استان ها

زمینه‌های همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه اصفهان بررسی شد

گیلونا / اصفهان جمعی از اعضای بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور از مرکز نوآوری صنعت سرگرمی دانشگاه اصفهان بازدید و در جریان فعالیت های بخش های مختلف این مرکز قرار گرفتند. همچنین محورهای همکاری دو مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

امروزه بازی های رایانه ای یک ابزار سرگرمی نیست، بلکه یکی از بزرگترین صنایع در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. امروزه بازی های رایانه ای و موبایلی بخشی از زندگی بسیاری از افراد شده است و به ندرت می توان فردی را پیدا کرد که بازی روی گوشی خود نداشته باشد.

چند سالی است که دانشگاه اصفهان وارد عرصه بازی‌های رایانه‌ای شده است و اولین جرقه‌های تشکیل مرکز مستقل این حوزه پس از برگزاری اولین همایش «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۷ با سرمایه‌گذاری مشترک شکل گرفت. مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به «مرکز نوآوری صنایع سرگرمی» و مکانی مجهز و به روز با فضایی مفرح تبدیل شده است که راه را برای توسعه فعالیت های مرتبط با سرگرمی

کم کم ضلع شمالی دانشگاه اصفهان به محل اقامت بازی سازان تبدیل شد تا با استفاده از امکانات این مرکز و راهنمایی اساتید فنی در این حوزه به مرکز آموزش، پژوهش و کارآفرینی در زمینه بازی های رایانه ای تبدیل شود.

در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، فضای کار تیمی، آزمایشگاه واقعیت مجازی، تقویت و سنتز، آزمایشگاه بازی های تخته ای، استودیو تولید انیمیشن، آزمایشگاه ضبط حرکت و تست اجرا، استودیوی صدا و موسیقی، دوره های آموزشی، سایت مجهز، مزرعه رندر، اتاق جلسه، اتاق های استراحت و غذاخوری مجهز برای پذیرایی از علاقه مندان به صنعت بازی در دسترس است.

به گزارش گیلونا، امروز (چهارشنبه 25 شهریورماه) مدیران بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور به عنوان تنها نهاد متولی بازی های رایانه ای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی کشور حضور یافتند. دانشگاه اصفهان و از نزدیک پیگیر فعالیت بخشهای مختلف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه بود.

زمینه های همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دانشگاه اصفهان بررسی شد

جواد راستی، مدیر مرکز نوآوری صنعت سرگرمی دانشگاه اصفهان: وی تاریخچه تاسیس این مرکز را اینگونه تشریح کرد: دانشگاه اصفهان سرمایه گذاری جدی خود را در زمینه بازی های رایانه ای از سال 1392 آغاز کرد و به تدریج با کمک افراد موفق سخنرانی ها و دوره های آموزشی مستمری را برای توسعه بازی ها برگزار کرد. در صنعت بازی و از سال 1393 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه با برگزاری دوره های آموزشی و فراهم کردن فضا و امکانات و تجهیزات تخصصی برای تیم های بازی سازی مبتدی، تقویت زیرساخت های آموزشی و کارآفرینی در این زمینه با جدیت پیگیری شد، گفت: برگزاری دوره های ماراتن دانشگاه اصفهان تجربه خوبی بود که کمک زیادی به گسترش ساختار اکوسیستم کارآفرینی در این حوزه کرد و اکنون به یکی از اتفاقات با شخصیت کشور تبدیل شده است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه اولین همایش «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در سال 1393 برگزار می‌شود که اولین رویداد پژوهشی مبتنی بر کاغذ در کشور در حوزه بازی است. برای کامپیوتر در دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: هفت جلسه این همایش تا کنون برگزار شده است و هشتمین نشست در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و علاوه بر برگزاری منظم این همایش، پروژه های زیادی در حال اجراست. مرکز تحقیقات در زمینه های مراقبتی و آموزشی با همکاری محققان بخش های مختلف.

زمینه های همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دانشگاه اصفهان بررسی شد

راستی تصریح کرد: تاکنون بیش از 120 کارگاه و دوره آموزشی و 5 اردوی بازی سازی برگزار شده و اردوی بازی سازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جنوب) در مرکز راه اندازی شد که کمک زیادی به تقویت زیرساخت های تحصیلی می کند. از این صنعت نوپا در کشور است. همچنین 45 فعالیت پژوهشی با عنوان پایان نامه در مرکز انجام شد و بیش از 50 رویداد مختلف بازی سازی به وقوع پیوست.

یک جم بازی مشترک با بنیاد ملی بازی های رایانه ای دارد

وی درباره همکاری مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: برگزاری سالانه جم بازی و چالش های بازی سازی، برگزاری دوره ای رویداد گیمکس، آموزش مشترک برنامه های سرگرمی، جشنواره بازی های جدی، تیم های مرکز پشتیبانی، پشتیبانی پروژه‌ها و هسته‌های تحقیقاتی، پیش‌نویس عنوان مشارکت در کمیته توسعه بازی‌های دانشگاهی، مشارکت در نمایشگاه، پذیرش دانشجوی فوق‌دکتری و سخنرانی در مورد بازی‌های رایانه‌ای از جمله محورهای همکاری مشترک است.

زمینه های همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دانشگاه اصفهان بررسی شد

فرزانه شریفی، مدیر موسسه ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای وی همچنین در این بازدید، برگزاری بازی جم مشترک سالانه و برگزاری رویداد گیمکس را از دغدغه های مشترک بنیاد و مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان دانست و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد. این حوزه گفت: برگزاری جشنواره بازی های جدی و همایش بازی های رایانه ای به یک رویداد روتین و جا افتاده در کشور تبدیل شده است. تمام پتانسیل این بنیاد در اختیار شماست تا از آن برای سازماندهی رویداد دوره ای خود استفاده کنید.

وی در خصوص حوزه بازی سازی گفت: این برنامه همچنان پابرجاست و نتایج آن به زودی اعلام می شود. می توانیم اساتید این رشته را معرفی کنیم که مشخصا نیاز به صرف زمان و هزینه دارد. در حال حاضر مبلغی را برای تکمیل صلاحیت ها در نظر گرفته ایم و پس از بحث درون سازمانی نتایج اعلام خواهد شد.

مدیرعامل موسسه ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای از برنامه های مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان در خصوص پذیرش دانشجو در رشته بازی سازی پرسید و گفت: بنیاد ملی رایانه. گیمز کاملا آماده همکاری است و در ارائه هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

رضا احمدی مدیر نظام رده بندی سنی; فرزانه شریفی، مدیرعامل موسسه ملی بازی سازی؛ حسین مهدی پور، معاون نظارت و جهت‌گیری فرهنگی؛ قمیشیان، مدیر گروه مدیریت مصرف و جهت‌گیری فرهنگی؛ در این بازدید رسولی مدیر نظارت ستاد سازمانی و یکی از اعضای بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور حضور داشتند.

انتهای پیام