فرهنگ و هنر

چگونه فرهنگ بر تصمیمات خرید مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد؟

گیلونا/ خراسان رضوی عناصر فرهنگی که بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارند عبارتند از جهت گیری جوانی، جهت گیری زمانی، مردانگی در مقابل زنانگی، شاخص فاصله قدرت، فردگرایی در مقابل جمع گرایی، اسراف در مقابل اعتدال و اجتناب از عدم اطمینان. اگر عمیق‌تر از عناصر فرهنگی باشیم، حتی درک یک محصول یا خدمات خاص می‌تواند بسته به بازار متفاوت باشد.

به گزارش دیجی کالا، فرهنگ تاثیر زیادی بر فرآیندهای فکری و رفتاری افراد دارد و از آنجایی که تاثیر زیادی بر نحوه درک افراد از دنیای اطراف، مکان و تصمیم گیری آنها دارد، در تعیین چگونگی و چرایی آنها نیز نقش دارد. کالاها و خدمات را مصرف کند.

گاهی اوقات، واقعاً واضح است که فرهنگ چگونه بر رفتار خرید تأثیر می گذارد. ممنوعیت‌های فرهنگی مصرف برخی محصولات یا ترجیحات فرهنگی برای سبک لباس، درک الگوهای خرید خاص را آسان‌تر می‌کند. رفتارهای فرهنگی مانند اندازه خانواده یا نقش زنان در مدیریت خانه نیز بر خرید برخی محصولات یا حجم خرید تأثیر می گذارد.

عناصر فرهنگی مانند جهت گیری زمانی و اینکه آیا یک فرهنگ تمایل به تمرکز بر گذشته، حال یا آینده دارد به نظر می رسد بر عناصر خرید آنلاین مانند اعتماد و تعامل اجتماعی تأثیر می گذارد.

البته شخصیت های انسانی متنوع هستند و این تنوع شامل میزان تأثیرات فرهنگی خاص نیز می شود. مصرف کنندگان هندی نسبت به مصرف کنندگان غربی تمایل بیشتری به خانواده دارند، اما این بدان معنا نیست که مصرف کنندگان هندی تصمیمات خرید کاملاً فردی نمی گیرند یا مصرف کنندگان غربی به طور جمعی فکر نمی کنند.

تا حدودی فرهنگ آن چیزی است که به طور طبیعی برای یک فرد اتفاق می افتد. فرهنگ بر آنچه درست، عادی و مطلوب است تأثیر می گذارد.

خرده فروشانی که از مصرف کنندگان می خواهند برخلاف جریان اجتماعی شنا کنند، انتخاب خدمات خود را برای مصرف کنندگان دشوارتر می کنند. معمولاً بهتر است انتخاب محصول خود را در منطقه آسایش فرهنگی خود قرار دهید.

محققان مطالعات جالبی در مورد عناصر فرهنگ انجام داده اند. یکی از دانشگاهیان دانشگاه هنگ کنگ بررسی کرده است که چگونه تاکید فرهنگی آسیایی بر صرفه جویی، مصرف کنندگان کم درآمد را به سمت خرید مارک های لوکس سوق می دهد.

فرهنگ چگونه بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان تأثیر می گذارد؟

مقاله دیگری نشان داد که پرستیژ اجتماعی و عزت اجتماعی بر انتخاب مصرف تأثیر می گذارد. مقاله تحقیقاتی دیگری بررسی کرد که چگونه فرهنگ مردم در بازارهای مختلف غربی و آسیایی بر تمایل آنها به خرید فوری تأثیر گذاشته است.

یکی از یافته‌های این تحقیق این بود که افزایش سن، خرید آنی را در بین خریداران آسیایی کاهش می‌دهد، اما تأثیری بر تکانشگری در خریداران غربی نداشت. عوامل فرهنگی را می توان به شیوه های غیرمنتظره ای بیان کرد. برای مثال، جهت گیری زمانی یک فرهنگ ممکن است نشان دهنده تحمل آن در برابر تأخیر و ناکارآمدی و نحوه مدیریت زمان شخصی افراد در آن فرهنگ باشد.

ایالات متحده یکی از آینده نگرترین کشورهای جهان است و مردم به زندگی سریع اهمیت می دهند. از سوی دیگر، فرانسه فرهنگی بسیار حال‌محورتر است و به نظر می‌رسد که این امر زیربنای ارزشی است که برای زندگی در لحظه ارزش قائل است، مانند در نظر گرفتن زمان مناسب برای ناهار.

فرهنگ‌هایی با جهت‌گیری زمانی متمرکز بر گذشته مانند هند اغلب در برابر تاخیرهای شدید مانند قطارهایی که ساعت‌ها تأخیر می‌کنند بسیار تحمل می‌کنند. همچنین، برخی از فرهنگ ها، اغلب قبایل کوچک، شیوه زندگی سنتی و نسبتاً ابتدایی دارند که در آن زمان واقعاً به عنوان یک مفهوم شناخته نشده بود.

تلاش برای وارد شدن به ذهنیت یک فرهنگ کاملاً متفاوت می تواند واقعاً سخت باشد، به خصوص برای مدیران برندهایی که امیدوارند مخاطبان جدیدی رفتار خرید خود را تغییر دهند.

درک مبانی فرهنگی یکی از راه‌های شروع یک سفر اکتشافی هنگام ورود به یک بازار جدید است. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است، اما تبدیل تحقیقات آکادمیک به بینش های عملی برای برند شما هنوز یک چالش بزرگ است. به همین دلیل است که بسیاری از برندها در گسترش موفقیت آمیز به بازارهای جدید شکست خورده اند.

انتهای پیام