فرهنگ و هنر

برخورد بیزینسی با یک هنر و پولدارهای خریدار

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، اگرچه به نظر می‌رسد در تلاش است تا مخاطبان صنایع دستی را گسترش دهد و این هنر را به اقشار مختلف جامعه برساند، اما مشاهدات میدانی چیز دیگری می‌گوید. LT حقیقت است.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی شنبه 9 بهمن افتتاح شد و آنچه در ادامه می خوانید روایت خبرنگار صنعتگر گیلونا از این نمایشگاه است:

انحصار تولیدکنندگان و خریداران صنعتگر یکی از موضوعاتی است که طی بحث های متعددی از کارشناسان و فعالان این صنعت شنیده ایم. تا اینکه دوشنبه 2 بهمن ماه برای تهیه گزارشی در محل به بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی رفتیم و این حقیقت را با گوشت و خون لمس کردیم.

با گذشت چند روز از نمایشگاه، نمایشگاه همچنان شاهد ترافیک سنگینی در جاده های منتهی به محل نمایشگاه بود و با توجه به روزهای کوتاه بازدید، وقوع چنین اتفاقی دور از ذهن به نظر نمی رسید.

راننده ای که همراه ما بود مدام به ماشین های لوکس اطرافمان اشاره می کرد و می گفت: اگر اینها کاسه و بشقاب نخرند پس کی می خرد؟

روابط تجاری با یک هنر و یک خریدار ثروتمند

اگرچه در ورودی تالار خلیج فارس که به نمایشگاه صنایع دستی اختصاص داشت، باز هم می شد شکوه خودروهای لوکس را دید، اما چند قدم جلوتر می شد خریداران عادی را دید که از غرفه ها سر می زدند و اجناس خرید می کردند. . انجام شده.

در برخی موارد بازدیدکنندگانی بودند که فقط چشم خرید از غرفه ها داشتند و وقتی صاحب غرفه قیمت کالا را اعلام می کرد مسیر را به غرفه بعدی تغییر می دادند.

روابط تجاری با یک هنر و یک خریدار ثروتمند

نمایشگاه صنایع دستی از دید خریداران

صرف نظر از محدود بودن یا نبودن خریداران صنعتگر به گروه خاصی، یکی از نکات مهمی که در نمایشگاه پانزدهم شاهد آن بودیم، انگیزه اقتصادی قوی فروشندگان صنایع دستی بود. یکی از خریداران این نمایشگاه که از این مشکل ناراضی بود به گیلونا گفت: برخلاف سال های گذشته، کیفیت محصولات نسبت به قیمت کاهش یافت و مذاکرات بسیار حرفه ای شد.

نکته دیگری که چند بازدیدکننده به آن اشاره کردند، کم بودن روزهای بازدید از نمایشگاه بود. یکی از بازدیدکنندگان گفت: از آنجایی که ساعات و روزهای بازدید از نمایشگاه محدود است، کمی سخت می شود.

سایر بازدیدکنندگان که نگاه دقیق تری به کابین ها انداخته بودند، از “عدم اصالت” در برخی کابین ها شکایت داشتند. مثلاً مجسمه فیروزه ای در غرفه استان البرز یا سبد بافی در غرفه استان تهران دیده می شود.

گویی هر استانی بیشتر وقف پول درآوردن بود و هر آنچه را که فکر می کرد مناسب برای فروش بود می آورد و از این منظر تاکید چندانی بر هویت استانی، تولیدات، نوآوری و خلاقیت نداشتند.

انتقاد دیگری که از سوی بازدیدکنندگان از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی مطرح شد، نبود راهنمای مسلط در نمایشگاه برای راهنمایی بازدیدکنندگان به غرفه های آنها بود. با وجود اینکه ناظران پروتکل بهداشتی در ورودی هر اتاق حضور داشتند، اغلب اطلاعات دقیق و کاملی از موقعیت جغرافیایی غرفه ها در هر استان نداشتند.

روابط تجاری با یک هنر و یک خریدار ثروتمند

نمایشگاه صنایع دستی از نگاه فروشندگان

صاحبان غرفه های صنایع دستی نیز لحظات قابل توجهی از پانزدهمین دوره این نمایشگاه را بازگو کردند. یکی از این افراد که کرایه غرفه را بالا می دانست به گیلونا گفت: همه چیز خوب بود، اما اجاره غرفه گران بود. هزینه ها بالاست و 5 میلیون تومان برای اجاره غرفه مبلغ بالایی است.

یکی دیگر از فروشندگان به نبود امنیت در فضای نمایشگاه به عنوان مشکل اشاره کرد: موبایلم را در غرفه دزدیدند!

در این راستا اکثر کاردان ها از استقبال ساده راضی بودند و تعداد قابل توجهی از آنها تقاضا برای صنایع دستی را چندان مطلوب توصیف نکردند.

روابط تجاری با یک هنر و یک خریدار ثروتمند

به گزارش گیلونا، شنبه 9 بهمن ماه، با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان، یک نیروی کشوری و لشکری ​​در مقر دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه که تا 12 بهمن ماه ادامه داشت و تا این لحظه هیچ خبر رسمی از احتمال تمدید آن منتشر نشده است.

انتهای پیام/