اجتماعی

افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری در آبان ماه

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران از افتتاح فاز اول کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری در سایت کارخانه سیمان ری در آبان ماه خبر داد و گفت: به محض بهره برداری از فاز اول این مجتمع، ادامه کارها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش گیلونا، سید مهدی هدایت در این خصوص گفت: فاز اول کارخانه سیمان ری در آبان ماه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی کارخانه سیمان ری را اولین کارخانه سیمان کشور با خط تولید 100 تنی دانست و افزود: کاربری اصلی این پروژه موزه صنعت سیمان است. همچنین برای حمایت از اشتغال و فعالیت های دانش بنیان، بخشی از آن به فضاهای مشترک و استارت آپ ها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه این پروژه بزرگ در مجموع 3 هکتار به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد، ادامه داد: در 16 آبان ماه که روز افتتاح فاز اول است. پروژه، در این مکان موزه دیزل ژنراتور راه اندازی می شود.

وی گفت: نمایشگاه دو خودروی دیزلی بسیار قدیمی که هر کدام 2.5 مگاوات برق تولید می کنند از دیگر بخش های این موزه است. اسناد به دست آمده از آنجا و تجهیزات و ابزاری که در کارخانه سیمان بوده نیز در موزه صنعت سیمان به نمایش گذاشته شده است.

هدایت با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی فاز اول کارخانه سیمان ری، یادآور شد: در فاز اول این پروژه 250 میلیارد ریال هزینه شد. همچنین رویکرد گردشگری و برگزاری تورهای گشت و گذار برای مشاهده موضوعات جالب در این کارخانه قدیمی دنبال می شود تا شهروندان برخی از اولین ها را در این کارخانه قدیمی ببینند.

به گزارش سایت شهر، ناظر سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در سمن ری تاریخ نصب کرده ایم که روز افتتاح فاز اول پروژه 16 آبان ماه است.

انتهای پیام