اجتماعی

بیش از ۴۰ درصدِ استرالیایی ها قربانی خشونت می شوند

بیش از ۴۰ درصد از استرالیایی ها از سن ۱۵ سالگی به بعد به نوعی خشونت را تجربه می کنند.

به گزارش گیلونا به نقل از شینهوا، بر اساس آمارهای رسمی، هشت میلیون استرالیایی – ۴۱ درصد از جمعیت بزرگسال این کشور – از سن ۱۵ سالگی به بعد مورد خشونت فیزیکی یا تعرض قرار گرفته اند.

بنابر این آمار، مردان بالغ استرالیایی بیش از زنان، خشونت فیزیکی را تجربه می کنند در حالی که زنان استرالیایی بیش از مردان در این کشور قربانی تعرض و آزار جنسی می شوند. همچنین بیشتر احتمال دارد که زنان خشونت را از سوی کسی که می‌شناسند، تجربه کنند.

بعلاوه این گزارش نشان می دهد حدود ۱۷ درصد از زنان بالغ استرالیایی از سن ۱۵ سالگی از سوی شریک زندگی مشترک خود مورد خشونت قرار می گیرند در حالی که این آمار در مردان ۵.۵ درصد است.

یکی دیگر از مواردی که می تواند عامل آزار و اذیت در بین بزرگسالان استرالیایی باشد، خشونت یا آزار مربوط به امور اقتصادیِ زندگی است. این آمار نشان می دهد که از هر شش زن بالغ در استرالیا، یک نفر و از هر ۱۳ مرد، یک نفر از نظر مالی از سوی شریک زندگی خود مورد آزار قرار گرفته است.

یکی از مقامات استرالیا در این باره اظهار کرد: ما در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ همچنان شاهد نرخ مشابهی از خشونت بوده ایم.

انتهای پیام