کسب و کار ایرانی

اقامت امارات برای متخصصین و پزشکان

ویدئو مهاجرت پزشکان به امارات

مهاجرت به امارات ملک پور: پس از بحران کرونا، اهمیت وجود پزشکان و کلیه کارکنان حوزه بهداشت، بیش از پیش نمایان شد. این امر، سبب شده است که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشور امارات، توجه بیشتری به پزشکان شود. در همین راستا، به سبب کمبود کادر درمان در بیشتر نقاط جهان، بیشتر کشورها در تکاپوی جذب پزشکان مجرب از سرتاسر جهان می نمایند.

کشور امارات نیز به منظور توسعه بخش بهداشت و درمان خود، نیاز بسیار شدیدی به نیروی پزشکی و درمانی دارد.

این نیاز مبرم، تا به آنجا می باشد که شیخ محمد بن راشد آل مکتوب، نایب رئیس و نخست وزیر امارات، در توییتی اعلام کرده است که تمایل شدیدی به پذیرش نیروی کار ماهر و متخصص در حوزه های مختلفی نظیر عملی، هنری، مهندسی و به خصوص پزشکی داشته و به این افراد، به همراه خانواده ایشان، در کشور امارات، خوش آمد می گویند.

پیشنهاد می کنیم از پست و دیدن کنید.

اینفوگرافیک مهاجرت پزشکان به امارات

اینفوگرافیک مهاجرت پزشکان به امارات

با توجه به شرایط بسیار مطلوب زندگی در کشور امارات و نیز شرایط ایده آلی که این کشور برای پزشکان در نظر گرفته است، تعداد بی شماری از پزشکان را بر آن داشته است که برای رسیدن به زندگی بهتر و درآمد بیشتر، به کشور امارات مهاجرت کنند. امروزه، کشور امارات را می توان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت پزشکان به شمار آورد.

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت و درمان کشور امارات، این کشور، در دو سال اخیر، نزدیک به 5 میلیارد درهم از بودجه عمومی کشور را به حوزه بهداشت و درمان تخصیص داده است.

لذا از سال 2020 تا به امروز، حقوق و مزایای پزشکان به نسبت بسیاری از مشاغل دیگر، در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است.

موضوعاتی که در مقاله مهاجرت پزشکان به امارات به آن ها پرداخته ایم، به صورت ذیل می باشند:

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

مشاغل پزشکی مورد نیاز امارات

سطح حقوق پزشکان در کشور امارات

فواید مهاجرت پزشکان به امارات

مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به امارات

دریافت ویزای کار امارات برای پزشکان چه مراحلی دارد؟

کلام آخر

اقامت دائم

کشور امارات، علاوه بر حقوق و مزایای بالایی که برای پزشکان در حوزه های مختلف در نظر گرفته است، به ایشان و اعضای خانواده ایشان نیز اقامت دائم این کشور را اعطاء می نماید.

علاوه بر این، پزشکان برای مهاجرت به کشور امارات، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی بین المللی ندارند و درآمد ایشان، به صورت کامل، معاف از هرگونه مالیات می باشد. تمامی این موارد، سبب جذب پزشکان از سرتاسر جهان به کشور امارات، شده است.

پیشنهاد می کنیم از پست  دیدن کنید.

ارتباط با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ

در ادامه مقاله مهاجرت پزشکان به امارات بیشتر به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت. چنان چه پس از مطالعه مطالب مطرح شده در این مقاله، علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در ارتباط با شرایط و مراحل مهاجرت پزشکان به امارات بودید، می توانید با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ ارتباط برقرار نموده و از مشاوره های سودمند کارشناسان خبره شرکت الست گروپ، بهره مند گردید.

هدف اصلی شرکت الست گروپ، ارتقای سطح آگاهی متقاضیان مهاجرت به سایر کشورهای جهان می باشد و در این راه، از تمامی تلاش خود بهره خواهد گرفت. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر در کشور به شمار می آید.

کشور امارات، از جمله کشورهای توسعه یافته و در عین حال ثروتمند حوزه خلیج فارس می باشد. این کشور در دهه های اخیر، پیشرفت های قابل توجهی را در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … داشته است.

شرایط مطلوب زندگی در کشور امارات و پیشرفت های چشمگیر این کشور در این چند دهه، دلیلی بر جذابیت این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرتی شده است.

علاوه بر پیشرفت هایی که کشور امارات در حوزه های مختلف داشته است، این کشور در حوزه بهداشت و درمان نیز از بسیاری از کشورهای دیگر، پیشی گرفته است.

امروزه، جذب پزشکان و کلیه افرادی که در حوزه بهداشت و درمان در حال فعالیت می باشند، به یکی از اولویت های مسئولین کشور امارات مبدل گردیده است.

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید را مطالعه کنید.

 شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

کشور امارات، یک کشور بسیار ثروتمند در حوزه خلیج فارس می باشد. پایتخت سیاسی این کشور، شهر ابوظبی می باشد و شهر دوبی نیز مرکز تجاری و اقتصای آن به شمار می رود.

در شهر دوبی، نزدیک به سه میلیون نفر ساکن می باشند که این امر سبب شده است که بیشتر امکانات و زیرساخت های کشور امارات، در این شهر متمرکز شوند.

با توجه به شرایط پیشرفته شهر دوبی، عده بی شماری از پزشکان از سرتاسر جهان، به امید کسب درآمد بیشتر و زندگی بهتر، به کشور امارات مهاجرت می نمایند. اما مهاجرت پزشکان به امارات، نیاز به ارائه برخی مدارک و داشتن شرایط مورد نظر وزارت بهداشت و درمان کشور امارات دارد.

در ادامه نوشتار نیز به این فاکتورها اشاره نموده ایم و در مواردی که نیاز به توضیحاتی بیشتر بوده است، مبحث را کمی بازتر و قابل درک تر کرده ایم.

در نگارش مطالب ارائه شده در مقاله مهاجرت پزشکان به امارات از راهنمایی ها و کمک های متخصصان و مشاوران مجرب شرکت الست گروپ، بسیار استفاده کرده ایم.

 ارائه مربوط به داشتن سابقه کاری

سابقه کاری که فرد ارائه می کند، نباید کمتر از یک سال باشد. حداقل  سابقه مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کشور امارات، بسته به حوزه فعالیت و تخصص ایشان، یک الی چهار سال می باشد.

به عنوان نمونه، کشور امارات، برای پزشکان عمومی و نیز دندانپزشکان عمومی، سابقه چهار سال را مبنا قرار داده است.

این در حالی است که میزان سابقه مورد نیاز برای دکتر متخصص و نیز پرستار و ماما، سه سال می باشد. برای افرادی که در حوزه های داروشناسی، فیزیوتراپی، تکنیسین های بیهوشی، تکنیسین های کاشت مو، فعالیت دارند، داشتن دو سال سابقه، کافیست.

تکنیسین رادیولوژی با مدرک کارشناسی، می بایست یک الی دو سال سابقه کاری داشته باشد

تکنیسین رادیولوژی با مدرک کارشناسی، می بایست یک الی دو سال سابقه کاری داشته باشد و نیز تکنیسین دندان زشکی با توجه به مدرک تحصیلی که ارائه می کند، میزان سابقه بین یک الی چهار سال، متغیر می باشد.

میزان سابقه لازم برای تکنیسین های زیبایی دو سال و برای تکنیسین لیزر، تنها یک سال می باشد.

برای اطلاع از میزان سابقه مورد نیاز به منظور هر یک از مشاغل پزشکی، بسته به حوزه فعالیت و تخصص پزشک، می توانید با وکلای مجرب شرکت الست گروپ مشورت نمایید و از میزان سابقه دقیقی که برای حوزه فعالیت خودتان برای مهاجرت به کشور امارات لازم می باشد، اطلاع حاصل نمایید.

 به سبب رفع هرگونه ابهامی در ارتباط با این تاییدیه، لازم به ذکر است که ارائه این تاییدیه، از مهم ترین موارد مورد نیاز برای مهاجرت به کشور امارات می باشد.

کلیه پزشکان، بدون در نظر گرفتن حوزه فعالیت ایشان، می بایست این تاییدیه را به کشور امارات ارائه کنند. لازم به ذکر است که ارائه تاییدیه دیتا فلو، برای مهاجرت به بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر قطر و عمان نیز الزامی می باشد.

در حقیقت، دیتا فلو فرآیندی است که در آن، کلیه مدارک و سوابق کاری پزشک، مورد بررسی قرار می گیرد. در سیستم دیتا فلو، تمامی مدارک پزشک از جمله مدارک تحصیلی، سابقه کاری و پروانه مطب، پروانه پزشکی و نیز کلیه مجوزات پزشکی فرد متقاضی مورد بررسی قرار گرفته و صحت سنجی می شوند.

نکته بسیار مهم در ارتباط با دریافت این تاییدیه، این است که اخذ آن، متحمل زمانی طولانی می شود

نکته بسیار مهم در ارتباط با دریافت این تاییدیه، این است که اخذ آن، متحمل زمانی طولانی می شود و به صورت تقریبی، شش ماه زمان می برد.

البته تاییدیه دیتا فلو زمانی که صادر می شود، به فرد متقاضی از نظر تخصصی و نیز مهارتی، اجازه کار در کشور امارات داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در زمینه چگونگی پروسه اخذ تاییدیه دیتا فلو، با متخصصان مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ، مشورت نمایید.

بدون در نظر گرفتن بسیاری از هزاران مزیت زندگی در کشور امارات، یکی از علل جذابیت کشور امارات برای پزشکان، حقوق و مزایای بسیار مناسبی است که این کشور، برای کلیه افرادی که در حوزه پزشکی فعالیت دارند، در نظر گرفته است.

در همین راستا، این مقاله را به بررسی موضوع “مهاجرت پزشکان به امارات ” اختصاص داده ایم. باشد که اطلاعات ارائه شده در این مقاله، بتواند رضایت خاطر تمامی پزشکان علاقه مند به مهاجرت به کشور امارات را جلب نماید.

 کلیه متقاضیان کار در کشور امارات، می بایست در آزمون پرومتریک شرکت نموده و حد نصاب نمره را کسب کنند. آزمون پرومتریک، آزمونی است که به وسیله سازمان پرومتریک کشور آمریکا برگزار می گردد.

سازمان پرومتریک، در حقیقت مسئول برگزاری بسیاری از آزمون های بین المللی می باشد که برای حوزه های مختلف و نیز مشاغل گوناگون برگزار می شود.

برخی از کشورها و نیز تعداد زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس که امارات نیز از جمله این کشورها به شمار می رود، قبولی در آزمون پرومتریک را از شرایط اجباری برای پذیرش درخواست مهاجرت پزشکان به کشور امارات در نظر گرفته است.

آزمون پرومتریک، کامپیوتر بیس می باشد

لازم به ذکر است که آزمون پرومتریک، کامپیوتر بیس می باشد و با عنوان DHA دبی، برای شهر دوبی و به زبان انگلیسی برگزار می گردد. این آزمون به صورت حضوری برگزار می شود. با توجه به شرایط کنونی کشورمان، در حال حاضر آزمون پرومتریک در ایران برگزار نمی شود.

لذا کلیه افراد متقاضی شرکت در این آزمون، می بایست به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و در این آزمون شرکت نمایند. لازم به ذکر است که برای پذیرش در آزمون پرومتریک، فرد می بایست از 100 درصد، حداقل 60 درصد از سؤالات را به صورت کامل و صحیح پاسخ دهد.

آزمون پرومتریک، در کشورهای همسایه برگزار می شود. برای اطلاع از چگونگی شرکت در آزمون پرومتریک و تعیین زمان و اطلاع از هزینه دقیق شرکت در این آزمون، ابتدا با متخصصان مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل نموده و با بهره گیری از راهنمایی های مفید ایشان، راه خویش را تا مهاجرت به کشور امارات، آسان تر نمایید.

 کشور امارات، کلیه پزشکانی را که تمایل به کار در این کشور را دارند، ملزم به ارائه نامه صلاحیت حرفه ای نموده است. این نامه که اصطلاحاً به آن Good Standing گفته می شود، تمامی شایستگی های پزشک را مد نظر قرار می دهد.

از جمله این فاکتورها، می توان به شایستگی های علمی و اخلاقی، انضباطی و جسمی و روانی اشاره کرد. چنان چه صلاحیت های فرد به عنوان یک پزشک به تایید برسد، وی می تواند پروانه صلاحیت حرفه ای خود را از سازمان نظام پزشکی کشور امارات دریافت نماید.

برای اخذ نامه صلاحیت حرفه ای، توصیه می شود که با افرادی که در زمینه امور مهاجرتی تجربه بیشتری را دارند، مشورت کنید. در این راستا، بهترین گزینه با توجه به تجربه بالای متخصصان و مشاوران آن، شرکت مهاجرتی الست گروپ به شمار می رود.

 دریافت نامه شایستگی/ Eligibility letter

از دیگر مواردی که جزو فاکتورهای الزامی برای مهاجرت پزشکان به امارات می باشد، اخذ نامه شایستگی می باشد. این نامه، به وسیله سازمان بهداشت دوبی یا همان DHA صادر می گردد و به کلیه متقاضیان، امکان فعالیت پزشکی را در کشور امارات می دهد.

کلیه موارد ذکر شده در بالا، از جمله مدارکی می باشند که به صورت کلی، هر پزشک علاقه مند به مهاجرت به کشور امارات، می بایست به همراه داشته باشد. در بخش های آتی، بیشتر به بررسی موضوع ” مهاجرت پزشکان به امارات خواهیم پرداخت.

 مشاغل پزشکی مورد نیاز امارات

کشور امارات، با توجه به پیشرفت های فراوانی که در حوزه بهداشت و درمان داشته است، نیاز مبرمی به پزشکان با هر حوزه فعالیت از خود نشان می دهد. در این بخش، به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

 از جمله پزشکان مورد نیاز در این حوزه، می توان به متخصص ارتودنسی، جراح دهان و دندان، دندانپزشک ترمیمی، دندانپزشک اطفال، تکنیسین آزمایشگاه، جراح فک و دندان، دندانپزشک اطفال، پروتز دندان، بهداشت دهان و دندان و دندانپزشک عمومی اشاره کرد.

 کلیه پزشکان قلب و عروق، جراحان قلب، متخصصین قلب و عروق و جراحان قلب، جزو پزشکان مورد نیاز در کشور امارات می باشند.

از جمله تخصص های مورد نیاز در حوزه آزمایشگاهی در امارات، می توان به متخصصین رادیوگرافی، تکنیسین میکروبیولوژی، تکنیسین میکرو بیولوژی آزمایشگاه، تکنیسین آزمایش خون، تکنیسین آزمایشگاه و رادیولوژی، اشاره نمود.

 از جمله این موارد، می توان به تکنیسین بیهوشی، طب اورژانس و نیز مراقبت های ویژه اشاره نمود.

 مشاغل مورد نیاز در این حوزه، گوش و حلق و بینی، تکنیسین پروتز، شنوایی سنجی و نیز جراحی پلاستیک و زیبایی، از دیگر مشاغل موجود و مورد نیاز در این شهر می باشد.

 با پروانه مامایی و نیز تکنیسین و دستیار ماماها، همگی به راحتی می توانند به کشور امارات مهاجرت نمایند.

 کشو امارات، نیاز مبرمی به روانپزشک و روانشناس دارد.

 علاوه بر مواردی  که ذکر شد، دیگر پزشکان با تجربه نیز می توانند به این کشور وارد شوند. از آن جمله می توان به متخصص کلیه، متخصص چشم پزشک، متخصص کلیه و مجاری ادراری، متخصص خون شانسی هماتولوژی، متخصص ریه، متخصص مغز و اعصاب، متخصص روماتولوژی، متخصص تغذیه، متخصص زنان و زایمان و نیز متخصص پوست، اشاره کرد.

 برای آگاهی از وجود رشته مورد نظر خود در لیست نیازمندی های کشور ترکیه، می توانید با مشاوران مجرب شرکت  مهاجرتی الست گروپ مشورت نموده و از راهنمایی های سودمند ایشان، بهره مند شوید.

 سطح حقوق پزشکان در کشور امارات

در دنباله مبحث ” مهاجرت پزشکان به امارات ” شایسته است که به بحث شیرین درآمد نیز پرداخته شود. کشور امارات، از جمله کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس می باشد که بیشترین حقوق و دستمزد را به کلیه افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کنند، می پردازد.

سطح رفاه اجتماعی و زندگی در کشور امارات در سطح بسیار بالایی قرار دارد

سطح رفاه اجتماعی و زندگی در کشور امارات در سطح بسیار بالایی قرار دارد و حقوق بسیار مناسبی برای پزشکان در نظر گرفته شده است. این عوامل هر دو با هم، باعث شده اند که پزشکان از هر کجای دنیا، تمایل به مهاجرت به کشور امارات داشته باشند.

لازم به ذکر است که میزان درآمد پزشکان در این کشور، ارتباط مستقیمی با میزان سابقه کاری و تحصیلات دارد. چنان چه پزشک می باشید و تمایل به مهاجرت به کشور امارات را دارید، می توانید برای اطلاع از میزان دقیق حقوق و دریافتی مربوط به حوزه کاری خود، با مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ، تماس حاصل نموده و از جزویات دریافتی خود در کشور امارات مطلع گردید

منبع : https://miemohajerat.net/