اجتماعی

جلوگیری از افت تحصیلی کلاس هفتمی‌ها/ هنر، حلقه مفقوده دوره متوسطه اول

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه احتمال بروز افت تحصیلی و اضطراب در کلاس هفتم وجود دارد؛ چراکه دانش‌آموزان در پایه هفتم با شرایط جدیدی مواجه می‌شوند؛ آنها پس از ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی با ارزشیابی کاملا کمی و عددی روبه‌رو می‌شوند گفت: معلم چندمهارتی باید بتواند در کنار آموزش‌هایی که عرضه می‌کند، به دنبال کاهش اضطراب دانش‌آموزانش باشد.

حمید یزدانی در گفت‌وگو با گیلونا، درباره وضعیت افت تحصیلی هفتمی‌ها اظهار کرد: احتمال بروز افت تحصیلی و اضطراب در کلاس هفتم وجود دارد؛ چراکه دانش‌آموزان در پایه هفتم با شرایط جدیدی مواجه می‌شوند؛ آنها پس از ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی با ارزشیابی کاملا کمی و عددی روبه‌رو می‌شوند. همچنین در دوره ابتدایی یک معلم داشته‌اند، اما در دبیرستان مابه ازای تک تک دروسشان صاحب معلم اختصاصی می‌شوند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک خطای استراتژیک در سنوات گذشته رخ داده و آن معلم اختصاصی برای علوم و ریاضی و … است گفت: خوب است که متخصص داشته باشیم، اما توجه داشته باشیم دانش آموز کلاس هفتم قبل از آنکه به دنبال تخصص‌ها باشد به دنبال آرامش و کاهش اضطراب است و معلم چند مهارتی است که می‌تواند این کار را انجام دهد. معلمی که بتواند با صرف زمان بیشتری نیازهای دانش‌آموز را احصاء کند.

یزدانی ادامه داد:  معلم چندمهارتی باید بتواند در کنار آموزش‌هایی که عرضه می‌کند، به دنبال کاهش اضطراب دانش‌آموزانش نیز باشد. تمرکز ما بر درس هنر، آموزش هنر و آموزش همراه با هنر است. حلقه مفقوده متوسطه اول، هنر است. در تلاشیم در زمان باقی مانده سال تحصیلی یک دوره آموزشی ارزشمند را در خوزستان برگزار کنیم و در گام اول به معلم علوم، ریاضی و مطالعات اجتماعی، هنر بیاموزیم.

وی افزود:‌ در این صورت معلم آموزش‌های تخصصی اش را با هنر همراه می‌کند و قبل از حل تعداد زیادی مسئله، ابتدا با دانش‌آموز همدلی کرده و او را با خود در مسیر علم‌آموزی همراه می‌کند. دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی، در سن بلوغ قرار دارند و باید تلاش کنیم او را همدل کرده و سپس آموزش دهیم.

انتهای پیام