اجتماعی

آموزش قویترین سلاح توانمندسازی زنان/آمادگی ایران برای اشتراک گذاری تجارب مقابله باپدیده سالمندی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با نایب رئیس گروه دوستی مجالس سوریه و ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گیلونا، در ابتدای این جلسه دکتر فاطمه محمد بیگی از اعضای شورای اسلامی شهر ضمن گرامیداشت نام و یاد حافظ اسد به تشریح روند فعالیت های شورای اسلامی در خصوص گروه دوستی مشترک دو کشور پرداخت.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان به عنوان راهکاری برای مقابله با تهدید نسلی در کشور، از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان نهاد اجرای این قانون قدردانی کرد و اظهار داشت: اگر دولت سوریه بخواهد، ما آماده‌ایم تا از تجربیات موفق کشورمان در نحوه مقابله با پدیده پیری استفاده کنیم.

در ادامه انسیه خزعلی با معرفی معاونت امور زنان به تشریح برنامه ها و اقدامات این نهاد به عنوان متولی امور زنان و خانواده در کشور پرداخت و به سیاست خانواده محوری دولت سیزدهم و موضوع آزادی زنان پرداخت. به ویژه در مقوله کارآفرینی و کار و حمایت از حضور زنان در فعالیت های علمی و پژوهشی و دستاوردهای کشورمان در حوزه زنان و خانواده.

لازم به ذکر است معاون رئیس جمهور ضمن بیان تاریخچه تعاملات متقابل بر توسعه تعاملات دوجانبه با توجه به اشتراکات فرهنگی طرفین تاکید کرد.

آموزش قوی ترین سلاح توانمندسازی زنان است/ تمایل ایران به تبادل تجربیات در مواجهه با پدیده سالمندی

سپس سرکار خانم هیفا جمعه نایب رئیس گروه دوستی سوریه و ایران که در راس هیاتی عالی رتبه به میزبانی شورای اسلامی ایران به ایران رفتند ضمن قدردانی از مهمان نوازی کشورمان با توجه به دهه جنگ در کشورشان. دلیلی برای مقاومت زنان سوری

وی آموزش و سوادآموزی را قدرتمندترین سلاح برای توانمندسازی زنان خواند و حمایت دولت و پارلمان سوریه را جدی و همه جانبه دانست.

بر اساس اعلام روابط عمومی دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانم جمعه ادامه داد: برای همکاری همه جانبه در موضوع زن و خانواده با جمهوری اسلامی ایران به گرمی دست می دهیم.

انتهای پیام