عمومی

برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی رفتار بانوجوانان در مدارس اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدرضا ابراهیمی در حاشیه برنامه اصفهان من در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین در خصوص شاداب سازی محیط مدارس اظهار کرد: یکی از راهکارهای پروژه بزرگ آنلاین شاداب سازی، بهسازی و نوسازی مدارس است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان ابراز کرد: در این طرح برخی از مدارس مناطق محروم بهسازی و نوسازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه فضاهای ورزشی شامل چمن مصنوعی، اتاق ورزش و … در مدارس اصفهان ایجاد شد، گفت: در مدارس نوساز نیز با رویکرد دوره تحصیلی ساخت را انجام می‌دهیم این در حالی است که در گذشته به این امر کمتر توجه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان حدود ۵ هزار و ۷۰۰ باب مدرسه وجود دارد، افزود: که اقدامات نشاط آفرین شروع خوبی را داشته اما فراگیر نشده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در دوران پس از کرونا شاهد افزایش مشکلات روحی و روانی بین دانش آموزان هستیم، ادامه داد: برای این امر کمیته‌ای تحت عنوان بررسی پیامدهای دوران بعد از کرونا تشکیل شده که شرایط را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مشکلات دوران نوجوانی از دیگر دوران‌ها بیشتر است و دوره‌های آموزشی کاربردی را برای والدین در دستور کار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص سرانه ورزشی مدارس استان اصفهان نیز ابراز کرد: توجه به ورزش دانش آموزی طی دو سال اخیر افزایش یافته و در حال حاضر در رتبه دوم کشور قرار داریم.

وی افزود: ساعت ورزشی در مدارس در هر هفته ۲ ساعت است اما سعی شده از ظرفیت‌های موجود در روزهای تعطیل استفاده شود.