اجتماعی

جزئیات حکم پرونده متروپل اعلام شد

ساختمان 10 طبقه متروپل واقع در خیابان امیری آبادان دوم خرداد ماه سال جاری فروریخت و تعدادی از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند. بلافاصله در پی این حادثه حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه دستورات ویژه ای را در خصوص رسیدگی به ابعاد این حادثه و رسیدگی فوری صادر کرد.

به گزارش گیلونا، قاضی به اولین جانشین دستگاه قضایی دستور داد تا پیگیری های لازم برای تکمیل سریعتر رسیدگی به حادثه متروپل آبادان را انجام دهد تا پرونده هر فرد فارغ از اینکه در چه حدی مقصر بوده است. این حادثه طبق قانون تکمیل شده است.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع، دادستان کل کشور به دادستان استان خوزستان دستور تسریع در رسیدگی و نظارت بر این پرونده را صادر کرد و به نمایندگان ویژه دادستانی کل کشور دستور داد تا رسیدگی و گزارش کاملی از تمامی جوانب پرونده تهیه کنند. این واقعه در 30 صفحه تنظیم و در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

9 تیرماه کیفرخواست پرونده حادثه متروپل با 21 متهم صادر و به بند 101 دادگاه کیفری اهواز به ریاست قاضی میثم ایمانی ارجاع شد.

جلسه دادگاه در 2 جلسه در روزهای 10 و 11 مردادماه برگزار شد و اظهارات اولیای دم و دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها استماع شد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه روز سه شنبه هشتم شهریور در نشست خبری با خبرنگاران به بخشی از احکام صادره برای متهمان این پرونده اشاره کرد.

بر اساس رای صادره از بند 101 دادگاه کیفری اهواز، تمامی 21 متهم قتل عمد به دلیل عدم رعایت مقررات دولتی و ایمنی ساختمان منجر به قتل 43 نفر (36 مرد و 7 زن) و مجروح شدن شدند. 13 نفر با احتساب روزهای بازداشت و انتشار حکم قطعی در رسانه ملی به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

جزئیات دیگر احکام متهمان پرونده به شرح زیر است:

1- امین تقوی فر فرزند عبدالامام به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت فنی مهندسی پویان صنعت سبز کویر به مدت 2 سال از اشتغال به حرفه مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط) محروم شد. و غیره) و لغو پروانه کار و محرومیت به عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شد. همچنین وی به دلیل پرداخت مهریه به اولیای دم متوفی و ​​مجروح این حادثه به میزان دو و نیم درصد مجرم شناخته شد.

2- امیر اسماعیلی وردنجانی فرزند محمدعلی به عنوان نماینده فنی و عامل کنترل پروژه به 2 سال انفصال از خدمات دولتی از شهرداری آبادان محکوم شد. علاوه بر این، وی در این حادثه به میزان دو و نیم درصد مقصر شناخته شد.

3- عبدالرضا نادریان فر فرزند هریش به عنوان رئیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان آبادان به مدت 2 سال از اشتغال به حرفه مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و غیره) محروم شد. .) و لغو پروانه کار و محرومیت از عضویت. در سازمان نظام مهندسی محکوم شد. علاوه بر این، او در دو درصد از تصادف مقصر شناخته شد.

4- سعید پارسافر فرزند بشیر به عنوان طراح و مشاور ساخت به مدت 2 سال از اشتغال به حرفه مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محروم گردید. علاوه بر این، او در دو درصد از تصادف مقصر شناخته شد.

5- محمد قنبر دزفولی فرزند محمدحسن به عنوان طراح و مشاور ساخت به مدت 2 سال از اشتغال به حرفه مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محروم شد. محکوم به فنا علاوه بر این، او در دو درصد از تصادف مقصر شناخته شد.

6- محمودرضا شیرازی فرزند محمدکاظم شهردار سابق آبادان به 2 سال انفصال از خدمت توسط دستگاه های دولتی و عمومی محکوم شد. علاوه بر این، وی در این حادثه یک و نیم درصد مجرم شناخته شد.

7- حسین حمیدپور فرزند عبدالغنی شهردار وقت آبادان به 2 سال انفصال از دولت و خدمات عمومی محکوم شد. علاوه بر این، وی در این حادثه یک و نیم درصد مجرم شناخته شد.

8- علیرضا بازفت فرزند غلامرضا در سمت سرپرست شهرداری منطقه آبادان به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد. علاوه بر این، وی در این حادثه یک و نیم درصد مجرم شناخته شد.

۹- عیسی محمدپور فرزند محمدعلی به عنوان معاون موقت فنی و عمران شهری شهرداری منطقه آبادان به ۲ سال انفصال از دولت و خدمات عمومی محکوم شد. علاوه بر این، وی در این حادثه یک و نیم درصد مجرم شناخته شد.

10- خرم مولایی سفید دشتی فرزند امان الله در سمت سرپرست شهرداری منطقه آبادان به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد. علاوه بر این، وی در این حادثه یک و نیم درصد مجرم شناخته شد.

11- فرهاد میاحی فرزان به عنوان مدیر وقت شهرداری منطقه آبادان به 2 سال انفصال از دولت و خدمات عمومی محکوم شد. علاوه بر این، او در این حادثه یک درصد مجرم شناخته شد.

12- مهدی ذوکی فرزند محمود به عنوان معاون موقت فنی و شهرسازی شهرداری منطقه آبادان به 2 سال انفصال از دولت و خدمات عمومی محکوم شد. علاوه بر این، او در این حادثه یک درصد مجرم شناخته شد.

13- محمد حویزاوی فرزند مجید به عنوان شهردار سابق آبادان به 2 سال انفصال از خدمت توسط دستگاه های دولتی و عمومی محکوم شد. علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

14- فریبرز فرزند هرمز فوق الذکر به عنوان معاون عمران و عمران شهرداری منطقه یک آبادان به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد و همچنین به نصف قصاص محکوم شد. تصادف.

15- علیرضا بچاری فرزند مرداو از سوی دولت و خدمات عمومی به 2 سال انفصال از سمت سرپرستی شهرداری آبادان محکوم شد. علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

16- محمدحسن حیاتی فرزند محمدعلی به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری آبادان محکوم شد. علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

17- امید طاها زاده فرزند عبدالامام به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری آبادان محکوم شد. علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

18- آقای سید جمال الدین موسوی فرزند سید ابوالحسن به عنوان مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور نقشیاد به مدت 2 سال از فعالیت حرفه ای مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محکوم شده است. سازمان نظام مهندسی علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

19- محسن وزیری قنات نوی فرزند مراد به عنوان مشاور طراحی و ساخت به مدت 2 سال از اشتغال به حرفه مهندسی ساختمان (طراحی، مدیریت، ساخت و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) و انصراف از کار. مجوز و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شد. علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

20- محمدرضا صالحی وانانی فرزند حسن به عنوان رئیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان آبادان به مدت 2 سال از اشتغال به حرفه مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و غیره) محروم شد. .) و لغو پروانه کار و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شد. علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

21- محمد خواجه پور فرزند ابراهیم به عنوان ناظر وقت ساخت به مدت 2 سال محرومیت از اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محکوم شد. علاوه بر این، او در نیمی از این حادثه مقصر شناخته می شود.

همچنین بر اساس حکم دادگاه 75 درصد دیه توسط وراث مرحوم حسین عبدالباقی فرزند محمد حسن پرداخت می شود.

رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان خوزستان می باشد.

انتهای پیام