فرهنگ و هنر

راه حل جدید نتفلیکس برای عبور از بحران

نتفلیکس که به دلیل رکود و سود پایین برای دومین بار طی دو ماه اخیر چندین کارمند خود را اخراج کرده است، راهکارهایی برای عبور از این بحران در نظر گرفته است.

به گزارش گیلونا به نقل از الجزیره، به نظر می رسد سال 2022 برای نتفلیکس، غول تولید و پخش فیلم و سریال در سطح جهانی، سال خوبی نخواهد بود.

نتفلیکس برای دومین بار در چند ماه گذشته اعلام کرد که تعداد کارکنان خود را کاهش داده و بسیاری از آنها را به خانه فرستاده است. این شبکه بزرگ بیش از 300 کارمند خود را در سراسر جهان عذرخواهی و اخراج کرده است.

216 نفر از این کارکنان در ایالات متحده، 30 نفر در آسیا و اقیانوسیه، 53 نفر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا و 17 نفر در آمریکای لاتین کار می کردند.

نتفلیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «می‌دانیم که این دو دوره تعدیل نیرو و اخراج کارکنان باعث نگرانی و بی‌اعتمادی شده است، اما قصد داریم در آینده با جدیت بیشتری به کار برگردیم و مبالغ هنگفتی را در تولید محتوا سرمایه‌گذاری کنیم.» طی 18 ماه آینده، برنامه ما این است که 1500 کارمند به نتفلیکس اضافه کنیم و تعداد کارمندان را به بیش از 11000 برساند.

سخنگوی نتفلیکس همچنین گفت که اخراج کارکنان به دلیل افزایش هزینه های پخش در مواجهه با رشد کند درآمد بوده است.

در ماه می، نتفلیکس 150 کارمند خود را به دلیل سودآوری کم اخراج کرد و به این ترتیب 450 کارمند نتفلیکس در عرض دو ماه بیکار شدند.

در همین حال، این شبکه پخش جهانی اکنون در یک میدان رقابتی بزرگ با مخالفان سرسختی مانند Amazon Prime، Apple TV، Disney Plus و HBO گیر کرده است.

نتفلیکس اعلام کرد که 200000 مشترک را در سه ماهه اول سال جاری از دست داده است. این در حالی است که او انتظار داشت تعداد مشترکان خود را افزایش دهد.

از 3 ژانویه 2022، سهام نتفلیکس حدود 70 درصد کاهش یافته است و در چند روز گذشته از 597.37 دلار به 177.39 دلار کاهش یافته است.

راه حل نتفلیکس برای غلبه بر بحران چیست؟

نتفلیکس با اشاره به اینکه 100 میلیون خانوار این سرویس را به اشتراک می گذارند، اعلام کرد که به دنبال راه هایی برای جلوگیری از اشتراک گذاری رمز عبور کاربران است.

راه حل جدید نتفلیکس برای غلبه بر بحران

یکی از ویژگی های شبکه های پخش که حق اشتراک دریافت می کنند این است که مشترکان آنها مجبور به تماشای تبلیغات نیستند، اما نتفلیکس قصد دارد تا حدودی از این ویژگی عبور کند و تبلیغات را در دستور کار قرار دهد. همچنین قصد دارد هزینه های اشتراک را کاهش دهد.

تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، گفت: “ما مشترکین زیادی را از دست دادیم که می گفتند نتفلیکس برای آنها خیلی گران است، در حالی که به تبلیغات اهمیت نمی دادند.” وی افزود: ما تبلیغات را به تنفیکس اضافه نمی کنیم، اما برای کسانی که می گویند قیمت کمتری می خواهند و مشکلی برای دیدن تبلیغات ندارند، گروه تبلیغاتی در نظر می گیریم.

به جز بحران نتفلیکس، به نظر می رسد به طور کلی رسانه های آمریکا و سایر بخش های اقتصادی این کشور تحت تأثیر ترس از رکود هستند که بازارها را به سمت پایین می راند.

انتهای پیام