فرهنگ و هنر

بهترین عکس از کرونا باز هم خوب نیست!

مهدی کاظمی بومه در مورد مشکلات عکاسی گفت: در کشور ما عکاسان چندان جدی گرفته نمی شوند و به عکاسی و عکاسانی که در این زمینه فعالیت می کنند هیچ ارزشی داده نمی شود ؛ “مگر اینکه مناسب باشد.”

مهدی کاظمی بومه ، عکاس-هنرمند که اخیراً در جشنواره بین المللی عکس عکس احساسات از عکس “مجسمه سازی” خود قدردانی کرد ، در مورد شیوه کار خود به گیلونا گفت: “من به دنبال سوژه هایی هستم که چهره خاصی دارند. بودن و چهره آنها حرفی برای گفتن دارد “من به خیابان می روم تا مردم را پیدا کنم و از آنها عکس بگیرم”.

وی افزود: “من به دنبال ساختارهای مدرن تری در معماری هستم.” “من به دنبال ساختارهای مدرن تری در معماری هستم و همچنین از معماری ساختمان ها عکس می گیرم”.

کاظمی با تاکید بر اینکه عکاسی هنر دیدن است و دیدن را می توان با هر وسیله ای دید ، در مورد موقعیت این رشته در کشور گفت: تا جایی که من می دانم به عکاسی ایران توجه چندانی نشده است. به گفته این هنرمند ، نبود امکانات در این زمینه مانند گذشته مهم نیست؛ زیرا امروزه امکان عکاسی با یک دوربین ساده وجود دارد.

کاظمی می گوید: «البته این واقعیت نیز وجود دارد که در برخی مناطق مانند عکاسی از حیات وحش به امکانات پیشرفته تری نیاز است.
به گفته وی ، در عکاسی مستند ، ارتباط با سوژه و نحوه برقراری ارتباط از یک سو و هویت بخشی با سوژه از سوی دیگر بسیار مهم است.

کاظمی با تأکید بر اینکه کشور ما پر از سوژه های خوبی است که یک عکاس خیابانی باید آنها را کشف کند ، درباره تاثیر ویروس کرونا بر هنر عکاسی گفت: می توانم بگویم تاثیر این ویروس در زمینه عکاسی دارای کادر است. از آنجا که یک عکاس باید برای عکاسی بیرون برود ، اما در رشته های دیگر امکان تولید یک اثر حتی در محیط انفرادی وجود دارد. ”

وی در پاسخ به این س ifال که آیا ویروس کرونا به موضوعی مهم برای عکاسان تبدیل شده است ، گفت: “حتی اگر بهترین موضوع را از بیماری بیرون بیاوریم ، باز هم خوب نیست ؛ زیرا ویروس کرونا ذاتاً یک پدیده شیطانی است.” از سوی دیگر ، تصویری از این بیماری می تواند پیام بسیاری از اتفاقات در بیمارستان ها باشد که مردم عادی نمی توانند ببینند. ”

کاظمی ، عکاس و هنرمند ، در مورد تجربه برپایی نمایشگاه های مجازی به دلیل گسترش طولانی مدت ویروس کرونا در جهان افزود: “در برخی نمایشگاه ها ، برخی از آثار به صورت مجازی به نمایش گذاشته شده است. نکته مثبت در این مورد وجود داشت ، و آن توجه بیشتر به فضای مجازی در قالب عکس. هنگامی که این اتفاق می افتد شما می توانید مخاطبان بیشتری داشته باشید ؛ “زیرا هزاران نفر می توانند یک عکس را در فضای مجازی ببینند ، در حالی که در یک نمایشگاه فیزیکی این امکان کمتر است”.

عکاس در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت هنر عکاسی به دلیل طولانی شدن همه گیری ویروس کرونا ، گفت: اما شاید کمی کندتر. با این حال ، عکاسی در این دوره صدایی برای آینده خواهد بود تا آنها را از آنچه اتفاق افتاده آگاه کند. ”

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر موضوعی هنر عکاسی را پویا می کند ، هیچگونه منعی برای پیگیری آن وجود ندارد.

انتهای پیام