اجتماعی

توضیح سازمان انتقال خون در مورد خبر مرتبط با خرید ۷۵۰ هزار کیسه خون فیلتردار

در پی انتشار اخبار مربوط به مسائل مربوط به خرید 750 هزار کیسه خون تصفیه شده ، روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران به منظور روشنگری عموم توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گیلونا ، وی گفت: “در طول 47 سال خدمات حیاتی به بیماران ، سازمان انتقال خون ایران همیشه مکانی قابل اعتماد و قابل اعتماد برای افراد فداکار بوده و برای حفظ این حس وفاداری متقابل ، یک عمل سالم است.” قانون و شفافیت در مراحل اجرایی آن ، و در این زمینه ، با توجه به موقعیت حیاتی و اهمیت حفظ اعتماد ملی ، آماده دفاع از صداقت در عملکرد خود است.

1. خرید کیسه های فیلتر به دنبال مناقصات قانونی در سالهای 97-98 و اعلام برنده مطابق قوانین و اسناد مناقصه و تخصیص اعتبارات بودجه سازمان بر اساس منابع ریالی انجام شد. تخصیص ارز به عهده سایر نهادهای ذیصلاح وزارت ذیصلاح است.

اما در نتیجه اطلاعات این سازمان در مورد احتمال وجود تفاوت در محاسبه نرخ ارز و طرح موضوع در مراجع ذیصلاح ، مطالبات شرکت مذکور در سازمان و با همکاری مراجع قانونی مسدود می شود.

به با توجه به شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب از اواخر سال 1998 و کاهش تعداد اهداکنندگان ، انتظار می رود کیت ها روی هم انباشته شوند. در این راستا ، مدیریت فعلی سازمان در دو سال گذشته مفتخر است که با مدیریت مصرف بهینه کیت های فوق از پایان سال 1998 ، تغییر قرارداد و شکستن انحصار بر تامین کنندگان اقلام استراتژیک موکدا با سه رویکرد زیر به طور کامل از هدر رفتن منابع موجود جلوگیری کرد.

الف) تعویض کیت ها با کیت ها با تاریخ انقضای مناسب توسط شرکت های عرضه کننده بدون هزینه اضافی.

ب) کاهش میزان قراردادها در سالهای 1399 و 1400 و با در نظر گرفتن انعطاف پذیری لازم برای شرایط خاص.

ج) در نظر گرفتن تاریخ انقضای مناسب و کافی کالا به صورت شفاف و دقیق و بازگرداندن آنها به شرکت پیمانکار در صورت عدم استفاده از کیت ها.

“بنابراین ، سازمان انتقال خون اطمینان می دهد که سوابق همه موارد فوق به طور کامل توسط نهادهای نظارتی کنترل و قابل دسترسی است و انتخاب عناوین نامناسب و مغرضانه در برخی از سایت های خبری مغایر با منافع ملی و اصول اخلاقی است”.

انتهای پیام