اجتماعی

درخواست اقدام عاجل از دستگاه‌ها برای رفع مشکل آلودگی هوا

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما برای حل مشکل آلودگی هوای کشور از سازمان هایی که مطابق با قانون هوای پاک وظایفی دارند درخواست اقدام فوری کرده ایم.

به گزارش گیلونا ، مسعود تجریشی وی امروز در حاشیه کنفرانس ملی صنعت سبز که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد ، به خبرنگاران گفت: امروز بیست و دومین کنفرانس ملی صنعت سبز برای تشویق مجتمع های صنعتی ، خدماتی و معدن کارانی است که در زمینه صنعت سبز پیشرو هستند و اشتغال و اقتصاد این کشور نیز کمک می کند ، برگزار شد.

حجم تخریب محیط زیست در بخش معدن زیاد است

وی ادامه داد: حدود 265 صنعت در سیستم ما ثبت شدند که دارای شاخص های صنعت سبز بودند و در مجموع 65 صنعت را در سراسر کشور برای قدردانی انتخاب کردیم. امسال بخش زباله و استخراج به کنفرانس اضافه شد ، اما تعداد معادن سبز و نامزدهای آنها بسیار کم بود ، که نشان می دهد حجم تخریب در این بخش زیاد است.

به گفته معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، به طور کلی ، صنایعی که قبلاً آلوده شده بودند ، مانند پتروشیمی ها ، تلاش زیادی برای رشد سبز کرده اند زیرا برای صادرات باید سبز باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال همچنین به شهرداری ها خواهیم پرداخت تا بفهمیم کدام شهرداری ها و شوراهای شهر برای دستیابی به شاخص های زیست محیطی تلاش می کنند ، افزود: امسال منابع مالی خوبی از یک درصد عوارض آلودگی به ملی محیط زیست وجود دارد وارد شده است. بیشتر این منابع مالی به صورت وام برای بهبود شاخص های زیست محیطی به صنایع آلاینده اختصاص می یابد ، بنابراین ما قصد داریم شرایط صنعت کشور را از نظر کاهش آلودگی و همچنین نظارت کامل با کمک بخش خصوصی بهبود بخشیم. .

تجریشی در ادامه گفت: امسال از نظر آلودگی هوای کشور سال خوبی نداشته ایم. ما خواستار اقدام فوری آژانس هایی هستیم که طبق قانون هوای پاک وظیفه دارند این مسئله را در کشور حل کنند.

ادامه بده