عمومیکسب و کار ایرانی

خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی چقدر در فروش تاثیر دارد؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟ خدمات بازاریابی آنلاین در سال 1401

در سال‌های اخیر دیگر مردم وقتشان را کمتر با خواندن روزنامه یا دیدن تبلیغات در تلویزیون سپری می‌کنند. بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای تلفن همراه یا کامپیوتر و تبلت می‌گذرد. به همین دلیل شما باید بتوانید در آنجا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و می‌خواهید ارتباط مؤثرتری با مخاطبین خود داشته باشید، بی‌شک حضور شما در رسانه‌های دیجیتال مخصوصا در سال آینده یعنی 1401 ضروری است. دیجیتال مارکتینگ یک ابزار برای موفقیت در حوزه بازاریابی و البته تبلیغات است، چرا که برخلاف دیگر ترندهای بازاریابی شما هر فعالیت خود را می‌توانید اندازه‌گیری کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (Digital Marketing)

در یک تعریف ساده، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی یا اینترنت است. این برنامه شامل پیام رسانی متنی، ویدئو، اپلیکیشن، پادکست‌ها، بیلبوردهای الکترونیکی، تلویزیون دیجیتال و کانال‌های رادیویی است. بازاریابی دیجیتال به یک سازمان امکان می‌دهد کمپین‌ها، محتوا و استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کند تا بفهمد چه کاری انجام می‌دهد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ به طور کلی در دو بستر وب و شبکه های اجتماعی ارائه می‌شوند که ما در ذیل به آنها اشاره نموده‌ایم:

بستر وب (Web Platform)

  • خدمات سئو سایت در مشهد یا بهینه سازی موتور جستجو
  • طراحی سایت
  • تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی
  • ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی تولید محتوا مانند تهیه و تالیف مقاله ، ریپورتاژ آگهی و روابط عمومی الکترونیک
  • بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز یا گوگل ادوردز
  • صفحات فرود یا لندینگ پیج

بستر شبکه های اجتماعی (Social Media Platform)

  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی تولید محتوا
  • کمپین دیجیتال مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربر UGC
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام ، تبلیغات تلگرام

تبلیغات آنلاین چیست؟ (Online Ads)

همانطور که از نامش پیداست، تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام شود. تعریفی که یکی از استادان دانشگاه پنسیلوانیا از تبلیغات آنلاین داشته است به شرح زیر است:

    هر فعالیتی که از اینترنت (و شاید همراه با کانال‌­های دیگر) برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخصی استفاده می‌­کند.

هدف از تبلیغات، رساندن پیام برندمان به مخاطب است تا مخاطب را نسبت به محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهیم آگاه کند. البته با توجه ویژگی‌های فضای مجازی، تبلیغات آنلاین محدودیت‌های بسیار کمتر و در اغلب موارد، مزایای بسیاری نسبت به تبلیغات محیطی دارد.

مزایای تبلیغات آنلاین

به طور کلی مزیت‌های تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی در 3 عنوان زیر خلاصه می‌شود:

  • بازدهی بیشتر
  • قابلیت اندازه‌گیری
  • قابلیت شخصی‌سازی

تفاوت تبلیغات دیجیتال و سنتی

همانطور که می‌دانید کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش بوده و همین مسئله باعث مطرح شدن دیجیتال مارکتینگ و افزایش قیمت طراحی سایت مشهد شده است. به طور کلی تفاوت‌های عمده‌ای بین تبلیغات در بستر دیجیتال و فضای سنتی وجود دارد که برخی از مهمترین آنها شامل موارد ذیل است:

  • قابلیت بررسی نتایج حاصل از تبلیغات
  • نحوه تعامل کسب و کارها با مشتریان
  • تفاوت بسیار زیاد در هزینه‌های تبلیغات
  • تفاوت در نحوه اصلاح و همچنین کنترل در تبلیغات
  • مشخص کردن مخاطبان هدف و نحوه رسیدن به آنها

طبق پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته و بخش بزرگی از آن نیز محقق شده است، حجم تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) از تبلیغات سنتی در کشورهای توسعه یافته سبقت گرفته است. برای نمونه یکی از ترندها در سال ۲۰۲۱ معرفی شدن اپلیکیشنی به اسم کلاب هاوس می‌باشد که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره نمودیم، دیجیتال مارکتینگ مزایای بسیار فراوانی برای صاحبان کسب و کارها و از همه مهمتر کاربران دارد. برخی از بهترین مزایای بهره‌مندی از خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ شامل موارد ذیل است:

·         دستیابی به مشتری هدف

با استفاده از تبلیغات به صورت دیجیتال شما می‌توانید به مشتری مورد نظر خود در زمان مناسب برسید. این مشتریان هدف می‌توانند شرکت‌ها، عناوین شغلی خاص و یا جمعیت خاصی از جامعه باشند. برای نمونه شما می‌توانید به صورت دقیق انتخاب کنید که دوست دارید در چه مکان‌هایی تبلیغات شما دیده شوند. به همین دلیل شما مطمئن خواهید بود هزینه‌ای که صرف تبلیغات می‌کنید، هدر نمی‌رود.

·         تبدیل آسان و راحت

بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما اجازه می‌دهد بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند. آنها می‌توانند بر روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و سریعاً در قیف فروش حرکت کنند. ممکن است آنها بلافاصله خرید نکنند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی می‌دهند تا با آنها ارتباط برقرار کنید. همین مسئله باعث می‌شود که شما به هدف خود برای جذب مشتری و در نتیجه فروش بیشتر نزدیکتر شوید.

·         ارتباط بیشتر با مشتریان

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا در زمان واقعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. مهمتر از همه این موقعیت را به شما می‌دهد تا افراد با شما ارتباط برقرار کنند و در نهایت حس وفاداری به برند ایجاد کند.

·         بهره وری هزینه

بازاریابی دیجیتال نه تنها به مخاطبان وسیع تری نسبت به بازاریابی سنتی می رسد بلکه هزینه کمتری نیز به همراه دارد. این مورد را در نظر بگیرید که با این مقدار هزینه، شما سریعتر به نتایج مورد نظر خود می‌رسید و در نتیجه بازگشت سرمایه تضمین شده است.

·         دستیابی به یک گستره جغرافیایی

وقتی یک تبلیغ را به صورت آنلاین انجام می‌دهید، مردم می‌توانند بدون توجه به مکانشان آن را ببینند در نتیجه تبلیغات شما به گستره‌ی وسیع‌تری از مخاطبان دست پیدا می‌کند.

·         دیجیتال مارکتینگ بدون محدودیت برای کسب و کارها

تفاوتی نمی‌کند شرکت بزرگ باشد یا کوچک، همه کسب و کارها در هر اندازه‌ای به آن نیاز دارند. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با ایجاد اعتبار و همچنین آگاهی برای مخاطبان، به افزایش فرصت‌های تجاری و در نتیجه گسترش فعالیت کمک بسیار زیادی کند.

تفاوت بازاریابی آفلاین با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مهمترین نکته در اهمیت و تفاوت دیجیتال مارکتینگ با دیگر ابزارهای بازاریابی Marketing در بخش تعاملی آن است. فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی Social Networks امکانی را در اختیار صاحبان کالا می‌‎دهد تا بتوانند بدون واسطه با مشتری تعامل کنند.

همچنین دیجیتال مارکتینگ برخلاف مابقی ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی سنتی قابل اندازه‌گیری است و این موضوع مهمترین ویژگی آن است. با تعریف شاخص اندازه گیری کلیدی KPI می‌توان میزان موفقیت یک کمپین تبلیغات دیجیتال را نسبت به بودجه و هزینه انجام شده اندازه‌گیری کرد. مسئله‌ای که در مورد رسانه‌های آفلاین همچون تبلیغ در نشریات قابل محاسبه نیست و در مورد تبلیغات تلویزیونی نیز به شکل دقیق وجود ندارد.

کانال های دیجیتال مارکتینگ

پلتفرم‌ها و کانال‌های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارند که برای رسیدن به اهداف کمپین و کسب و کار بسیار کمک می‌کنند. هر یک از این کانال‌ها کاربردها و مزایای خاص خود را دارند به طور کلی نمی‌توان گفت که یکی از دیگری بهتر است. افزایش مخاطبان، جذب لید و سرنخ و از همه مهمتر افزایش فروش یا ارائه خدمات از اهدافی هستند که با کمک هر یک از این ابزارها و کانال‌ها می‌توان به آنها دست پیدا کرد.

بازاریابی محتوا

یکی از بهترین روش‌های برقراری ارتباط با مخاطبان و در نهایت جذب آنها، تولید محتوای با کیفیت و بازاریابی آن است. بازاریابی محتوا زمانی برای کسب و کارها و کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ نتیجه خواهد داشت که به صورت اصولی و استاندارد طراحی شود. استفاده از محتوا به عنوان یک منبع توسط دیگران و به اشتراک گذاری آن از نشانه‌های رعایت اصول مهم در بازاریابی محتوا محسوب می‌شوند.

این نکته را فراموش نکنید که بازاریابی محتوا نه تنها شامل بلاگ و متن‌ها می‌شود، بلکه انواع دیگر محتوا همچون ویدیو، پست‌های مختلف در شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، تصاویر اینفوگرافیک و بروشورها را شامل می‌شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهبود رتبه وب سایت در زمان جستجوی کاربران در گوگل یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کارهایی است که در عرصه دیجیتال مارکتینگ باید صورت گیرد. وجود یک وب سایت به همراه محتوای با کیفیت و ایده‌آل که پاسخگوی نیازهای کاربر باشد و همچنین در صفحات اول گوگل نمایش داده شود، از بهترین روش‌های افزایش کاربران و همچنین نرخ ورودی وب سایت است.

سئو سایت به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل سئو داخلی و سئو خارجی است. سئو داخلی به کلیه کارهایی که در داخل سایت باید صورت گیرد، همچون تولید محتوای متنی، تصاویر، لینک سازی و کارهای دیگر است. سئو خارجی نیز به کارهای خارج از سایت که شامل لینک سازی، برند منشن بو بسیاری کارهای دیگر است گفته می‌شود.

البته بسیاری از متخصصان این حوزه، سئو تکنیکال را در دسته سوم قرار می‌دهند ولی برخی دیگر سئو تکنیکال را بخشی از سئو داخلی می‌دانند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing) یکی از قدرتمندترین روش‌های آگاهی از برند و جذب مخاطب است. همانطور که می‌دانید در چند سال اخیر میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و همین مسئله سبب شده تا کار مارکتینگ در این فضا بسیار متداول و رایج باشد.

یکی از مهمترین و به نوعی بزرگترین مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی را می‌توان ارتباط بهتر با مخاطب و افزایش تعامل با مشتریان برای کسب و کار عنوان کرد. با انجام بازاریابی شبکه های اجتماعی به صورت اصولی کار افزایش فالوئر و جذب مخاطب با کمترین هزینه صورت خواهد گرفت.

تبلیغات کلیکی (PPC)

حتما در بسیاری از سایت‌ها بنرها یا تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اید که که با کلیک بر روی آنها به سایت دیگری منتقل می‌شوید. با هر بار کلیک بر روی بنر یا محتوای مورد نظر و ورود به سایت مقصد، یک هزینه از طرف تبلیغ دهنده پرداخت می‌شود. تبلیغات کلیکی را می‌توان یکی از موثرترین روش‌های افزایش میزان ورودی به سایت معرفی کرد.

نکته بسیار مهم در مورد تبلیغات کلیکی، تولید محتوای جذاب برای ترغیب کاربر به کلیک بر روی بنر است. برای کسب و کارهایی که نوپا بوده و برای دیجیتال مارکتینگ بودجه محدودی دارند، تبلیغات کلیکی نسبت به قیمت بسیار به صرفه و مناسب است.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین روش‌های معرفی محصول یا خدمت جدید که از زمان‌های قدیم نیز متداول بوده، استفاده از ایمیل مارکتینگ است. افزایش ورودی سایت، هدایت کاربر به صفحه هدف و از همه مهمتر افزایش میزان فروش محصولات را می‌توان از مزایا و کاربردهای ایمیل مارکتینگ دانست که بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

مهمترین موردی که باید در بازاریابی ایمیلی حتما رعایت شود، شناسایی مخاطب و جامعه هدف کسب و کار است. با رعایت این مورد می‌توان بیشترین بازدهی را در ایمیل مارکتینگ دریافت کرد.

تبلیغات همسان (Native Ads)

نیتیو ادز نوعی از تبلیغات است که به صورتی خاص در میان محتوای مورد نظر کاربر گنجانده می‌شود و کاربر متوجه تبلیغی بودن آن نمی‌شود. امروزه این نوع از تبلیغات در فضای دیجیتال بسیار رایج شده و همین مسئله باعث شده تا اکثر کسب و کارها تا از آنها استفاده کنند.

از تبلیغات همسان می‌توان در میان محتوای سایت، نتایج جستجوی گوگل و نتایج جستجو در فروشگاه‌های مختلف استفاده کرد. با این کار برای کاربر هدف مشخص نمی‌شود که محتوا تبلیغاتی است.

افیلیت مارکتینگ

در این نوع از تبلیغات شما با استفاده فروش محصولات دیگر شرکت‌ها از طریق سایت خود، درصد دریافت می‌کنید. همچنین از طریق مشاهده ویدیو در یوتیوب یا قرار دادن لینک افیلیت در صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز درآمد خواهید داشت.

بازاریابی موبایلی

در چند سال اخیر میزان استفاده از گوشی های هوشمند بسیار افزایش داشته است. همین مسئله باعث شده تا تبلیغات و بازاریابی در موبایل به امری بسیار مهم و تاثیرگذار برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شود. بهتر است بدانید که اکثر افراد در زمان استفاده از گوشی های هوشمند، بیش از 90 درصد وقت خود را در برنامه‌ها و صفحات وب مختلف می‌گذرانند.

تبلیغات درون موبایل که در اپلیکیشن‌های مختلف و همچنین نوتیفیکیشن‌های دستگاه‌های موبایل پخش می‌شود بسیار موثر بوده و برای افزایش کاربران و مخاطبان کاربرد دارند.

اتوماسیون بازاریابی

به دلیل وسعت بسیار زیادی که کار دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) دارد، ابزارهای مختلفی نیز برای هماهنگی و اجرای کارها وجود دارند. به طور کلی نرم افزارهایی که به راحت شدن مدیریت وظایف افراد در دنیای دیجیتال وجود دارند که کاربردهای مختلفی دارند.

برای نمونه ارسال ایمیل‌های مختلف تحت عنوان ارسال خبر، تعیین زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی، گزارش‌گیری کمپین‌های مختلف و بسیاری کارهای دیگر با استفاده از اتوماسیون بازاریابی صورت می‌گیرد.

چالش‌های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (Digital Marketing Challenges)

اما در حوزه دیجیتال مارکتینگ سه چالش بزرگ وجود دارد.

  • اول این‌ که تنوع رسانه‌های آنلاین (Online Media) باعث می‌شود تا صاحبان برند برای برنامه‌ریزی و فعالیت در هر رسانه با مشکل روبرو شوند. ده‌ها شبکه اجتماعی، سرویس‌های ایمیل مارکتینگ و وب‌سایت‌های پربازدید تنها بخشی از رسانه‌های آنلاین هستند. به همین دلیل اغلب شرکت‌ها استراتژی دیجیتال مارکتینگ را موازی با برنامه های بازاریابی خود به شکل داخلی نوشته و تولید محتوای آن را برون‌سپاری می‌کنند.
  • مورد دوم هزینه پایین و باور اشتباه عدم نیاز به تخصص در رسانه‌های آنلاین در مقایسه با سایر رسانه‌ها است. این مورد باعث می‌شود تعداد زیادی از برندها با رویکردهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای تبلیغ به این فضا هجوم بیاورند و سبب تشدید رقابت می‌شود. فراموش نکنید که برخلاف تبلیغات سنتی (Traditional Advertising)، تبلیغات دیجیتال کاری بلند مدت است و نیاز به شناخت کافی از فضا و مخاطب دارد.
  • سوم اینکه انفجار اطلاعات در رسانه‌های آنلاین باعث می‌شود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شود. بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمت آشنایی نداشته و سبب کاهش اعتماد مصرف‌کننده به همه تبلیغات در فضای مجازی می‌شود.

راه‌حل خروج از چالش‌های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ فراهم کردن بستر دوجانبه برای شما است. با استفاده از آن شما می‌توانید از نظر مشتریان مطلع شده و با آمار بدانید چه مطالبی برای مخاطب شما جذاب‌تر است. البته این موضوع کافی نیست، شما باید بتوانید یک رابطه خوب با مشتری‌داشته باشید تا هم ازنظرات آن‌ها آگاه شوید و هم بتوانید انتظارات مشتری‌هایتان را برطرف کنید.

ایجاد رابطه و تعامل با مشتریان، یکی از برتری‌های محسوس رسانه‌های آنلاین نسبت به سایر رسانه‌ها هست. حال شما با این داشته‌ها می‌توانید استراتژی بازاریابی و فروش خود را تحلیل کنید و ببینید چه‌کارهایی جواب مناسب را می‌دهد.

در دیجیتال مارکتینگ باید با تولید محتوای جذاب به مشتریان خود این حس را منتقل کنید. برای نمونه شما باید نشان دهید که فروش تنها دغدغه نبوده و در تلاش برای بالاتر بردن سطح زندگی آن‌ها هستید. تمام نظرات مشتری‌ها را رصد کرده و تشویقشان کنید داستان‌ خود را به اشتراک بگذارند، این کلید موفقیت شما در دنیای امروز است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ در کشاورزی و فروش آنلاین محصولات

فعالیت در کسب‌وکارهای سنتی مثلا در بخش کشاورزی، مانع شما برای بهره بردن از مزایای دیجیتال مارکتینگ نمی‌شود. دیجیتال مارکتینگ در کشاورزی نیز قابل اجرا است و فرصتی فراهم می‌کند تا یک کسب‌وکار سنتی را با روش‌های فروش و تبلیغات مدرن ادغام کنید.

بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی

در نگاه اول ممکن است تصور کنید که امکان معرفی و تبلیغ محصولات کشاورزی و حتی فروش آنها از طریق اینترنت وجود ندارد. ولی اگر به زندگی مدرن امروزی نگاه کنید متوجه می‌شوید که حتی خریدهای روزمره‌ای مثل محصولات کشاورزی هم به راحتی به شکل اینترنتی قابل انجام است. علاوه بر فروش اینترنتی محصولات کشاورزی برای مصرف‌کنندگان جزیی، امکان بازاریابی و پیدا کردن مشتری عمده حتی از سایر کشورهای دنیا برای محصولات کشاورزی فراهم شده است.

دیجیتال مارکتینگ در کشاورزی چه مزایایی دارد؟

بخش کشاورزی در بسیاری از کشورهای دنیا یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید و یکی از مهم‌ترین منابع درآمد کشورها است. دنیای کسب‌وکارهای مرتبط با کشاورزی نیز این روزها گسترش زیادی پیدا کرده است. از ابزارهای مدرن جمع‌آوری محصول گرفته تا تجهیزات کشاورزی مدرن برای کنترل مزرعه. حتی سیستم خدمات زنجیره تامین هم این روزها در بسیاری از کشورهای دنیا کاملا دیجیتالی و آنلاین انجام می‌شود.

این روزها شرکت‌ها و اشخاصی که در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند می‌توانند بین دو شیوه کاملا متفاوت برای ادامه فعالیت خود انتخاب کنند. یکی روش سنتی و همیشگی که دهه‌ها سابقه دارد و دیگری روش جدید برای تبلیغات و بازاریابی با کمک دیجیتال مارکتینگ. اما حقیقت این است که دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری از جمله کشاورزی، فرصت‌های بیشتری برای رشد و دیده شدن فراهم می‌کند. همچنین امکان  تجارت business-to-business را برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، به راحتی فراهم می‌کند.

در حال حاضر، کشاورزی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا، نسبت به سایر صنایع سهمی کمی از دیجیتال مارکتینگ دارد. اگر شما در این زمینه فعالیت می‌کنید، الان فرصت مناسبی برای شروع است. هر چقدر زودتر شروع کنید، می‌توانید سهم بیشتری در بازار داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ در کشاورزی می‌تواند روی توسعه بخش‌های مختلفی کسب‌وکار تاثیرگذار باشد: واردات و صادرات، فروش خرده و عمده محصولات، کسب‌وکارهای جانبی کشاورزی، امکان همکاری با سایر کسب‌وکارها و… در ادامه به طور خلاصه به چند مورد از مزایای دیجیتال مارکتینگ در کشاورزی اشاره می‌کنیم:

·         رشد بلندمدت در کسب‌وکار و ایجاد درآمد قابل اطمینان

وقتی برای ساخت وب‌سایت، سئو، تولید محتوا و شناساندن محصولات خود به مخاطب وقت بگذارید، به مرور زمان به یک برند مشهور در زمینه تولید محصولات کشاورزی تبدیل می‌شوید. شهرت بیشتر به معنای اعتماد بیشتر مخاطب، مشتری بیشتر و درآمد بیشتر است. هر چقدر زمان بگذرد و فعالیت مستمر داشته باشید، این درآمد بیشتر و قابل اطمینان‌تر می‌شود.

·         حذف واسطه‌ها

معمولا در کسب‌وکارهایی مثل کشاورزی، واسطه‌ها نقش پررنگی دارند. گاهی افزایش تعداد واسطه‌ها بین مشتری و تولیدکننده، باعث افزایش قیمت نهایی محصولات می‌شود. حذف واسطه به تعادل قیمت‌ها و افزایش کیفیت محصولات در دست مشتری نهایی، کمک بسزایی می‌کند.

·         رشد سهم از بازار و حفظ آن

هر چقدر دامنه فعالیت خود و تعداد مشتریان را افزایش دهید، سهم بیشتری از بازار را نصیب خود می‌کنید. اگر بخواهید این سهم در اختیار شما باقی بماند، باید به طور مستمر در جهت آگاهی بخشی به مشتری‌ها فعالیت کنید.

·         افزایش آگاهی از برند و فراهم کردن مشتریان وفادار

برای اینکه مشتریانی وفادار داشته باشید، باید تمایز خود را نسبت به دیگران نشان دهید. با کمک ابزارهایی که دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما می‌گذارد، می‌توانید به خوبی در مورد خودتان و فعالیت‌تان به مشتریان اطلاعات بدهید. برندتان را به بهترین شکل معرفی کنید و اعتماد مخاطب را جلب کنید.

·         افزایش ترافیک وب سایت از بخش‌های مختلف از جمله جست‌وجوی ارگانیک، شبکه‌های اجتماعی، ارجاع از سایت‌های مختلف

داشتن یک وب‌سایت به تنهایی کافی نیست و افزایش درآمد شما را تضمین نمی‌کند. باید تلاش کنید تا مخاطبان بیشتری از روش‌های مختلف به وب‌سایت شما قدم بگذارند. از همه مهم‌تر اینکه، باید مخاطبانی را به سایت بکشانید که در نهایت بتوانند به مشتری تبدیل شوند. این دقیقا همان کاری است که دیجیتال مارکتینگ برای شما انجام می‌دهد؛ جذب مخاطب هدفمند.

·         افزایش فروش و افزایش درآمد بدون تخصیص بودجه زیاد برای تبلیغات

با کمک دیجیتال مارکتینگ بدون اینکه هزینه‌های بسیار زیادی برای تبلیغات بدهید، این فرصت را دارید که خودتان را معرفی کنید. مثلا در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از هشتگ مناسب می‌توانید معرفی خدمات خود را به دست عده زیادی از مخاطبان برسانید؛ درست مثل برندهای بزرگ و برتر. در واقع دیجیتال مارکتینگ فرصتی کاملا برابر برای شما ایجاد می‌کند تا با بزرگترین برندها رقابت کنید.

·         بررسی آمار و ارقام و میزان تاثیرگذاری تبلیغات و فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت

یکی از مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ در همه حوزه‌ها این است که آمار دقیقی از نتیجه فعالیت‌های شما در ختیارتان می‌گذارد تا با کمک آن بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. اگر از روی آمار و ارقام متوجه شدید که یک استراتژی نتیجه مثبتی ندارد، می‌توانید آن را تغییر دهید.

ایده‌هایی برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کشاورزی

اگر قصد دارید کسب‌وکارتان را با کمک اینترنت گسترش دهید، اولین اقدامی که باید انجام دهید، داشتن یک وب‌سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی است. اما این دو مورد اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌ها برای استفاده از اینترنت در رشد کسب و کار هستند. با همین ابزارها و با کمی خلاقیت می‌توانید روش‌های جدیدی برای تبلیغات پیدا کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با تمرکز بر مخاطب بومی

محصولات کشاورزی یکی از آن دسته محصولاتی است که معمولا مشتری بومی و محل دارد. یعنی اگر بتونید محصولات خود را در نزدیکی محل تولید محصولات به فروش برسانید، در هزینه‌های حمل و نقل و بسیاری از هزینه‌های دیگر کسب‌وکار صرفه‌جویی می‌کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی کسب‌وکار خود در سطح محلی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای هدف گرفتن مخاطبان بومی است. با قابلیت‌هایی مثل تعیین لوکیشن که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، می‌توانید تبلیغات خود را روی اهالی یک منطقه متمرکز کنید.

فعالیت در بازارچه‌های اینترنتی

این روزها بازارچه‌های اینترنتی رواج زیادی پیدا کرده‌اند و در ایران هم چندین نمونه موفق از این کسب‌وکارها فعالیت می‌کنند. وب‌سایت‌هایی که امکان ایجاد غرفه آنلاین برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم می‌کنند. البته این بازارچه‌ها می‌توانند بخشی از فعالیت اینترنتی شما باشند یا اینکه برای شروع و برای معرفی خودتان به بازار از این فرصت استفاده کنید.

فروش محصولات کشاورزی ارگانیک

این روزها مردم بیشتر از همیشه دنبال محصولات ارگانیک هستند. اگر بتوانید بخشی از فعالیت خود را به تولید محصولات ارگانیک اختصاص دهید، می‌توانید از فرصت بی‌نظیری که برایتان فراهم می‌شود به بهترین شکل استفاده کنید. چون محصولات ارگانیک کمتر در دسترس هستند، بسیاری از مردم در اینترنت دنبال آن می‌گردند. به خصوص اگر محصول خاص و کمیابی داشته باشید. به همین دلیل اگر بخشی از فعالیت شما شامل تولید محصولات ارگانیک است، در فضای آنلاین روی تبلیغات این محصولات تمرکز کنید.

 

مرجع مقاله:

https://khatoonadvertising.ir/

تیترهای مطلب پنهان کردن تیترها