اجتماعی

رییس جمهور بعدی بهانه ای برای عدم انتصاب مدیران “زن” ندارد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: “متأسفانه در بیان دستاوردهای دولت دوازدهم یک عکس معکوس وجود دارد و این بدان معنی است که این یک موفقیت نبوده است ، این فقط حق کسانی نیست که کار کردند این دولت ، بلکه حق مردم است “.

به گزارش گیلونا ، معصومه ابتکار وی در جلسه با مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی کشور برای ارائه گزارشی از پیشرفت شاخص های عدالت جنسیتی و ماده 102 قانون ششم برنامه توسعه ، گفت: “اعلامیه دروغ و واژگونی آنها مردم را به رأی و انتخابشان پشیمان می کنند. ” در حالی که تحولات خوبی در دولت دوازدهم اتفاق افتاده است و برخی از حوادث و مشکلات پیش آمده در دست این دولت نبوده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: برخی از حوادثی که در این دولت اتفاق افتاده از نظر سطح تصمیم گیری و از نظر دخالت عوامل خارجی ، بین المللی و محیطی و حتی برخی واقعیت ها در دست دولت نبوده است. اجازه نداد که این تحولات به مردم گزارش شود. ” مردم به روز هستند

ابتکار افزود: یکی از تحولات خوب دولت دوازدهم انتصاب مدیران زن واجد شرایط بود که توانستیم از پنج درصد به حداقل 25 درصد افزایش دهیم ، در این راستا وزارت کشور یکی از بهترین ها را داشت عملکرد ما بسیار افتخار می کنیم که سیاست های دکتر روحانی ، که وی از روز اول دولت دوازدهم وعده داده بود ، اجرا شده است.

وی همچنین گفت که رهبر معظم انقلاب صریحاً از مدیریت زنان به عنوان یکی از موفقیت های زنان ایرانی برای اولین بار در کنگره “ارتش 17000 زن شهید” نام بردند و این افتخار بزرگی برای دولت دوازدهم است .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت بعدی نمی تواند بهانه ای برای عدم انتصاب زنان باشد گفت: این یک واقعیت است که رئیس جمهور بعدی هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از زنان در سمت های اجرایی ندارد زیرا ما از قبل بسیاری از شایستگی های زنان را داریم. او گفت. ما زنان توانمندی داریم که در سطح وزیر ، فرماندار ، معاون وزیر ، معاون استاندار و … سرآمد هستند و مسئولیت های خود را با مهارت و تجربه انجام داده اند.

ابتکار همچنین با اشاره به اینکه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری همسر خود را به عنوان نماینده معرفی کرد ، گفت: “این یک تغییر بزرگ است و اولین بار است که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری اساساً نشان می دهد که به همسرش چه موقعیتی را می دهد و امیدوارم همه کاندیداها بیشتر توجه کنند به این موضوع

وی با اشاره به حضور خود در “شورای عالی ورزش” وزارت ورزش و جوانان و صحبت از تحقق عدالت جنسیتی در ورزش به عنوان یکی از ارکان عدالت جنسیتی ، خاطرنشان کرد: ما نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در ورزش زنان و دقت بیشتر داریم برنامه ریزی در مسابقات قهرمانی ورزشی و ما عمومی و عمومی هستیم که در آن آژانس هایی مانند وزارت کشور ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و شهرداری مسئول هستند. ما باید گام های موثر و قاطعی در این راستا برداریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه ما تا آخرین لحظه به شدت به وظایف و مسئولیت های خود ادامه خواهیم داد ، گفت: از تصویب و اعلام شاخص های عدالت جنسیتی در 31 استان و سند ارتقا condition وضعیت زنان در 31 استان ، جنسیت برنامه های شاخص عدالت این برنامه با جهت گیری خاص و عملیاتی و نتایج گرا در سطح ملی و استانی اجرا می شود.

وی ادامه داد: برنامه ملی و پرسنلی برای بهبود وضعیت زنان و خانواده ها در هر وزارتخانه و اداری تصویب شد. بخش استانی این برنامه ها به تصویب شورای برنامه ریزی شهر استان رسیده و اکنون برنامه ملی تصویب شده و در حال اجرا است. سیستم نظارت بر برنامه نیز فعال است و ورود اطلاعات مربوط به آن برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خوشبختانه همه دستگاه ها در حال ورود اطلاعات به سیستم هستند.

ابتکار با اشاره به توافق نامه های این نماینده مجلس با سایر دستگاه ها گفت: این توافق نامه ها 90٪ موفقیت آمیز بود و برخی کارها بیش از 100 و حتی 120٪ انجام شد ، زیرا در این روش ما از ظرفیت سازمان های غیر دولتی استفاده کردیم. و سازمان های اجتماعی. “توافق نامه با جهاد کشاورزی یکی از این موافقت نامه ها است که توسط 120٪ اجرا شده است. از طریق ارتباط با سازمان های غیردولتی ، ما توانسته ایم این برنامه ها را که منجر به جریان اجتماعی و هم افزایی نیز شده است ، اجرا کنیم. زیرا انجام این اقدامات با کاهش بودجه و اتکا به ابزارهای بوروکراتیک و دولتی امکان پذیر نیست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین به دریافت گزارش اجرای توافق نامه های 99 آژانس و امضای توافق نامه ها در سال 1400 با برخی از دستگاه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: “ما موظف است مردم را در مورد اقدامات انجام شده آگاه سازد “. متأسفانه ، برای سالها ، بر خلاف واقعیت های اطلاعات نادرست ، یک برنامه مخرب و یک فضای ساخت و ساز علیه دولت دوازدهم اجرا شده است.

ابتکار در پایان گفت: “متأسفانه ، برخی از این جاسوسی ها از طریق رسانه های رسمی انجام می شود ، اما ما وظیفه داریم علی رغم مشکلاتی مانند تحریم ها و بیماری همه گیر کوید ، تحولات و تلاش ها را به دولت اطلاع دهیم.” در حال حاضر ، جریان آزاد اطلاعات در دولت برقرار است و مردم حق دسترسی به حقایق را دارند. امیدوارم در آخرین روزهای دولت دوازدهم همچنان بتوانیم این برنامه ها را ادامه دهیم.

انتهای پیام