اجتماعی

جزییات صدورشناسنامه فرزندان حاصل ازازدواج زنان ایرانی بااتباع خارجی/صدورحداکثر سه روزه شناسنامه

سخنگوی سازمان ثبت احوال آمادگی این سازمان را برای صدور شناسنامه برای فرزندان متولد شده از زنان ایرانی متاهل با اتباع خارجی حداکثر ظرف مدت سه روز از زمان پایان پرونده سرویس های امنیتی اعلام کرد.

سیف الله ابوترابی در مصاحبه با گیلونا ، وی در تشریح روند صدور شناسنامه برای فرزندان متولد شده از زنان ایرانی متأهل با اتباع خارجی گفت: “آیین نامه های این قانون توسط دولت تصویب شده و به استانداری ها ابلاغ شده است”. در واقع ، استانداری ها مسئول این مشکل هستند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال در دو مرحله مسئول این امر است ، اولاً وقتی مادری ایرانی كه صاحب فرزند زیر 18 سال است ادعا می كند كه ایرانی است و با یك تبعه خارجی ازدواج كرده است. در این مرحله ، فرماندار از ما می پرسد این مادر ایرانی است یا خیر؟ که اداره ثبت احوال براساس پرونده هایی که در اختیار ماست ، اظهار نظر می کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی پس از پرسش از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه ، پرونده تکمیل و تأیید می شود و برای صدور شناسنامه به سازمان ثبت احوال تحویل می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این س whetherال که آیا برای فرزندان زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اند شناسنامه صادر شده است یا خیر ، گفت: ما هنوز شناسنامه صادر نکرده ایم زیرا این روند 3 ماه طول می کشد ، در حالی که تاکنون 20 روز طول می کشد “. آیین نامه ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: سرویس های امنیتی ، وزارت اطلاعات و سپاه دو مرجعی هستند که 3 ماه فرصت دارند اظهار نظر کنند ، بنابراین هنوز به مرحله ارائه پرونده به سازمان ثبت احوال نرسیده است. اما اگر پرونده ای به سازمان ارائه شود ، شناسنامه ظرف 48 ساعت یا سه روز صادر می شود.

انتهای پیام