اجتماعی

حادثه مترو، تلنگری بر ضرورت توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: حادثه مترو لزوم توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی را زیر و رو کرد.

به گزارش گیلونا، جعفر تشکری هاشمی در صفحه اینستاگرام خود با عنوان «سقوط مترو واژگونی ضرورت توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی بود» نوشت: رضا (ع) به دیار حق شتافت؛ پنج سال بعد از حادثه صحبت می کنیم. در دل ماست و امروز برخورد دو قطار در خط پنج مترو باعث بروز حادثه ای مشابه می شد.»

وی نوشت: «وقتی این اتفاق می‌افتد، صرف نظر از مواضع سیاسی، باید ریشه‌های عوامل واقعی را شناسایی کرد و از تکرار آن‌ها جلوگیری کرد. اینجانب به عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانم که هرگونه کاستی را شناسایی و اقدامات فنی مناسب را انجام دهم.» و برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم قانون را رعایت کنم.

یکی از اعضای شورای شهر تهران تاکید کرد: سال ها است که خواستار حمایت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت هستیم، سال هاست فریاد می زنیم که خطوط مترو تهران و واگن های آن نیازمند رسیدگی فوری هستند. همزمان با آغاز به کار شورای ششم، ما به اتفاق آرا بر لزوم اقدام عاجل برای نوسازی ناوگان عمومی و تعمیرات اساسی قطارهای مترو تاکید کردیم.

تشکری هاشمی افزود: معتقدم حادثه ناگوار امروز که علاوه بر مجروح شدن سه نفر از شهروندان، موجب وقفه در خدمات رسانی در این خط بسیار پرتردد شد، زنگ خطر فرسودگی ناوگان ریلی و لزوم رسیدگی عاجل به این بخش را به صدا درآورد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای احیاء و افزایش اعتبارات مورد نیاز «و حمل و نقل عمومی در اولویت اول شهر و شهروندان است».

وی تاکید کرد: البته شهرداری تهران باید در پیشنهاد بودجه خود به توسعه کمی و کیفی مردم نیز توجه داشته باشد که منابع کافی از دولت – همانطور که در سال‌های گذشته دریافت نکرده است – در نظر بگیرد. منابع حمل و نقل برای توجه ویژه به وام، در عین حال با برنامه ریزی دقیق و اقدامات فوری، خدمات حمل و نقل مناسب را به شهروندان ارائه دهد و از سوی دیگر بر آموزش نیروی کار و اعمال قوانین رسمی برای کاهش چنین حوادثی تاکید شود. “لازم است با بازنگری در سیاست ها و قوانین موجود و در عین حال آموزش و بازآموزی نیروی انسانی، سهم عوامل انسانی در وقوع حوادث را به حداقل برسانیم.”
وی ادامه داد: بنده و همکارانم از شورای اسلامی شهر تهران تمام تلاش خود را برای غلبه بر این مشکل انجام داده ایم؛ اتوبوس را برای مدت باقی مانده تا پایان سال سفارش داده ایم و اگر علت حادثه خطای انسانی بوده است. یا مشکل فنی به شهروندان این اطمینان را می دهم که کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری از طریق کمیسیون تخصصی که به همین منظور تشکیل شده است، «علت حادثه با دقت و جدیت با در نظر گرفتن تمامی جوانب و جوانب، بررسی می شود. و با پیگیری، از حقوق مردم شهر صیانت کرده و نتیجه را به شهروندان و رسانه ها اعلام می کنند.
انتهای پیام/