فرهنگ و هنر

پایکوبی در تالار وحدت با شلیک نهایی

جشنواره موسیقی فجر چهارمین شب خود را از آغاز رسمی خود پشت سر گذاشت. در این شب ارکستر ملی ایران آخرین اجرا را بر عهده گرفت و بر سر انتخاب آخرین قطعه ای که نواختند و در واقع ضربه نهایی را به صدا درآورد، غوغا به پا کرد.

به گزارش خبرنگار گیلونا، شامگاه دوشنبه ارکستر ملی ایران با هدایت فردی که معتقد است باید یاد بگیریم بهترین کارمان را به تماشاگر هم ارائه کنیم به روی صحنه تالار وحدت رفت. بردیا کیارس که رهبری ارکستر را بر عهده داشت، در قطعه پایانی با صدای دستان تماشاگران پشت صحنه ارکستر را رهبری کرد.

رقص در تالار وحدت با آخرین شات

اجرای ارکستر ملی ایران در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با تاخیر آغاز شد. در ابتدا تماشاگران آهنگ های ملایمی را خواندند و سپس علی خدایی، تک نوازی ویولن با اجرای مازیار ظهیرالدین و تکنوازی سنتور با اجرای علی عابدین بر روند اجرا تاثیر گذاشت و در کنار هم زندگی جدیدی را برای حضار به ارمغان آورد.

«در ستایش صبح»، «رهنورد»، «شوریه» و «به زندان» از جمله قطعاتی بود که این ارکستر اجرا کرد. قطعه «به زندان» ساخته ابوالحسن صبا به عنوان آخرین آهنگ اجرا شد و این انتخاب باعث شد تا نوازندگان روی صحنه به پایکوبی و تشویق حضار بنشینند. این قطعه که در مدت تقریباً هفت دقیقه اجرا شد، اگرچه آخرین قطعه بود و به دلیل خستگی، چنین کیفیتی انتظار نمی رفت، اما مهندس این پروژه سرانجام در تالار وحدت شروع به رقصیدن کرده است.

رقص در تالار وحدت با آخرین شات

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر چهارمین شب خود را با 12 اجرا در تالار وحدت، رودکی، فرهنگسرای ارسباران، تالار دهلوی و نیاوران به پایان رساند و به دلیل تعطیلی پیش رو، سه شنبه روی صحنه تالار وحدت نخواهد رفت.

انتهای پیام/