فرهنگ و هنر

حمایت دانشگاه فرهنگیان از استارت‌آپ‌های قرآنی

گیلونا / قزوین رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: جشنواره قرآن و انجمن دانشجو و معلم در دهه چهارم هستند و بسیار قدیمی هستند و در هر دوره از جشنواره سعی کرده ایم که نوآوری ها و بدعت هایی داشته باشیم ، در این دوره شاهد بودیم ایجاد استارتاپ ها و استارتاپ های قرآنی. ” ما از این حوزه حمایت می کنیم.

حسین خنی فر در اختتامیه سی امین جشنواره قرآن و دانش آموزان و معلمان دانشگاه فرهنگیان که امروز 28 مهرماه در اتاق جلسات پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد ، اظهار داشت: لازم است برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و آموزه های قرآنی. و عترت یکی از راه های دستیابی به این هدف است ، برگزاری مهمانی های قرآنی عشق و محبت دانش آموزان و معلمان را با کلام وحی و آموزه های قرآنی افزایش می دهد.

وی افزود: جشنواره قرآن و انجمن دانش آموز و معلم در دهه چهارم برگزار می شود و بسیار قدیمی است ، در هر دوره از جشنواره سعی کرده ایم که نوآوری ها و بدعت هایی داشته باشیم ، در این دوره شاهد ایجاد راه اندازی قرآن و پشتیبانی از استارتاپ های این حوزه. ” انجام می دهیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: “قرآن در هدایت و تربیت جامعه اسلامی نقشی بی بدیل دارد. در همین حال ، دانش آموزان و معلمان به عنوان معلمان آینده نیز نقش مهمی در تربیت نسل آینده ایفا می کنند. درک اینکه نسل آینده بدون شک از آن استفاده کنید

وی تاکید کرد: التزام معلمان به قرآن در تربیت دانش آموزان با علم ، اخلاق و معارف اسلامی بسیار مثر است. فرهنگیان دنبال می شوند و حضور 10 هزار دانش آموز معلم در قرآن و جشنواره عترت. گواه این امر است.

توجه به مسائل قرآنی یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه فرهنگیان است

حتی سید کامران میر معینی ، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در این مراسم گفت: “توجه به مسائل قرآنی و برپایی جشنواره های قرآنی یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه فرهنگیان است. از سوی دیگر ، شاهد مشارکت گسترده ای باشیم. دانش آموزان در این مسابقات و جشنواره های قرآنی. “

وی افزود: “طی دو سال گذشته ، جشنواره با رونق خوبی در کرونا در حال اجرا است. در سی امین جشنواره ، حدود 10،000 دانش آموز معلم ما را در روند و مراحل مختلف جشنواره همراهی کردند ، از این تعداد 1550 نفر به جشنواره آمدند. مرحله ملی. ” قزوین همچنین میزبان جشنواره ملی بود که به خوبی برگزار شد.

دبیر سی و یکمین جشنواره قرآن و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سی و یکمین جشنواره قرآن و دانشجویان معلم دانشگاه فرهنگیان کشور در 10 بخش و 43 رشته برگزار شد ؛ بخش آوایی شامل تلاوت قرآن کریم ، قرائت ، حفظ قرآن کریم ، 5 جزء ، 10 جزء و حفظ کل ، تواشیح ، هماهنگی قرآن کریم در بخش برادران و خواهران و اذان ویژه برادران آشنایی اهل بیت با آداب معصوم ، حفظ قرآن کریم ، مسأله معرفت ، احکام و سبک زندگی ایران و اسلام.

وی یادآور شد: بخش ادبی شامل شعر ، قصه گویی ، داستان کوتاه ، دراماتورژی ، خط ، بلاغت و روایت با موضوع قرآن و عترت و بخش هنری شامل نقاشی ، خوشنویسی ، حلق آویز ، عکاسی ، طراحی پوستر ، تذهیب ، موزاییک و منبت است. ، فیلم کوتاه و نویسندگی.

میر معینی خاطرنشان کرد: بخش پنجم نیز یک بخش تحقیقاتی است که در آن دانش آموزان باید در زمینه خلاصه کتاب ، مقاله نویسی و نقد کتاب با موضوع قرآن شرکت کنند ؛ علاوه بر این ، بخش ششم رشته های فناوری شامل تولید نرم افزار و تولید برنامه های کاربردی قرآنی و کانال های مجازی قرآنی است. قسمت هفتم دوره های نهج البلاغه همچنین شامل آموزه های نهج البلاغه ، نگارش مقالات با محوریت نهج البلاغه ، حفظ جملات نهج البلاغه و قسمت هشتم صحیفه سجادیه شامل آموزه ها می باشد. از صحیفه سجادیه ، نوشتن مقالات با تمرکز بر صحیفه سجادیه و دعاهای ویژه عبارات صحیفه.

وی افزود: دانش آموزان با پروژه های عالی در قسمت فناوری شرکت کردند ، امسال برای اولین بار استارتاپ های قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به جشنواره اضافه شده و به این رویداد وزن بیشتری داده اند.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بخش آغازین قرآنی یک بخش ویژه در زمینه آموزش اقتصادی مبتنی بر آموزه های قرآنی است که کمتر پرداخت شده است و اکنون مورد استقبال قرار گرفته است و در آینده این قسمت را دنبال می کنیم. جشنواره ها. جشنواره بدون هیچ گونه رشته ای مانند بلاغت ، خوشنویسی و قصه گویی ، که مطابق اهداف ما برای دانشگاه فرهنگیان طراحی شده بود ، در شرایط خوبی برگزار شد.