تدریج در آسمان به پرواز درمی‌‌آیید و اوج هیجان را در آسمان آبی و روی آب‌های زلال خلیج فارس تجربه خواهید کرد.

۲. شاتل

تفریح لذت‌بخش شاتل به این صورت است که روی یک تیوب می‌نشینید و قایق تندرویی شما را روی سطح آب می‌کشد. شاتل به‌صورت تک نفره قابل‌استفاده نیست و حداقل باید دو نفر باشید. افراد ۶ سال به بالا با رضایت والدین می‌توانند از شاتل استفاده کنند. مدت زمان استفاده از شاتل حدود ۱۵ دقیقه است.

۳. غواصی

غواصی از بهترین تفریحات آبی کیش است که گردشگران در تمامی طول سال امکان استفاده از آن را دارند. مراکز آموزشی و تفریحی غواصی متعددی در کیش وجود دارد که این جزیره را به قطب غواصی کشور تبدیل کرده‌اند. بی‌شک شنا با ماهی‌ها و جانوران دریایی کیش، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان می‌سازد و حتی اگر شنا بلد نباشید، می‌توانید همراه با مربی و تجهیزات لازم وارد آب شوید.

۴. اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی از مهیج‌ترین تفریحات آبی جزیره است که امکان سفر به اعماق خلیج فارس و تماشای دنیای زیر آب و ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را پیشکش شما می‌کند. اسکوتر یک نوع غواصی است؛ با این تفاوت که با کمک یک موتور زیر دریایی می‌توانید در عمق ۱۰ متری زیر آب با کمک مربی حرکت کنید. حداقل سن استفاده از اسکوتر زیردریایی، ۱۲ سال و حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر برای خانم‌ها و آقایان است. اسکوتر زیردریایی تک نفره است و برای این تفریح نیازی نیست، شنا بلد باشید.

۵. فلای بورد

فلای بورد، وسیله‌ای است که با اتصال به یک جت اسکی، شما را روی هوا معلق نگه می‌دارد؛ ضمن اینکه از طریق پمپاژ آب، به شما اجازه انجام حرکات نمایشی و شیرجه را می‌دهد و در نتیجه می‌توانید لذت و هیجان را بین آسمان و آب‌های جزیره تجربه کنید. این تفریح برای افراد بالای ۱۸ سال (بانوان و آقایان) مناسب است که در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه انجام می‌شود. فلای بورد، تفریح بسیار ساده‌ای است که پنج دقیقه اول آن به آموزش مختصر اختصاص دارد.

۶. بنانا

بنانا، تفریح آبی دیگری است که برای انجام آن روی تیوب‌های بنانا (به‌شکل موز) سوار می‌شوید و سپس توسط قایق‌های تندرو با سرعت بسیار بالا روی سطح دریا حرکت می‌کنید. این وزرش آبی دسته‌جمعی بسیار هیجان‌انگیز است و حداقل چهار و حداکثر هشت نفر می‌توانند در مدت ۱۵ دقیقه از آن استفاده کنند.

۷. پدل بورد

پدل بورد یکی از متفاوت‌ترین تفریحات آبی کیش است که افراد عاشق هیجان نباید آن را از دست بدهند! پدل بورد، تخته محکمی است که افراد پاهایشان را روی آن می‌گذارند و سپس روی آب حرکت می‌کنند.

۸. جت اسکی

جت اسکی از جمله تفریحات مهیج سفر به شهرهای ساحلی نظیر جزیره کیش است که تجربه سرعت و مانور روی دریا را به شما هدیه می‌دهد. هر جت اسکی قابلیت حمل دو نفر را دارد و قابل استفاده برای آقایان و بانوان است؛ گرچه افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم باید به‌تنهایی سوار شوند.

۹. اسکی روی آب

اسکی روی آب یا کِیبل اسکی را می‌توانید در نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره‌ کیش تجربه کنید. این محل مجهز به رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص، رستوران و کافی‌شاپ است. امکان اسکی ۱۲ نفر به‌طور هم‌زمان در کیبل اسکی کیش وجود دارد که در ابتدا از مربی آموزش می‌بینید.

۱۰. کایت بوردینگ

کایت بوردینگ ترکیبی از پاراگلایدر و اسکی روی آب است که با آن می‌توانید در سطح آب و امواج حرکت کنید. در این تفریح باید سوار بر بورد اسکی شوید؛ در حالی که به کایت متصل هستید و در ادامه برای چند لحظه‌ای در هوا معلق خواهید شد. کایت نقش بادبان و بورد وظیفه شناورسازی ورزشکار روی آب را دارد.

۱۱. گشت دریایی خصوصی

در گشت دریایی می‌توانید از قایق خصوصی همراه با ناخدا استفاده کنید و از خلیج فارس زیبا لذت ببرید. تجربه ماهیگیری با تفنگ و فری ‌دایوینگ نیز بسیار مهیج است که در گشت دریایی امکان آن‌ها وجود دارد. گشت دریایی به‌صورت یک، دو، سه، چهار و همین طور پنج ساعته قابل رزرو است. بسیاری از افراد برای جشن تولد، سالگرد ازدواج و… از این موقعیت استفاده می‌کنند تا با بادکنک‌آرایی، کیک، موسیقی، عکس و فیلم، اتفاقی فراموش‌نشدنی را برای عزیزان خود رقم بزنند.

۱۲. پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن کیش، بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران و تنها پارک آبی روباز ویژه خانم‌ها است که به‌لطف استخرها، سونا و جکوزی‌های آرامش‌بخش، تجربه جذابی از یک تفریح آبی فوق‌العاده را برایتان می‌سازد. جالب اینکه پارک آبی اوشن به‌عنوان تنها پارک آبی کشور با امکانات موج‌سواری است. این پارک آبی دارای سیستم گرمایشی برای فصول سرد است و ازاین‌رو، حتی در هوای خنک نیز می‌توانید از آن لذت ببرید و غروب زیبای کیش را از این محل به نظاره بنشینید. برخی از بخش‌های تفریحی این محل شامل پیچالوپ، دینگل، رالی راید ماساژ و اسپا و… می‌شوند.

۱۳. پلاژهای کیش

وجود پلاژ آقایان و پلاژ بانوان در کیش، این فرصت را به شما می‌دهد تا آزادانه شنا کنید و آفتاب بگیرید؛ تجربه‌ای که در کمتر نقطه‌ای از ایران برای بانوان امکان‌پذیر است. در این پلاژها، امکاناتی همچون دوش آب، تخت ساحلی و سایبان، غرفه‌های فروش لوازم شنا و لوازم بهداشتی، رختکن، غریق نجات، ماساژ، سرویس بهداشتی، بوفه خوراکی و… در نظر گرفته شده است.

۱۴. ماهیگیری

علاقه‌مندان به ماهیگیری می‌تواند در اکثر نقاط جزیره کیش به این تفریح جذاب بپردازند. با این حال، آن دسته از گردشگرانی که به‌دنبال ماهیگیری حرفه‌ای هستند، باید از کلوپ‌های ماهیگیری متعدد در سواحل جزیره مانند کلوپ ماهیگیری هامور دریای کیش و کلوپ ماهیگیری مارینا استفاده کنند که وسایل مورد نیاز را در اختیارشان قرار می‌دهند. در این مراکز امکان ماهیگیری در ساحل و همین طور ماهیگیری در قایق وجود دارد. از آنجا که سواحل جزیره پاکسازی شده‌اند و دارای امنیت کامل هستند، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید به ماهیگیری مشغول شوید.

۱۵. قایق‌سواری

برای قایق‌سواری در کیش می‌توانید انواع مختلف قایق‌های پدالی، موتوری، پارویی، قایق تفریحی مبله VIP و..‌. را با توجه به علاقه‌مندی خود انتخاب کنید. قایق‌های پدالی برای کسانی مناسب است که ترجیح می‌دهند، امواج چشم‌انداز را با سرعت کمتری به نظاره بنشینند.

لیست تفریحات غیرآبی کیش

تفریحات غیرآبی کیش از طیف وسیعی از سرگرمی‌های مناسب کودکان و بزرگسالان تشکیل شده است. در ادامه به این لیست اشاره می کنیم.

۱. بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی از تفریحات هیجانی کیش است که با دو سکوی ۴۰ و ۶۰ متری انجام می‌شود؛ اما فقط کسانی می‌توانند سکوی مرتفع‌تر را امتحان کنند که تجربه استفاده از سکوی ۴۰ متری را داشته باشند. در این تفریح به‌وسیله یک طناب فنردار از روی سکو به‌سمت زمین سقوط آزاد می‌کنید که به‌دلیل رعایت اصول ایمنی، از هر نظر سرگرمی ایمنی است. کلوپ جاذبه، تنها مرکز بانجی جامپینگ کیش است.

۲. جایروکوپتر

جایروکوپتر کیش در بین تفریحات غیرآبی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه پروازی ایمن و مفرح بر فراز جاهای دیدنی کیش و خلیج فارس است. جایروکوپتر یا هلیکوپتر تفریحی تلفیقی از هلیکوپتر و هواپیما است که فقط برای دو نفر ظرفیت دارد و شامل خلبان و مسافر می‌شود. مدت زمان استفاده از آن نیز حدودا ۱۲ دقیقه است.

۳. قلعه وحشت

در کنار تفریحاتی که به آب و دریا منتهی می‌شوند، از سرگرمی‌های دیگری همچون قلعه وحشت کیش غافل نشوید و ترس و هیجان آن را از دست ندهید. قلعه وحشت دارای مسیر ۱۰۰ متری کاملا تاریکی است که یک راهنما شما را با چراغ‌قوه همراهی می‌کند. جالب اینکه در اینجا عکس‌هایی به‌طور نامحسوس از شما گرفته می‌شود که در انتها می‌توانید به انتخاب خودتان، آن‌ها را بخرید. قلعه وحشت در سه سانس برگزار می‌شود که برای افراد زیر ۱۴ سال، سانس متوسط و سانس فول اکشن برای افراد شجاع در نظر گرفته شده است.

۴. پارک دلفین

با فضای طبیعی و کم‌نظیر خود، پستانداران دریایی مانند پنگوئن، گراز دریایی، شیر دریایی، دلفین، گربه دریایی، شیر دریایی و… را در خود جای داده است. از جاذبه‌های این محل، حیوانات و دلفین‌های تربیت‌شده توسط مربیان مجرب ایرانی هستند که با هنرنمایی و حرکات موزون خود، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کنند.

۵. شهربازی هایلند کیش

شهربازی هایلند مجهز به وسایل به‌روز شهربازی‌های سرپوشیده دنیا است که امکان تفریح را به کودکان، نوجوان و جوانان می‌دهد. از بخش‌های جذاب این شهربازی می‌توان به سینما هفت بعدی، فوتبال حبابی، واتر بال گروهی، بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی، بازی‌های مناسب کودکان، مینی گلف و بولینگ اشاره کرد که حسابی پرطرفدار هستند.

۶. شهربازی فان کلاب

شهربازی فان کلاب واقع در بازار كوروش برند سنتر، امکان سرگرمی گروه‌های مختلف سنی را با بیش از ۶۵ بازی متنوع ایجاد کرده است. در این محل می‌توانید از شبیه‌ساز جت اسکی و موتور فضایی، قطار شادی کودکان، واقعیت مجازی، موتور مسابقه‌ای، ماشین‌های کوبنده، زمین بازی، بولینگ و… نهایت استفاده را ببرید.

۷. تم پارک سنتر کیش

تم پارک سنتر کیش با مساحت حدود ۳,۲۰۰ متر از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و شامل دو پارک ژوراسیک و پارک جادویی (مجیک) می‌شود. در تم پارک مجیک با مجموعه‌ای از حیوانات متحرک ماقبل تاریخ مواجه می‌شوید که برای هر کودک و نوجوانی جذابیت دارد.

۸. ماساژ، اسپا و حمام ترکی

با ماساژ، حمام ترکی و مراکشی می‌توانید خستگی و گرفتگی عضلات را رفع کنید و آرامش را به بدن خود هدیه دهید. مراکز ماساژ در بعضی مانند ویدا، کورش، پارمیدا، مرکز ماساژ لیان رز و کلوپ بانوان شایگان فعال هستند. در این مراکز می‌توانید از انواع ماساژها همچون ماساژ سوئدی رویال، ماساژ سنگ داغ، ماساژ ریلکسی، ماساژ بک سوئدی، ماساژ فوت (کف پا)، ماساژ و پاکسازی صورت، ماساژ اسپرت ورزشی و ماساژ لاغری استفاده کنید.

۹. اتاق فرار کیش

اتاق فرار کیش، دنيایی از سرگرمی و معما و ماجراجویی را برای یک ساعت پیش روی شما می‌گذارد. این بازی مناسب گروه‌های سه تا ۶ نفره است و پس از اینکه در اتاق دربسته‌ای با درهای قفل قرار گرفتید، باید با حل معماهای بازی، راه فرار از اتاق را پیدا کنید.

۱۰. اتوبوس گردشگری هاپ آن، هاپ آف

اتوبوس هاپ آن، هاپ آف، یک اتوبوس دو طبقه روباز است که به شما امکان می‌دهد تا گشتی در جزیره بزنید و به بازدید جاذبه‌های گردشگری بپردازید. فعالیت اتوبوس‌ها به این صورت است که با خرید بلیط می‌توانید در مدت اعتبار آن، هر تعداد دفعه‌ای که خواستید، سوار اتوبوس شوید و از آن استفاده کنید. ساعت کار این اتوبوس‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب است. ایستگاه‌های اتوبوس هاپ آن، هاپ آف در بخش‌های مختلف شهر از جمله اسکله تفریحی، بازار دامون، شهر زیرزمینی کاریز، ، اسکله میرمهنا، ، ساحل مارینا، ساحل مرجان و… قرار گرفته‌اند و در نتیجه به‌راحتی می‌توانید جاذبه‌های متعددی را ببینید.

۱۱. دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه‌سواری کیش به طول ۷۵ کیلومتر است که جزو طولانی‌ترین و البته بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری کشور محسوب می‌شود. این پیست تقریبا یک دور کامل دور جزیره می‌زند و دوچرخه‌سواری در آن حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد. مسیر دوچرخه‌سواری کیش از پارک‌ها، پلاژ‌های ساحلی، جاهای دیدنی کیش و… می‌گذرد و برای اینکه بیشترین لذت را ببرید، حتما هنگام غروب خورشید و تاریکی هوا، این تفریح را تجربه کنید. ایستگاه‌های متعددی در بخش‌های مختلف مسیر وجود دارد که برای اجاره دوچرخه در نظر گرفته شده است، نظیر ایستگاه و اسکله تفریحی که به‌راحتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، گشت متفاوتی در جزیره بزنید.

۱۲. بولینگ مریم کیش

در علاوه بر بولینگ می‌توانید از بیلیارد، گیم نت، شهربازی و رستوران استفاده کنید و اوقات خوشی را برای خود بسازید. سالن بدن‌سازی آقایان و بانوان نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد.

۱۳. سافاری کیش

این تفریحات را می‌توانید در مجموعه پارس سافاری کیش تجربه کنید که در قالب پکیج‌های مختلفی ارائه می‌شود. به‌عنوان مثال، با تهیه پکیج طلایی سافاری کیش امکان استفاده از تور سافاری، موتور‌سواری، شترسواری و کارتینگ را خواهید داشت. پکیج آدرنالین سافاری (تور سافاری، موتورسواری، بانجی شوتینگ، هرم وحشت)، پکیج نوجوان سافاری (مینی گلف، موتور ۹۰ سی‌سی، زورب بال، ترامپولین، بانجی ترامپولین) و پکیج ماه عسل سافاری (تور سافاری، تور ماشین باگی، زورب بال و ماشین کوبنده) و… از دیگر پکیج‌های این مجموعه هستند.

۱۴. کشتی‌های تفریحی کیش

از کشتی‌های تفریحی کیش می‌توان به کشتی اوستا، کشتی دنا، کشتی تارا، کشتی آرتمیس، کشتی نوید، کشتی آکواریوم و کشتی تاپ تورز کاتاماران اشاره کرد. در گشت دریایی با کشتی می‌توانید تجربه حضور در آب‌های اطراف جزیره را در سانس‌های دو ساعته داشته باشید.

۱۵. جنگ های شبانه کیش

جنگ‌های شبانه یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای گذران ساعت‌های پایانی شب هستند. این جنگ‌ها با برنامه‌های شاد و مفرحی مثل استندآپ، موزیک، تقلید صدا، اجرای آکروبات و حرکات نمایشی و…، اوقاتی سرشار از خنده را به شما هدیه می‌دهند. برخی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از جنگ شبانه ستارگان رنگارنگ، جنگ شبانه پازل شو، جنگ شبانه دینامیت شو، جنگ شبانه ایرانیا، جنگ شبانه بابک شو، جنگ شبانه پرشین شو و جنگ شبانه سی شو.

در پایان

اگر گدرتان به کیش افتاد از تفریحات آبی و غیر آبی آن حتما استفاده کنید و لحظات خوبی را بسازید.