اجتماعی

توضیحات وزیر رفاه درباره بسته معیشتی برای رفع فقر

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی درباره بسته معیشتی گفت: برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با دستور رئیس جمهور در رابطه با فقرزدایی در دست تهیه است.

به گزارش گیلونا، حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران گفت: در طول سال‌های انقلاب اسلامی موضوع فقرزدایی مورد توجه جدی قرار گرفته و اقدامات بی‌نظیری در دنیا انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: سیزدهمین دولت مردمی در حوزه بیمه جهانی اتفاق جدیدی را رقم می زند. امروز اعلام کردیم که با معرفی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و تعدادی دیگر از نهادهای حمایتی، یک میلیون و 400 هزار نفر از افراد بی بضاعت و کم درآمد در روستاها، جمعیت عشایری و شهرهای کوچک تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می گیرند. شروع بیمه آنها رایگان بوده و هر سال یک درصد اضافه می شود زیرا در صندوق تامین اجتماعی روستاییان و مسافران پنج درصد توسط اعضای صندوق و 10 درصد توسط دولت پرداخت می شود.

وزیر رفاه افزود: این کار آغاز شده و عملا بیش از 80 درصد به تعداد بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی روستاییان و مسافران اضافه شده است.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که ردیف مناسبی را در بودجه سال 1401 در نظر گرفتند، گفت: در تلاش هستیم تا منابع بیشتری را در اختیار دولت قرار دهیم و در سال آینده نیز منابع بیشتری را تضمین کنیم.

عبدالملکی در ادامه در خصوص معیشت اظهار داشت: برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با دستور رئیس جمهور در رابطه با کاهش فقر در دست تهیه است. برنامه ریزی ها و هماهنگی های اولیه انجام شده است. در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.

وی گفت: این بسته دارای پنج رکن اصلی است و شامل کمک های غذایی، کمک های نقدی، ساختارها، توانمندسازی، اشتغال و تخفیف است. ما در حال مذاکره با بخش های مختلف هستیم. ما مدام به دستور رئیس جمهور عمل می کنیم. معاون اول رئیس جمهور و معاونت اقتصادی نیز در این امر به ما کمک می کنند.

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد امشب دستمزد کارگران اعلام شود؟ وی گفت: امروز چهارشنبه است و جلسه شورای عالی کار تشکیل می شود.

انتهای پیام/