اجتماعی

اهمیت کسب‌وکار زنان خانه‌دار – گیلونا

یکی از اعضای انجمن ایرانیان درباره مطالعه زنان بر نقش زنان خانه دار در توسعه پایدار جامعه تأکید کرد: یکی از دلایل عدم شناخت نقش فعال زنان در توسعه پایدار ، عدم حضور زنان در مشاغل سطح بالا و وابستگی مالی زنان خانه دار به شوهر ، پدر و … است.

دکتر فاطمه پورفرد به مناسبت روز زن خانه دار در گفت وگو با گیلونا ، با بیان اینکه فعالیت زنان خانه دار در زمینه تجارت باعث ارتقا intelligence هوش شخصی و اجتماعی آنها می شود ، گفت: دلایل اهمیت اشتغال و استقلال مالی زنان این است که در صورت مرگ همسرانشان ، آنها می توانند زندگی خود را اداره کنند و از حمایت مالی برخوردار شوند. این استقلال مالی همچنین موجب ارتقا کرامت انسانی زنان خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیر شغل بر هوش و عملکرد مغز انسان و تأثیر آن در کاهش افسردگی و بیماری های ناشی از کم تحرکی ، اهمیت تجارت زنان خانه دار را بیان کرد و ادامه داد: تجارت می تواند احساس اعتماد به نفس زنان را تقویت کند “. یک خانه دار و اعضای خانواده آنها باشید زیرا کار به معنای توانمند سازی است و این توانمند سازی می تواند احساس اعتماد به نفس را افزایش دهد ، از طرف دیگر باعث سلامت روحی و جسمی زنان خانه دار می شود.

به گفته پورفرد ، برای افزایش و تقویت انعطاف پذیری اقتصاد خانواده در برابر مشکلات ، استفاده از کارآیی زنان در توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی جامعه ، کاهش تعارضات و تنش های درون خانواده و افزایش رضایتمندی و رفتار متقابل در خانواده یکی از دلایل اهمیت تجارت برای زنان خانه دار.

وی که دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه بوردو است ، گفت: “اگر به زندگی زنان عشایر نگاهی بیندازیم ، درمی یابیم که همه زنان عشایر از خانه مشاغل و همچنین کارهای خانه و مراقبت از کار خود را دارند.” در فرانسه. کودکان در کنار مردان کار می کنند.

این عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان معتقد است که فعالیت زنان خانه دار باید فرهنگی ایجاد کند که برای این فعالیت ارزش قائل شود تا زنان بتوانند فرزندان خود را با این فرهنگ تربیت کنند و دختران و پسران به اهمیت تجارت زنان.

وی کاهش هزینه ، صرفه جویی در وقت ، انعطاف پذیری ساعات کار و غیره را در نظر گرفت. از جمله مزایای فعالیت خانگی زنان خانه دار و افزود: زنان خانه دار ابتدا باید از توانایی ها ، نقاط ضعف و قوت خود آگاهی کامل داشته باشند. در مورد استعداد و مهارت هایی که می توانند با آنها کسب و کار ایجاد کنند بیاموزید. در جامعه امروز ، بسیاری از زنان را می بینیم که مشاغل خانگی خود را شروع کرده اند ، از بستگان ، خانواده ها و فرزندان خود استفاده می کنند ، برخی از آنها دارای مدرک تحصیلی هستند.

پورفرد گفت: زنان برای راه اندازی مشاغل باید اهداف خود را مشخص كنند و بدانند كه برای دستیابی به این اهداف چه اطلاعات ، دانش و مهارت لازم دارند و همچنین چه میزان سرمایه برای راه اندازی مشاغل مورد نیاز است.

وی در پایان گفت: مشاغل زنان خانه دار نباید دچار رکود اقتصادی شود زیرا زنان در جامعه بسیار آسیب پذیر هستند و زنان باید روی رشد تجارت خود کار کنند تا در صورت بروز مشکلات اقتصادی بتوانند شکل تجارت خود را تغییر دهند و ضربه سختی به آنها وارد نکنند. .

انتهای پیام