اجتماعی

تامین آمبولانس اورژانس، اورژانسی ترین نیاز سازمان

گیلونا/ اردبیل رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه تامین آمبولانس ضروری ترین نیاز این سازمان است، گفت: تعداد تماس سالانه شهروندان با 115 سازمان اورژانس بالغ بر 18 میلیون مورد است.

دکتر جعفر میعادفر ۲۵ خردادماه در سفر به استان اردبیل و در نشست با خبرنگاران با تاکید بر اینکه سالانه ۱۸ تا ۱۹ میلیون تماس با اورژانس کشور برقرار می شود، خاطرنشان کرد: قوانین موجود برای رسیدگی به این موضوع در دست بررسی است. مزاحمت تلفنی

وی تامین آمبولانس را ضروری ترین نیاز این سازمان دانست و گفت: از خیرین کشور انتظار داریم در زمینه خرید و نوسازی ناوگان اورژانس نسبت به رفع مشکل این سازمان اقدام کنند به طوری که هزار دستگاه آمبولانس جدید این سازمان خریداری شود. سال.” در حالی که کشور به سه هزار دستگاه نیاز دارد.

میعادفر از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای خرید آمبولانس در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر سه هزار دستگاه آمبولانس با عمر بالای 15 سال در کشور مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: به دلیل تحریم ها و برخی مشکلات اعتباری، علاوه بر نبود خدمات پس از فروش، آمبولانس مورد نیاز کشور تامین نشد و مشکل جدی در این زمینه وجود دارد.

دکتر میادفر، برنامه ریزی برای ارائه خدمات به زائران حسینی (ع) در مسیر اربعین امسال را از اهداف مهم کاری اورژانس کشور در سال جاری عنوان کرد و گفت: به همین منظور اورژانس چهار مرکز آبادان، دانشگاه های علوم پزشکی ایلام، کرمانشاه و اهواز با تمام توان در حال آماده سازی و تجهیز هستند و علاوه بر آن از اورژانس سایر استان ها نیز در صورت نیاز دعوت به همکاری خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت فعال سازمان اورژانس کشور در این سفر معنوی، خاطرنشان کرد: این سازمان علاوه بر راه اندازی بیمارستان صحرایی، به زائران به ویژه در زمینه گرمازدگی و مشکلات بهداشتی ناشی از تامین آب و حوادث جاده ای خدمات ارائه خواهد کرد. ، کمیته بهداشت متولی خواهد بود.

دکتر. معیدفر همچنین به توسعه استفاده از موتورلانس در کشور اشاره کرد و گفت: ساختار ترافیک شهری یکی از مهمترین چالش های اضطراری در مناطق شهری کشور است و تنها راه حل مقابله با استفاده از تجهیزات است. موتور لانس های مجهز

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ترافیک شهری در کشور، ابتدا آمبولانس های ارائه دهنده خدمات اولیه در محل اعلام می شوند، سپس آمبولانسی در محل حاضر می شود تا بیمار را به مرکز درمانی منتقل کند تا زمان اعلام شود. طلا.” جان مردم را از دست ندهید

مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در اردبیل پایین است

وی در ادامه عملکرد اورژانس استان اردبیل را مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت: عملکرد استان در بازدید از بیش از نیمی از پایگاه ها مطلوب تلقی می شود و دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت اورژانس این استان جزو استان های برتر و الگوی کشوری هستند.

دکتر میعادفر با اشاره به پایین بودن میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در اردبیل گفت: علاوه بر تلاش و عزم پلیس راه و پلیس راه استان، عوامل دیگری از جمله اورژانس نیز تاثیر مستقیمی بر این موضوع دارد. کاهش قربانیان تصادفات جاده ای در استان اردبیل.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به توسعه خدمات اورژانس در مناطق شهری استان اردبیل افزود: سه دستگاه آمبولانس جدید و مجهز، مجموع موتورهای مجهز آمبولانس در استان اردبیل به پنج دستگاه رسیده و پس از عملیات، آنها عملکرد و کارایی ارزیابی می شود. نیاز به این تعداد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/