اجتماعی

اخد موافقت اصولی شورا برای خروج ده ها پلاک از کمربند فضای سبز  

بر اساس اعلام رسمی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، 131 پلاک ثبتی واقع در شهر مسلمان نشین قسمت هجدهم پایتخت از طرح کمربند سبز حذف و در آنها مجوز صادر شده است. ساخت و ساز پس از چهار دهه وقفه.

به گزارش گیلونا در نشستی که با حضور جعفر شربیانی – نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجلس شهری، محمدجواد خسروی – شهردار منطقه 18 با شهروندان شهرک مسلمین در مسجد مسلم ابن عقیل (ع) برگزار شد. خبر حذف رسمی 131 پلاک از طرح کمر بند فضای سبز اعلام شد و پس از گذشت چهار دهه مجوز ساخت به متقاضیان صادر شد.

شربیانی – نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران – طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه مردم خواستار اقدام مسئولان هستند، گفت: معتقدم نیازی به تریبون نیست. خدمت کنید و ما نماینده مردم هستیم در دوره ششم مجلس شهرستان آمدیم عمل کنیم.

وی ادامه داد: شخصاً وقتی با درخواست شهردار این محله مبنی بر حذف این پلاک ها از کمربند فضای سبز مواجه شدم، بعد از چهار دهه شرمسار شدم که چرا مردم با این همه مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. خدایا به همت والای خدمتگزاران جنابعالی در مجلس شهری این وظیفه پس از چهار دهه تحقیق و آرزوی دیرینه شهروندان با صدور پروانه ساختمانی جدید محقق گردید.

شربیاناب در بخشی دیگر از سخنان خود به سایر اقدامات کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر از جمله حل مشکل صدور پروانه ساختمانی برای املاک شهروندان محله نافر آباد در شهر تهران نیز اشاره کرد. مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی و تکمیل زیرگذر ورودی گورستان بهشت ​​زهرا (س) کردی: با رویکرد اقدام و عمل این مشکلات برطرف می شود و در نظر داریم مشکلات مشابهی را در محله ساماندهی و رفع کنیم. شهرک شهید بروجردی و شهرک خاور شهر واقع در منطقه 15 تهران.

محمدجواد خسروی – شهردار منطقه 18 – در ادامه این مراسم سخنان خود را با ارائه پیشینه ای در خصوص نحوه شناخت مطالبات شهروندان این شهر و پیگیری آنها در مجلس شهری آغاز کرد و گفت: موفق بوده ام. به مدت پنج ماه در این منطقه خدمت کرد و در این مدت چندین بار میزبان نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر برای حل مشکل چهار دهه شهروند مسلمان شهر بود و با تلاش های صورت گرفته امروز شاهد تحقق این الزام مشروع و قانونی هستیم.

وی در ادامه به موضوع عدم اعطای تسهیلات در بافت های فرسوده پرداخت و گفت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند مدیریت شهری منطقه در این مدت کوتاه، پیگیری بازگشت بافت های تشویقی به بافت های فرسوده بود که معیارهای آن. از سال 1396 حذف شده اند و پس از پیگیری پس از آن، مفاد جدید پروانه طبقه اضافی به حالت قبل باز می گردد و متقاضیان می توانند برای این بافت ها پروانه ساختمانی چهار طبقه دریافت کنند. همچنین می توانیم برای املاک زیر 50 متر به متقاضیان امتیاز بدهیم.

به گفته خسروی مشکلات شن و ماسه ها و حریم خصوصی دو چالش بزرگ مدیریت شهری در منطقه است که امیدواریم با همکاری مجلس شهری و اقدامات حاکمیتی بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم.

شهردار منطقه 18 پایتخت همچنین از آماده بهره برداری فاز اول بزرگراه 76 متری شهید بروجردی در سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته خط بزرگراه این پروژه عظیم به طول حدود چهار کیلومتر به طول انجامید. با چهار پل هوایی و یک زیرگذر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا از بار ترافیکی بازار آهن و آهن آلات شاد آباد کاسته شود و منطقه به نحوی از وضعیت دکه خارج شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 18، با ارائه گزارشی از روند ارائه درخواست شهروندان مسلمان نشین به مدیریت شهری منطقه و پارلمان شهری مبنی بر خروج 131 پلاک از سبز پروژه کمربند فضایی دبیر دبیران شوراهای محلات و همچنین تجلیل از دست اندرکاران تحقق این پروژه توسط شهروندان از دیگر بخشهای این مراسم بود.

انتهای پیام