اجتماعی

اتصال حوزه اجرا به حوزه علم و پژوهش راهکار حل چالش شهرهاست

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: برای حل چالش های شهرستان ها چاره ای جز پیوند دادن حوزه اجرا به حوزه علم و پژوهش نیست.

به گزارش گیلونا، محمدحسین بوچانی در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش مدیریت شهری و روستایی اظهار کرد: شهرها به عنوان بالاترین دستاورد بشری امروز با چالش هایی روبرو هستند. که باید حل شود بین حوزه عملکرد و حوزه علم و پژوهش ارتباطی وجود ندارد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: در سند طرح جهانی تهران آمده است که تهران شهری دانش بنیان، هوشمند، جهانی با هویت ایرانی و اسلامی است و رویکرد مدیریت شهری در این دوره می تواند یک توضیح

بوکانی با طرح این سوال که آیا روند کنونی مدیریت شهری ما را به تمدن می رساند؟ وی ادامه داد: امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری بتوان مشکل «مدیریت یکپارچه شهری» را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه راهکارهای علمی برای تحقق عدالت و حل مشکلات شهری وجود دارد، گفت: به نظر می رسد مدیریت شهری، دولت، مجلس و سایر نهادها باید به فکر راه حل های میان مدت و بلندمدت باشند.

وی افزود: مرکز مطالعات با سابقه 50 ساله سومین سالی است که این جشنواره با هم برگزار می شود و امسال با وجود شرایط تاج گذاری 2029، شغلی در جشنواره پذیرفته شدیم.

انتهای پیام/