حوادث

«فروش سبدی» در پشت پرده احتکار خودرو

نوسانات قیمت خودرو و اختلاف قیمت بین بازار آزاد و کارخانه باعث شده برخی سودجویان در زمان مناسب به احتکار و نگهداری خودروهای بدون مارک در انبارها و پارکینگهای فروشی فکر کنند. سوالات و ابهامات مختلفی در مورد پرونده انباشت خودرو در بین مردم وجود دارد ، یکی از اصلی ترین سؤال ها این است که چگونه اتومبیل های بدون پلاک از کارخانه خارج شده اند ، مشکلی که رئیس پلیس راهور ناجا گفت یکی از دلایل به اصطلاح ” فروش سبد “. ماشین می گوید.

به گزارش گیلونا ، اخیراً ، به دنبال افزایش قیمت خودرو و تفاوت بین قیمت بازار آزاد و قیمت کارخانه ، پلیس در ادامه روزنامه نگار گیلونا اعلام کرد که وارد این بازار خواهند شد و با موارد انباشت اتومبیل برخورد می کنند. . سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی وی در گفتگو با گیلونا درباره ورود پلیس به بازار خودرو ، به گیلونا گفت: پلیس با هرگونه فساد اقتصادی برخورد کرده و طبق قانون و آیین نامه کار خود را با اشراف در این زمینه انجام می دهد. جلسات مربوط به بحث در مورد ماشین و اقدامات خوبی صورت گرفته است و به امید خدا پلیس ورودی خوبی خواهد داشت. “

یک ماشین بدون کالسکه یک گنج است

آن زمان بود سردار محمدرضا مقیمی ، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا وی همچنین در مصاحبه با گیلونا ، جزئیات پلیس ورود به بازار خودرو را توضیح داد. وی گفت: “هفته هاست که تلاش می کنیم با احتکار خودروها و اقدامات برخی سودجویان مقابله کنیم که می توانند با افزایش قیمت یا انباشت بازار را به چالش بکشند.” البته لازم به ذکر است که ما به عنوان پلیس امنیت اقتصادی یکی از اولویت های اصلی خود را در پیش بینی و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی داریم و ترجیح ما این است که کمتر با اقدامات متقابل مقابله کنیم و سعی کنیم مرتکب جرم نشویم. شروع کنید “باید شرایط فعالیت اقتصادی تسهیل شود.”

بعد از این اظهارات بود که خبر کشف انبارهای خودرو در جاهای مختلف از جمله تهران منتشر شد ، خودروهایی که بدون پلاک پلیس از کارخانه آورده شده و در انبارها ذخیره می شوند. موضوعی که سرهنگ نادر مرادی ، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت وی همچنین به گیلونا هشدار داد: “پلیس مراقبت از خودروهای بدون علامت را در خارج از کارخانه انجام خواهد داد.” زیرا طبق آیین نامه ، هیچ خودرویی مجاز به ترک کارخانه بدون شماره گذاری نیست و بنابراین ، در صورت مشاهده پلیس خودرویی که در جایی خارج از کارخانه مشخص نشده باشد ، جمع شده و تحت درمان قرار می گیرند. “

شبها از کارخانه ماشینهای بدون پلاک خودرو را رها می کنید؟

نحوه خارج شدن پلاک از کارخانه بدون پلاک هنوز یک سوال است. در همین رابطه ، گیلونا نیز این موضوع را مطرح کرد سردار سید کمال هادیانفر ، رئیس پلیس راهور ناجا او شماره خودرو را در زیر واحد تحت فرمان خود ردیابی کرد. هادیانفر در مصاحبه با گیلونا ، در مورد ثبت نام خودرو بدون پلاك اظهار داشت: “در این راستا ، نكات موجود از جمله مشكلی است كه در زمینه كارخانه ها و تولیدكنندگان خودرو وجود دارد”. باید بدانید که طبق قانون ، هیچ وسیله نقلیه بدون پلاک نباید توسط یک سازنده خودرو برداشته شود و پلیس راهور یک مرکز شماره گذاری در کلیه تولید کنندگان اصلی خودرو در کشور راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: در این رابطه ، خریدار خودرو باید با نمایندگی ها تماس بگیرد و با نهایی شدن خرید ، اطلاعات وی بلافاصله ثبت می شود و به شرکت مراجعه می کند. شرکت کد خرید را صادر می کند و بنابراین خریدار باید به مرکز شماره گذاری پلیس راهور در تولید کننده خودرو مراجعه کند و پس از صدور و نصب پلاک خودرو ، خودرو تحویل داده شود که این میزان در 80٪ انجام می شود موارد ، اما متأسفانه در 20٪ این اتفاق نمی افتد.

هادیانفر گفت: “امروز تولید کنندگان و تنظیم کننده های خودرو باید ببینند که چه اتفاقی می افتد.” فروش سبد یک به یک باعث ایجاد 30-40 واحد می شود ، همان اتومبیل هایی که امروز بدون پلاک پارک شده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: دوم سؤال دوم این است که: چرا خودروسازان که باید کارخانه ها را رصد کنند اجازه می دهند خودرو بدون پلاک شرکت را ترک کند و شبها به این پارکینگ ها برود؟

انتهای پیام