اجتماعی

تداوم بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی نقاط خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با گیلونا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۲۷ تیر) در گیلان، گلستان، مازندران، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد که شدت بارش در استان گیلان است. 

وی افزود: چهارشنبه (۲۸ تیر) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه(۲۹ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه(۳۰ تیر) در گیلان و بخش‌هایی از شمال غرب بارش پراکنده و شنبه(۳۱ تیر) در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش با شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: طی سه روز آینده در ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست.  

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک پدیده غالب خواهد بود همچنین امروز در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک رخ خواهد داد.  

وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در قم، جنوب تهران و نیمه‌شمالی اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.  

ضیاییان گفت: امروز دریای خزر و طی سه آینده دریای عمان، تنگه هرمز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۸ تیر) قسمتی ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۲۹ تیر) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ تیر) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

  انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.