علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

سیر سیاه برای سالمندان

خواص سیر سیاه برای کبد چرب بسیار عالی و فراوان بوده و معجزه بسیار خوبی برای کبد چرب و بدن به حساب می‌آید آنتی اکسیدان های بسیار بیشتر و فراوان تری داخل بافت سیر سیاه وجود دارد که آنها را برای بیماری کبد چرب به مناسب و تاثیرگذار کرده است. به خاطر همین بهتر است افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند از خاصیت ها و فایده های سیر سیاه استفاده کنند تا کبد آنها درمان شده و سلامتی خود را به دست آورند. چون چربی موجود در کبد باعث التهاب آن شده و آن را زخم میکند و ممکن است مشکلات بیشتری هم در بدن ایجاد شود که هر چه سریع‌تر باید با سیر سیاه درمان گردد.

خواص سیر سیاه

سیر سیاه درجه یک و فوق العاده برای شما مزیت های باورنکردنی به همراه داشته بهتر است از مواد مغذی آن مثل آلیسین بهره ببرید که برای بدن بوده است ارزش غذایی سیر با کیفیت سیاه رنگ بسیار بالا است. آنها دارای ویتامین و مواد معدنی و املاح زیاد مثل کلسیم و آهن و منیزیم و فسفر و مواد دیگر مفید می باشند این خاصیت سیر سیاه دکتر بیز را جدی بگیرید و در غذاهای خود از آن استفاده کنید. پیشگیری کننده طبیعی سرطان در واقع خاصیت ها و ترکیبات موجود در سیر سیاه بوده که درمان سرطان را هم با سرعت بالاتری انجام می‌دهد. حتی برای کسانی که لاغر هستند بهترین درمان کننده بوده چربی خون را کم میکند زیر سیاه فایده های زیادی برای رگهای قلب و عروق دارد و محافظت کننده خوبی برای آنها به شمار می رود.

سیر درجه یک سیاه بهبود دهنده وضعیت بیماران دیابتی بوده و کاملا ضد حساسیت میباشد التهاب های مختلف را در بدن کمتر می‌کند و یک محافظت کننده طبیعی و ۱۰۰% گیاهی برای کبد و سلامتی بدن می باشد. بهتر است از خاصیت های آن در غذاها و سالاد و دسر های خود بهره‌مند شوید و افرادی هم که چاق هستند می‌توانند از ترکیبات آن برای لاغری استفاده کنند. سیر سیاه برای مردانی که دچار زود انزالی هستند بسیار عالی و پر خاصیت بوده چون منیزیم و آهن آنها را برطرف میکند و کسانی که به زودرسی در انزال مبتلا هستند بهتر است از اثرات معجزه آسا و شفابخش سیر سیاه بهره‌مند شوند که هم ارزان قیمت بوده و هم کیفیت بالایی در خاصیت ها به همراه دارد .

سالمندان هم بهتر است برای اینکه بیماری قلبی دچار نشوند و تنگی عروق و رگهای قلبی در آنها ایجاد نگردد از سیر سیاه و ترکیبات آن بهره‌مند شوند. در طب اسلامی و سنتی و در علم پزشکی تحقیقات مفصل و جامع در مورد سیر سیاه و خاصیت های آن انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که این سیر سیاه می تواند تمام میکروب ها و عوامل بیماری زا در بدن را از بین ببرد. التهاب ها را برطرف نماید و برای پوست هم اثرات خوبی گذاشته و افراد بالغ و جوانی که جوش و آکنه دارند با سیر سیاه می توانند پوست خود را شفاف کند و اثرات عالی هم بر روی موهای آنها خواهد گذاشت.

خواص سیر سیاه برای کبد چرب

کبد چرب و عوارض مختلف را برای شما ایجاد می‌کند و ممکن است باعث تورم های مختلف در بدن و خارش پوست و دردهای شکمی و کم شدن وزن شما گردد. خیلی از افراد که به کبد چرب مبتلا هستند اشتهای خود را از دست داده و دچار ضعف و خستگی و گیجی می شوند که تحقیقات و گزارش های انجام شده بر روی خاصیت های فوق العاده سیر سیاه نشان داده است که آنها ماده بسیار مفیدی برای این بیماری محسوب شده که بهتر است آن را امتحان کنید.

سیر تازه و درجه یک سیاه رنگ را حتماً در رژیم غذایی خود اضافه نمایید و تمام آسیب هایی که به وسیله چربی در کبد ایجاد شده با آن برطرف میگردد و پیشگیری کننده بسیار خوبی برای محافظت و سلامتی بیشتر کبد در بدن شما می شود. این ماده آلی در سیر سیاه در واقع از انباشته شدن چربی ها در کبد جلوگیری کرده و یک درمان قطعی به حساب می آید. ویتامین ها و خاصیت های زیاد سیر سیاه باعث شده است که آنها مکمل کمک کننده خوبی برای سلامتی و درمان کردن کبد چرب محسوب شوند.

آزمایش ها بر روی مواد و ترکیبات این سیر های سیاه انجام شده و به این نتیجه رسیده‌اند که به خاطر داشتن ترکیباتی می‌تواند درمان کننده باشد و باید به مدت یک ماه به صورت منظم و هر روز صبح به صورت ناشتا مصرف شود تا اثر خود را بگذارد. برای مصرف کردن سیر سیاه به روش درست بهتر است آنها را به شکل خالی مصرف کنید و یا میتوانید مانند قرص آنها را در دهان گذاشته و با مقداری آب مصرف کنید آنها را به صورت عالی مصرف کنید و در خوردن آن ها زیاده روی نکنید.

چون ممکن است عوارضی هم برای بدن شما ایجاد کند ولی به طور کلی فایده ها و خاصیت های آن بیشتر بوده پیشگیری‌کننده کاملاً طبیعی برای بیماری ها بوده و سلامت کبد و قلب و بدن را به طور کامل حفظ می‌کند به شکل اینترنتی و حضوری خرید سیر سیاه انجام می گردد. برای اینکه به سرطان و لاغری و دیابت و حساسیت های مختلف و بیماری های کبدی و قلبی و فشار خون مبتلا نشوید از زیر درجه یک سیاه‌رنگ غافل نشده و آن را در منزل تهیه کنید.

آنها در دمای معمولی خانه کاملاً محافظت شده باقی مانده و دچار خرابی نمی‌شوند تولیدکنندگان معتبر سیر سیاه مرغوب و ممتاز را در تمامی شهرها پخش و توزیع کرده‌اند و با خیال راحت می توانید نسبت به تهیه کردن آنها اقدام کنید. ممکن است وقتی پا به سن می‌گذارید و میانسال می‌شوید مشکلاتی مانند کبد چرب بر شما غلبه کند و شما را با وضعیت های بسیار ناراحت‌کننده روبرو سازد. پس حتماً باید در سنین جوانی از مواد و ترکیبات مفید و موثر برای کبد خود استفاده کنید و سلامتی آن را در آینده تضمین نمایید. در واقع سیر سیاه تمامی این موارد را به همراه آن دارد ترکیباتی برای شما ایجاد می کند مجموعه:  سیر سیاه چیست

خواص شگفت انگیز سیر سیاه: واقعیت ها و شایعات

سیر سیاه یک محصول تخمیری و بدون بو از سیر خام است که از قدیم به عنوان داروی سنتی در شرق خاورمیانه مورد استفاده قرار می گرفته است و به مرور در تمام دنیا به عنوان یک ماده غذایی مفید شناخته شده است.  سیر یک گیاه بسیار پرخاصیت است به خصوص برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، ولی شاید خیلی ها به دلیل بوی بدی که دارد از خوردن آن صرف نظر کنند برای این دسته افراد سیر سیاه بهترین گزینه است سیر سیاه 4 – 5 برای خواص بسیار بیشتری از سیر خام دارد ضمن این که کاملا بدون بو است.  در کشورهای اسیای جنوبی مثل تایلند و کره جنوبی و ژاپن ، قرن هاست که سیر سیاه به عنوان یک خوراکی و داروی سنتی استفاده می شود  و در دهه های اخیر وارد بازار جهانی شده است.  سیر سیاه در مقایسه با سیر خام ، طعمی شیرینی دارد ، بافت الاسکیک و قابل جویدن دارد و بدون بو است.

مراحل تهیه سیر سیاه

سیر سیاه یک فراورده تخمیری از پیاز سیر کامل است که با حرارت و رطوبت و زمان کنترل شده تهیه می شود. سیر به مدت 50 تا 90 روز در دمای 60 – 70 درجه سانتی گرد در رطوبت 80 درصد نگهداری می شود.  هر چه دما بیشتر باشد تخمیر سیر سریعتر انجام میشود مثلا در دمای 70 درجه سرعت تخمیر سیر نسبت به دمای 60 درجه دو برابر است.  محتوای آب سیر 63 درصد است که بعد از تخمیر به 40 – 50 درصد می رسد.  مجموعه واکنش های غیر آنزیمی مثل واکنش میرلارد ، اکسیداسیون فنل ها و کاراملی شدن در این مدت سیر حالت ژله ای پیدا کرده و مزه اش شیرین و رنگش سیاه می شود.  خواص سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری بسیار زیاد است .

تخمیر سیر باعث تغییرات فیزیولوژیکی و افزایش غلظت ترکیبات فعال زیستی در آن می شود. سیر سیاه به دلیل تخمیر بسیار انرژی زا شده و به  عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود.  پرطرفدار شدن سیر سیاه در دنیا باعث شده که انواع محصولات متنوع از آن از جمله ملاس سیر سیاه ، پوره سیر سیاه ، خمیر سیر سیاه ، عصاره و مککمل سیر سیاه در دنیا و به خصوص ویتنام تولید شود.