اجتماعی

دادخواهی معلولان از رییس مجلس

مدیر انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ضمن ابراز نگرانی از میزان مستمری معلولین ، از رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی مجلس دعوت کرد تا مشکلات معلولان را در نظر بگیرد. جلسه اضطراری و بازگرداندن بودجه معلولین در سال 1999.

علی همت محمود نژاد در مصاحبه با گیلونا ، وی افزود: در حالی که تورم و بسیاری از عوامل دیگر تجهیزات توانبخشی را گرانتر کرده و هزینه مراقبت از معلولان را افزایش داده است ، افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگی معلولیت باعث شده خانواده های آنها به شدت مضطرب شوند.

وی معتقد است که پیش از نگاه مجلس شورای اسلامی ، سازمان برنامه و بودجه ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان را نادیده گرفته است ، که “مستمری برابر با حداقل دستمزد و حداقل دستمزد” را فراهم می کند. و هیچ کس برای معلولین فریاد نمی زند.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم حداقل حقوق بازنشستگان برای معلولین ، در صورت عدم پرداخت برابر با حداقل دستمزد کشور ، حداقل افزایش نسبی خوبی داشته باشد ، اما بازنشستگی معلولان کمتر از 10 درصد مورد نیاز قانون است.

مدیر اجرایی انجمن حمایت از حقوق معلولیت ایران افزود: سوال اصلی رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که یک معلول دارای مستمری کمتر از 100000 تومان چه کاری می تواند انجام دهد و چه برنامه ای را برای خودش اجرا کند؟

وی همچنین از افزایش شدید قیمت تجهیزات توانبخشی (از جمله صندلی های چرخدار ، عصا ، سمعک و غیره) ابراز نگرانی کرد و از رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی خواست تا مشکلات معلولان را در جلسه اضطراری و بودجه برای معلولین. 99 سال برای تعمیر

محمود نژاد همچنین خطاب به کمیسیون نظارت بر قانون مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس نباید به راحتی مسئله عدم مدیریت سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه معلولان را نادیده بگیرد.

وی اظهار داشت: مشکلات مربوط به کرونا که کل جامعه را تحت تأثیر قرار داده است باعث شده زندگی برای خانواده های معلول دو برابر شود.

انتهای پیام