اجتماعی

اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان رونمایی شد

اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان فوای شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری معرفی شد. تهران و شرکت ساختمانی پلاسکو.

به گزارش گیلونا، مهدی قینقی، رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات مبین نت با اشاره به فعالیت شش ماهه برای راه اندازی اولین پروژه عملیاتی اینترنت اشیا در کشور، گفت: مهمترین دغدغه راه اندازی a smart اپراتور مانیتورینگ اعلام حریق باید زمان اعلام حریق را کوتاه و دقیق کند حتی زمانی که فردی در محل آتش سوزی حضور ندارد می توان به موقع و با کمترین عواقب اعلام کرد.

قینقی همچنین از نصب دستگاه های اعلام حریق در فاز اول راه اندازی اپراتور هوشمند مانیتورینگ حریق در اولین برج ماهواره ای، ساختمان پلاسکو و دو ساختمان مبین نت خبر داد.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با قدردانی از سازمان فاوا، سازمان آتش نشانی و بخش خصوصی اظهار کرد: تهران اولین شهری است که وارد این عرصه شده است. اما در حال حاضر در حوزه اطلاعاتی با تاخیر جدی مواجه هستیم و به دلیل وجود نخبگان و توانمندی های لازم باید به نقطه خوبی در حوزه فناوری اطلاعات برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اطلاعاتی در شهر تهران باید به 6 عنصر مردم، زندگی، دولت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست توجه شود، خاطرنشان کرد: الزامات اطلاعاتی نباید تنها به گزارش آتش سوزی محدود شود؛ بلکه باید به 6 عنصر مردم، زندگی، دولت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست توجه شود. همچنین باید در قسمت هشدار سیل و زلزله فعال شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران شهر هوشمند را نیازمند زیرساخت دانست و افزود: یکی از مهم ترین نیازهای شهر هوشمند داشتن داده است و امیدواریم مدیریت جدید شهر تهران از داده ها استفاده کند. با حفظ حریم خصوصی مردم و ایجاد پل ارتباطی بین دستگاه ها و فراهم کردن زیرساخت ها، امکان نظارت در محدوده شهری، شهر تهران را هوشمند بسازیم.

در ادامه هادی محارنیا رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با ابراز خرسندی از راه اندازی اپراتور پایش هوشمند آتش سوزی ساختمان ها گفت: بر اساس دستور شهردار تهران تمامی دستگاه های شهرداری تهران از جمله سازمان فاوا موظف به پیاده سازی فناوری ها و فناوری های اطلاعاتی، اطلاعاتی و ارتباطاتی است که نوگرایی را سرلوحه مدیریت شهری قرار دهد و در این راستا سازمان فاوا شهرداری تهران در حال برنامه ریزی، تعیین خط مشی ها و تصویب مطلوب است. معماری و فناوری برای پیاده سازی ابعاد شهر هوشمند پرسرعت.

اپراتور مانیتورینگ هوشمند اعلام حریق ساختمان معرفی شد

رئیس سازمان فوای شهرداری تهران افزود: سازمان فوای شهرداری تهران یک نهاد دولتی، قانونگذار و برنامه‌ریز است، اما برای اجرای پروژه‌های هوشمند در شهر نیازمند اکوسیستم فناورانه در کشور هستیم و در دوره جدید مدیریت شهری، نیازمندیم. تلاش می کنند فرصت های سرمایه گذاری شهری را بررسی کنند.

محارنیا اعلام کرد: اخیراً پروژه نظارت بر اعلام حریق هوشمند را به عنوان یکی از پروژه های سرمایه گذاری موفق بخش خصوصی در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر معرفی کردیم که با حمایت سه ضلع مثلث فاوا به عنوان تصمیم گیرنده و اداره تنظیم مقررات، سازمان آتش نشانی می باشد. به عنوان یک اپراتور و مبین نت به عنوان یک سرمایه گذار بخش خصوصی مثمر ثمر بوده است.

وی تاکید کرد: در زمینه جذب بخش خصوصی و ارتباط با اکوسیستم فناورانه، برنامه تنها جذب اپراتور نیست، بلکه علاوه بر سطح سرمایه گذاری، در سطح جذب فناوری با شرکت های متوسط ​​و کوچک نیز همکاری داریم. .

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران، اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان را اولین پروژه عملیاتی شهر هوشمند در ایران دانست و افزود: در زمینه استفاده از اینترنت اشیا، در حال تجربه هستیم. تأخیر، که برای پیشرفت آن در شهرستان، ما نیاز به فرصت های بیشتری برای بخش ما عرضه خصوصی است

در ادامه این برنامه، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سخنانی در خصوص راه اندازی اپراتور نظارت هوشمند، اعلام حریق ساختمان را عامل کاهش زمان خواند. از حضور واحد عملیات و امداد و نجات گفت: استاندارد ما مبتنی بر ثانیه و حذف عامل انسانی است. مطمئناً سرعت عملیات در اعلام و اطلاع رسانی حریق افزایش خواهد یافت.

محمدی استقرار اپراتور مانیتورینگ هوشمند ساختمان اعلام حریق در بازار تهران را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: آگاهی به موقع آتش سوزی، در دسترس بودن نقشه ها و نقشه های معماری، تیم عملیات را قادر می سازد تا بداند به چه تجهیزاتی نیاز دارد و بازده عملیاتی را دارد.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در خصوص راه اندازی اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان ها گفت: مهم است که شرکت خصوصی ارائه دهنده این خدمات در نظر داشته باشد که این خدمات به عموم مردم با قیمت مناسب به نحوی که استقبال خوبی از آنها شود. ضمناً خدمات آنها نباید محدود به روز اول باشد و با کیفیت و مستمر ارائه شود.

معاون شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق ساختمان باید با گستره وسیعی به شهر تهران سرایت کند و کاربری و کاربرد آن همه ساختمان ها و مناطق شهری را شامل شود.

مهدی بابایی، رئیس کمیته امنیت و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران نیز توجه به ایمنی و پیشگیری را در اولویت کار آتش نشانان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 4 درصد از بودجه شهرداری تهران به آتش نشانان اختصاص دارد که بیشتر آن به آتش نشانان اختصاص دارد. در زمینه عملیات تجهیز و توسعه ایستگاه است و این امر باید در رویکرد پیشگیرانه صرف شود.

بابایی همچنین اعلام کرد: پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ایجاد و توسعه نظارت هوشمند آتش نشانی، ایجاد سامانه هوشمند در ساختمان های شهرداری تهران باید در اولویت اول قرار گیرد.

اپراتور مانیتورینگ هوشمند اعلام حریق ساختمان معرفی شد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز راه اندازی اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان ها را به سازمان فوای شهرداری تهران، آتش نشانی و شرکت مبین نت تبریک گفت و افزود: در صورت وقوع در یک حادثه، بازار تهران مشکلات زیادی از جمله دسترسی به آن دارد. دلیل شلوغی، پیچیدگی و ازدحام جمعیت می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، به طوری که هر شب کف بازار را با مقوای 25 سانتی متری می پوشانند که خطرناک است.
چمران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان کشور و به ویژه شهرداران حادثه پلاسکو گفت: تبلیغات استفاده از اپراتور نظارت بر اعلام حریق هوشمند باید به گونه ای باشد که ابتدا در ساختمان های بزرگ و سپس در منازل استفاده شود. “

در این مراسم از حامیان مهدی محبوبی و پیمان کارشناسان سازمان فاوای شهرداری تهران در کمیته مشترک راه اندازی اپراتور هوشمند پایش آتش نشانی و پروانه بهره برداری به شرکت مبین نت اعطا شد.
به گزارش خبرنگار سایت شهری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با هدف مدیریت بهینه حوادث آتش سوزی مناقصه احداث ساختمان اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق در آنلاین ماه 1400 و پس از بررسی مدارک ارسالی، شرکت مبین نت به عنوان مجری این پروژه انتخاب شد. به این ترتیب با همکاری سه جانبه سازمان فاوایی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و شرکت ارتباطات مبین نت مجوز راه اندازی اپراتور آلرت (پایش هوشمند آتش نشانی ساختمان های تهران) اعطا شد و این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه ها راه اندازی شد. پروژه های اینترنت اشیا در کشور و مانور نحوه اجرای اعلام حریق در پلاسکو با حضور نیروهای آتش نشانی.

انتهای پیام