اجتماعی

دانش فنی و مهندسی کشور طی ۴ دهه اخیر رشدی چند برابری داشته است

دانش فنی و مهندسی کشور طی 4 دهه گذشته چند برابر شده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مستند سازی توانایی ها و دستاوردهای فنی و مهندسی کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به عنوان یک ضرورت اساسی عنوان کرد.

به گزارش گیلونا ، مهندس صفا صبوری دیلمی ، که در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی از طریق کنفرانس ویدئویی در مراسم بزرگداشت این مقاله در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر سخنرانی کرد ، ادعا کرد دانش مهندسی کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک شاخص در حال رشد در نظر گرفته می شود و به خاطر سپرده می شود: در سال 1353 باید از مهندسان بلژیکی برای طراحی و ساخت یک پل فلزی ساده با پایه ها و مقاطع معمولی استفاده می شد ، اما اکنون پروژه هایی در تهران در حال اجرا هستند که رشد چندین برابری را نشان می دهند دانش فنی و مهندسی کشور با سالهای قبل از انقلاب مقایسه می شود.
وی از سازمان ها و شرکت های وابسته به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به عنوان یکی از بزرگترین م institutionsسسات مهندسی شهری در کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 15000 مهندس عمران با گرایش ها و درجات مختلف در این سازمان مشغول به کار هستند. مدیریت شهری پایتخت و نتیجه اقدامات آنها شامل پروژه های منحصر به فردی است که گاهی برنده جوایز مهندسی معتبر در داخل و خارج از کشور شده اند.
صبوری 800 پل ، 550 کیلومتر بزرگراه و بیش از 530 کیلومتر شبکه مدیریت آبهای سطحی را با ساختار پیچیده و مشخصات فنی در دسترس مهندسان و فارغ التحصیلان دانشگاههای کشور از جمله دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی ذکر کرد.: امروزه انواع مختلف پل ها و تونل های ترافیکی در حال طراحی و ساخت هستند و برخی از تونل های تهران توانسته اند در رقابت با پروژه های ایالات متحده ، چین ، فرانسه و آلمان جوایز انجمن بین المللی تونل را از آن خود کنند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پیچیدگی های فنی قسمت تونل پروژه احداث تونل استاد معین اظهار داشت که ساخت این تونل در فاصله 4 متری آزادی خیابان و نیم متری سقف مترو یکی از دانش فنی این پروژه است و با تأکید بر اینکه ساخت این تونل 70 متری با کمک ابزار دقیق با حداقل تعداد جلسات در خیابان آزادی به پایان رسید ، خاطرنشان کرد: لازم است دانش آموختگان کشور و مهندسان جوان آن را دنبال کنند.

انتهای پیام