اجتماعی

خودروهای پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی در شهرهای آبی و زرد جریمه می‌شوند

دبیر کمیته انضباطی اجتماعی ستاد تاج ملی گفت: پلاک قرمز خودروهای شخصی در شهر سرخ در صورت ورود به شهرهای آبی و زرد یک میلیون تومان جریمه می شود و در صورت ورود خودروهای شخصی پلاک نارنجی به رنگ آبی و 500 هزار تومانی جریمه می شود. شهرهای زرد

حسین قاسمی در گفت وگو با گیلونا وی با تشریح روند فرصت 72 ساعته مسافران برای خروج از شهرهای نارنجی و قرمز گفت: ورود پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه و شهرهای سرخ یک میلیون تومان جریمه دارد. برای عید نوروز و برای تسهیل شرایط افرادی که در این روزها سفرهای لازم را انجام داده اند ، مهلت 72 ساعته تعیین شده است تا در صورت تغییر وضعیت شهرهای زرد و آبی محل سفر به نارنجی و قرمز ، آنها می تواند رنگ شهری را که در آن حضور دارند جریمه شود.

وی افزود: در طرح اعلام شده ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است ، بنابراین شهروندان باید در نظر داشته باشند که موضوع خروج از شهرهای قرمز و نارنجی نباید فقط به این دلیل در نظر گرفته شود که عزیمت می تواند صورت گیرد اما به ورودی منتهی می شود به شهر نروید.

وی ادامه داد: هیچ وقت در طرح هوشمند خروجی وجود نداشت. فقط شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع هستند. پلاک خودروهای این شهرها نمی تواند وارد شهرهای زرد و آبی شود. این نوعی مهندسی معکوس است زیرا افراد می توانند شهرهای نارنجی و قرمز را ترک کنند تا مزارع را که در محدوده شهر نیستند یا موارد مشابه دیگر بازرسی کنند. در نتیجه ، با توجه به نارنجی بودن تهران اعلام شده ، پلاک این شهر در شهرهای زرد و آبی مشمول جریمه می شود.

انتهای پیام