اجتماعی

افزایش سریع نرخ بیابان‌زایی در جهان/ قدردانی دستیار دبیرکل سازمان ملل از مهمان‌نوازی مردم ایران

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه در سطح جهانی، کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی بسیار حائز اهمیت است، گفت:‌ در چند سال اخیر شاهد افزایش سریع نرخ بیابان‌زایی در جهان بوده‌ایم.

به گزارش گیلونا، نمایندگی سازمان ملل در تهران گزارشی از سفر چهار روزه خانم کانی ویگناراجا، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد، معاون و مدیر دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد به کشورمان را تشریح کرد. بر این اساس خانم ویگناراجا در سفر چهار روزه خود با شرکای ملی و بین‌المللی از جمله مقامات وزارت امورخارجه، سازمان حفاظت محیط زیست، اعضای هیئت دیپلماتیک و بخش خصوصی دیدار و درباره زمینه‌های بالقوه‌ی همکاری گفت‌وگو کرده است.  

او با تعدادی از نماینگان کسب و کارهای کوچک و متوسط از جمله زنان کارآفرین نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.   برنامه توسعه ملل متحد در ایران با ابتکارات خود از توانمندسازی اقتصادی زنان با معرفی معیشت‌های جایگزین و ایجاد مشاغل سبز در استان‌های مختلف ایران حمایت کرده و تولیدکنندگان روستایی را به بازارهای شهری و دیجیتال متصل کرده است. ویگناراجا در این دیدار گفت: «وقتی زنان درآمد بیشتری داشته باشند، تغذیه در خانواده بهتر می‌شود، تحصیلات پیشرفت می‌کند و سلامت بهبود می‌یابد.

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از تالاب صالحیه نیز بازدید کرد. در سال گذشته، برنامه توسعه ملل متحد جلسه فنی وزیران با موضوع همکاری زیست محیطی برای آینده‌ای بهتر را تسهیل کرد که منجر به آغاز پروژه فرامرزیِ مدیریت و سازگاری با طوفان‌های شن و گرد و غبار شد. او در جریان بازدید از این تالاب، گفت: در سطح جهانی، کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی بسیار حائز اهمیت است و در چند سال اخیر شاهد افزایش سریع نرخ بیابان‌زایی در جهان بوده‌ایم.  پرداختن به مسائل مربوط به آب و احیای جنگل‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از راه‌حل‌ها خواهد بود و این کنوانسیون همچنین به مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و تنوع زیستی، که بسیار حائز اهمیت هستند، نیز مربوط می‌شود. برای مقابله با این چالش زیست‌محیطی، منابع اولیه باید تامین شود. مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، منابع محلی همچون سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی از جمله مهم‌ترین موارد در معماری مالی توسعه محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلام دفتر سازمان ملل متحد در تهران، ویگناراجا همچنین در پایان این سفر با با اشاره به اینکه برای نخستین بار از ایران بازدید کرده است، از مهمان نوازی مردم ایران قدردانی کرده و فرهنگ و تاریخ غنی کشورمان را مورد تحسین قرار داد.

افزایش سریع نرخ بیابان‌زایی در جهان/ قدردانی دستیار دبیرکل سازمان ملل از مهمان‌نوازی مردم ایران
بازدید دستیار دبیرکل سازمان ملل از تالاب صالحیه

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.