عمومی

تسریع در روند تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی مسکن روستائی کرمانشاه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شهاب‌الدین شفیعی بعد از ظهر جمعه در جلسه پیگیری امور پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی که با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان بانک‌های عامل در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بانک‌ها همکاری و مساعدت لازم را در روند اخذ تضمین‌های بانکی، تسریع و تسهیل در پذیرش پرونده‌ها و پرداخت به موقع تسهیلات داشته باشند.

وی به اهمیت بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستاییان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این راستا مصوباتی در خصوص تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی داشتیم.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت این جلسه، تاکید کرد: یکی از اهداف پرداخت تسهیلات مسکن به روستاییان ایمن سازی و بازسازی مسکن روستایی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در راستای حفظ سلامت روستانشینان است.

شفیعی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ارائه خدمات بانکی و رفاهی به روستاییان برای ساخت مسکن در روستاها، بازگشت روستاییان و مهاجرت معکوس است که این امر موجب افزایش تولیدات کشاورزی، دامی، صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی و… خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه بانک‌ها قول مساعدت دادند تا در روند اخذ تضمین‌های بانکی سرعت عمل داشته باشند و با توجه به اهمیت موضوع و تکریم روستاییان و عشایر مقدمات ساخت و ترمیم مسکن آنها به خوبی فراهم شود.