کسب و کار ایرانی

لپ تاپ ایسوس بخریم یا ایسر؟

تاریخچه برندهای ایسوس و ایسر

ایسر تولید کننده سخت افزار و محصولات الکترونیکی است که در سال 1976 در تایوان تاسیس شد. سرورها، مانیتورها، با تولید انواع محصولات کامپیوتری از جمله پروژکتور و تلویزیون، توجه کاربران و مصرف کنندگان را به خود جلب می کند. نکته جالب در مورد ایسر این است که این شرکت به عنوان یک شرکت مهندسی و معماری شروع به کار کرد و به تدریج به سمت تولید معماری های کامپیوتری رفت. برای خرید لپ تاپ هم میتوانید به فروشگاه ای بای مراجعه کنید.

ایسوس مانند ایسر یک شرکت تایوانی است که در سال 1989 توسط شخصی به نام T. H Tong تاسیس شد. ایسوس به عنوان یکی از پنج شرکت بزرگ در زمینه تولید محصولات کامپیوتری در سال 2022 شناخته شده است. ایسوس محبوب است. کاربران برای تولید کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ و مانیتور کامپیوترهای ایسوس مانند ROG، TUF و ZenBooks محبوب ترین در بازار لپ تاپ هستند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ ایسر از نظر طراحی

در مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر از نظر طراحی باید گفت که لپ تاپ های برند ایسر از انواع کافی برخوردار نیستند و اکثر این برندها لپ تاپ های خود را با طراحی بسیار ساده تولید می کنند. این می تواند برای کاربران خسته کننده و غیر طبیعی باشد. البته ایسر در استفاده از رنگ ها کمی حوصله به خرج می دهد، اما این مشکل برای همه لپ تاپ هایی که تولید می کند صدق نمی کند.

از طرفی ایسوس در طراحی لپ تاپ های خود از خلاقیت و تنوع استفاده می کند. آنها لپ تاپ های بادوام و زیبایی می سازند که به اندازه کافی قوی هستند. اکثر لپ تاپ های برند ایسوس نیز به لطف فریم های فلزی، ظاهری شیک و حرفه ای دارند. به عنوان مثال مدل ROG Zephyrus از نظر طراحی بدنه و ظاهر منحصر به فرد است، مدل Said سبک وزن و فوق العاده باریک است.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ برند ایسوس معمولا سنگین هستند، اما مدل ROG Zephyrus ثابت می‌کند که لپ‌تاپ باریک و قدرتمندی است که می‌تواند جدیدترین رایانه‌های بازی قابل تولید و عرضه را اجرا کند. بنابراین با مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر از نظر طراحی، مدل های ایسوس جذابیت بیشتری برای کاربران دارند.

مقایسه عملکرد لپ تاپ های ایسوس و ایسر

وقتی لپ‌تاپ‌های ایسوس و ایسر را از نظر عملکرد مقایسه می‌کنید، مدل‌های ایسوس عملکرد شگفت‌انگیزی را در این بخش نشان می‌دهند. تمامی لپ تاپ های جدید ایسوس از اینتل و آخرین قدرت پردازنده AMD پشتیبانی می کنند.

به همین دلیل، لپ‌تاپ‌های ایسوس برنامه‌های درون سیستم را خیلی سریع و آسان اجرا می‌کنند. می توان گفت لپ تاپ های ایسوس از نظر کیفیت و حافظه داخلی بی بدیل هستند. مدل های ROG و TUF مجهز به گرافیک قدرتمند و رم عالی هستند. اکثر کاربرانی که لپ‌تاپ‌های فوق را دارند از سرعت بی‌نظیر بازی‌های رایانه‌ای راضی هستند.

از طرفی لپ تاپ های ایسر به دلیل کیفیت بالا در بین کاربران متمایز هستند. با وجود نازک بودن لپ تاپ ایسر، در اجرای برنامه های چندوظیفه ای عملکرد شگفت انگیزی از خود نشان می دهد.

لپ تاپ های ایسر بر اساس کیفیت به مدل های مختلفی تقسیم می شوند. مدل‌های Swift و Spin برای استفاده عمومی، مدل‌های Predator و Nitro برای نوازندگان و مدل‌های Travelmate و Chromebook برای استفاده اداری استفاده می‌شوند.

در مقایسه لپ‌تاپ‌های ایسوس و ایسر از نظر کارایی، ایسوس در اجرای برنامه‌های سنگین و برنامه‌های چندوظیفه‌ای بهتر از ایسر است، اما از نظر قیمت، لپ‌تاپ‌های ایسر ارزان‌ترین گزینه در بازار برای کاربران میان‌رده محسوب می‌شوند.

لپ تاپ های ایسوس و ایسر را از نظر دوام مقایسه کنید

با نگاهی به طراحی نازک لپ تاپ های ایسر، کاربران احساس می کنند که از نظر مقاومت و دوام به اندازه کافی قوی نیستند. خوب، می توانیم بگوییم که شما بسیار اشتباه می کنید. لپ تاپ های ایسر بسیار بادوام هستند و می توانند در برابر هر چالشی مقاومت کنند. وقتی صحبت از فناوری می شود، پایداری در اولویت قرار دارد. لپ تاپ خریداری شده توسط کاربر نباید در عرض یک هفته خراب شود که هزینه اضافی برای تعمیر اجباری آن متحمل می شود.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر از نظر عمر باتری

توجه کاربران به عمر باتری لپ تاپ نسبت به سایر قطعات بیشتر است. این مشکل برای کاربرانی صدق می کند که شبانه روز بدون وقفه با لپ تاپ کار می کنند و مدام آن را در شارژر می گذارند. لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌توانند کاربران را برای ساعات طولانی کار کنند. به عنوان مثال، لپ تاپ های TUF با یک بار شارژ می توانند حدود 9 ساعت کار کنند، در حالی که لپ تاپ های ایسر بین 6 تا 5 ساعت عمر باتری دارند. کاربران لپ‌تاپ‌های ایسر می‌توانند با کم‌نور کردن صفحه نمایش و دستکاری عمر باتری در ویندوز، عمر دستگاه‌های خود را افزایش دهند. بنابراین هنگام مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر از نظر عمر باتری، لپ تاپ های ایسوس عمر باتری بیشتری نسبت به ایسر دارند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و ایسر از نظر سیستم خنک کننده

رایانه‌های کاربر باید هنگام اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری یا اجرای بازی‌های رایانه‌ای در تنظیمات بالا، خنک و راحت باشند. کاربران لپ تاپ ایسوس ROG GX700 می توانند واحد خنک کننده دیگری نیز دریافت کنند. این خنک کننده برای گیمرهایی که بازی های سطح بالا را نصب و اجرا می کنند توصیه می شود.

سیستم خنک کننده از طریق لوله هایی که دمای پایین را حفظ می کنند در سراسر لپ تاپ توزیع می شود. فناوری ثبت شده تضمین می کند که خطر نشت مایع خنک کننده به لپ تاپ وجود ندارد. لپ تاپ های ایسوس یا ایسر سیستم خنک کننده یکسانی دارند. البته لپ تاپ های ایسوس گاهی به سیستم ضد گرد و غبار مجهز می شوند که باعث می شود کاربران نتوانند به صورت دستی لپ تاپ خود را تمیز یا تعمیر کنند.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر از نظر کیبورد هوشمند

کیبوردهای هوشمند مانند «صفحه کلیدهای مشکی» نه تنها کاربردی هستند، بلکه تأثیر ویژه ای بر تجربه بازی کاربران دارند. برخلاف لپ تاپ های ایسر، لپ تاپ های ایسوس به فناوری Aura Sync مجهز هستند. این فناوری به کیبورد یا ماوس این قابلیت را می دهد که رنگ هر کلید روی کیبورد را ارائه دهد. همچنین ممکن است زمانی که در حال پخش موسیقی یا گذراندن یک مرحله هیجان انگیز در یک بازی رایانه ای هستید، رنگ به طور خودکار با توجه به شرایط تغییر کند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و ایسر برای گارانتی و خدمات مشتری

در واقع خدمات مشتری برند ایسر به قدری بد است که معمولا مشتریان را برای مدت طولانی پشت تلفن نگه می دارند و در نهایت بازخوردها و دستورالعمل های مشتری کمکی به حل مشکل نمی کند. این مشکل حتی بیشتر برای مشتریان خارج از ایالات متحده نگران کننده است. از سوی دیگر، روش پیام رسانی اغلب در دسترس نیست و نمی تواند به طور موثر به سوالات کاربر یا کاربر پاسخ دهد.

گارانتی پس از فروش لپ تاپ های ایسر حدود 1 سال است که البته گارانتی پس از فروش مدل های قدیمی این برند حدود 2 تا 3 سال تخمین زده می شود. همچنین کاربران می توانند برای تمدید گارانتی هزینه اضافی بپردازند.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر از نظر سهم بازار

بر اساس آخرین تغییرات رتبه بندی بازار کامپیوتر و فناوری، ایسوس در مقایسه با ایسر، سهم بیشتری از بازار را به دست آورده است. ایسوس در تولید لپ تاپ های همه کاره و قدرتمند و اجرای برنامه های چندوظیفه ای بهتر از ایسر عمل کرده است. ایسر در تولید لپ تاپ نیز سهم قابل قبولی از بازار دارد، اما برای رقابت و پیشی گرفتن از ایسوس، سازندگان باید زمان بیشتری را صرف طراحی بدنه و ویژگی ها کنند.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر بر اساس قیمت.

قیمت لپ تاپ های ایسوس یا ایسر به دلیل نوسان مداوم دلار و تورم در ایران سخت است. این بدان معناست که ما نمی توانیم قیمت ثابتی را برای خرید لپ تاپ ایسوس یا ایسر به کاربران بدهیم. کاربرانی که به دنبال نصب و اجرای بازی های کامپیوتری و نرم افزارهای چندوظیفه ای هستند باید به سراغ لپ تاپ های ایسوس بروند. البته قیمت لپ تاپ ها در بازار بسیار گران است زیرا مجهز به سیستم پردازنده مرکزی و گرافیک قدرتمند و سایر ویژگی های خاص هستند و این موضوع می تواند دغدغه بزرگی برای خوانندگان رسانه باشد.

سوالات برتر کاربران در مورد مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر

بدون شک کاربران هنگام خرید یک لپ تاپ ارزان و مناسب سوالات زیادی در ذهن خود دارند و این سوالات را از کارشناسان می پرسند. در این بخش به برخی از مهم ترین سوالات کاربران در مورد لپ تاپ های ایسوس یا ایسر پاسخ خواهیم داد:

کدام لپ تاپ در اجرای بازی های کامپیوتری عملکرد بهتری دارد؟

پاسخ: لپ تاپ های ایسوس بهترین دستگاه برای اجرا و نصب بازی های کامپیوتری سنگین محسوب می شوند. برای مثال لپ تاپ ROG Zephyrus با سیستم پردازش سریع و گرافیک قدرتمند خود می تواند جدیدترین بازی های رایانه شخصی را بدون مشکل اجرا کند. لپ تاپ های بازی دارای صفحه نمایش های بزرگ با قابلیت Full HD هستند.

هر دو برند در چه مرحله ای لپ تاپ بد تولید کردند؟

پاسخ: ایسوس و ایسر از معروف ترین و بزرگترین برندها در زمینه محصولات کامپیوتری و فناوری هستند و همواره سعی می کنند بهترین محصولات خود را در اختیار کاربران قرار دهند. البته اگر موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم، می‌توان گفت که لپ‌تاپ‌های ایسر در طول این سال‌ها شاهد سطح نسبتاً بالاتری از تخلفات و کرش‌های کاربران بوده‌اند. البته این بدان معنا نیست که همه لپ تاپ های ایسر غیرقابل اعتماد هستند.

آیا کامپیوترهای ایسوس یا ایسر قابل ارتقا هستند؟

پاسخ: مانند اکثر لپ‌تاپ‌های خوب و موثر، می‌توانید مدل‌های لپ‌تاپ ایسر و ایسوس را ارتقا دهید، به‌ویژه مدل‌های گران‌تر.

کدام لپ تاپ برای محیط کار مناسب تر است؟

پاسخ: مدل های کروم بوک ایسر برای محیط های کاری و اداری مناسب هستند. این لپ تاپ ایسوس برای استفاده عمومی نیز به مشتریان عرضه می شود. مدل های k و k ایسوس نیز در استفاده عمومی بسیار محبوب هستند، اما از نظر قدرت هسته پردازنده و گرافیک، مدل های ایسر گزینه های معقول تری هستند.

نتیجه

برندهای ایسوس و ایسر در سال های اخیر در تولید لپ تاپ موفق بوده اند. بنابراین کاربران می توانند از محصولات این دو برند اطمینان داشته باشند. اما در بحث مقایسه لپ‌تاپ‌های ایسوس و ایسر، هر دو برند چندین دسته را هدف قرار داده‌اند. اگر کاربران می خواهند چالش های سخت و جدیدی را تجربه کنند و می خواهند بازی های کامپیوتری سنگین و نرم افزارهای معماری را با گرافیک بالا و پردازنده مرکزی قدرتمند اجرا کنند، باید لپ تاپ های ایسوس را انتخاب کنند.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر برای متخصصان فناوری اطلاعات؟

در این مقاله به بررسی لپ‌تاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های هوشمند ایسر بر روی فاکتورهای کلیدی مانند طراحی، عملکرد، دوام، عمر باتری، سیستم خنک‌کننده، صفحه کلید هوشمند، گارانتی و خدمات مشتری و سهم بازار می‌پردازیم.

کدام مارک لپ تاپ گیمینگ را بخرم؟ ایسوس یا ایسر؟

لپ تاپ های برند ایسوس بهترین گزینه برای اجرا و نصب بازی های سنگین بر روی کامپیوتر به حساب می آیند.

کدام برند لپ تاپ اداری بهترین است، ایسوس یا ایسر؟

مدل های کروم بوک ایسر برای محیط های کاری و اداری مناسب هستند.