اجتماعی

سازمان ملل: کرونا، گرسنگی را در جهان افزایش داد

سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که این اپیدمی گرسنگی در جهان را افزایش داده و حدود یازدهمین جمعیت جهان یعنی 811 میلیون نفر دچار سوourتغذیه شده اند.

به گزارش گیلونا ، این گزارش که به طور مشترک توسط پنج آژانس سازمان ملل منتشر شده است ، می افزاید که تلاش های جهانی برای پایان دادن به گرسنگی تا سال 2030 ادامه خواهد داشت و اقدام در این “زمان” برای حل این مشکل مهم است.

سازمان بهداشت جهانی ، صندوق کودکان ملل متحد ، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد ، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی و برنامه جهانی غذا ، پنج آژانس اتحادیه در گزارش مشترک خود با عنوان “امنیت غذایی و تغذیه در جهان “: امنیت غذایی میلیون ها نفر در سراسر جهان ، بسیاری از آنها کودک ، در معرض خطر هستند.

در مقدمه این گزارش ، این اپیدمی به عنوان اصلی ترین عامل افزایش گرسنگی در جهان ، به خطر انداختن زندگی و معیشت مردم ذکر شده است.

پنج آژانس سازمان ملل در این گزارش ابراز امیدواری کردند که امنیت غذایی جهانی با اقدامات دیپلماتیک بیشتر در “نقطه اوج” بهبود یابد.

بر اساس این گزارش ، افزایش نرخ گرسنگی جهان در سال 2020 حتی از افزایش جمعیت پیشی گرفت ، زیرا تخمین زده می شود که 9.9 درصد از جمعیت جهان سال گذشته دچار سو malتغذیه بودند ، در حالی که در سال 2019 این رقم در سراسر جهان بود. .

گزارش سازمان ملل نشان می دهد که بیش از نیمی از افراد بدون غذا ، حدود 418 میلیون نفر ، در آسیا زندگی می کنند و بیش از یک سوم ، یا حدود 282 میلیون نفر در قاره آفریقا زندگی می کنند. حدود 60 میلیون نفر در آمریکای لاتین نیز تا حدودی دچار سوishedتغذیه هستند. با این حال ، بالاترین میزان گرسنگی در جهان در آفریقا ثبت شده است ، جایی که 21 درصد از جمعیت این قاره از گرسنگی رنج می برند.

پنج آژانس سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کردند که نتایج ارزیابی سال 2020 غم انگیز است ، اظهار داشت که بیش از 2.3 میلیارد نفر در سراسر جهان از دسترسی به غذای کافی در طول سال محروم هستند و نابرابری های جنسیتی این مسئله را تشدید کرده است. مردان سو mal تغذیه ، 11 زن از امنیت غذایی محروم هستند.

در ادامه این گزارش آمده است كه كودكان قربانیان اصلی گرسنگی در جهان هستند زیرا در سال 2020 بیش از 149 میلیون كودك زیر 5 سال به دلیل عدم امنیت غذایی كافی رشد نکرده اند. علاوه بر این ، بیش از 45 میلیون نفر کم وزن و حدود 39 میلیون نفر چاق هستند.

این گزارش می افزاید که تخمین زده می شود سه میلیارد نفر از جمله کودکان و بزرگسالان به دلیل هزینه بالای غذا نمی توانند به درستی غذا بخورند و یک سوم زنان در سن باروری از کم خونی رنج می برند. همه اینها در حالی است که اپیدمی رکود وحشیانه به وجود آورده و همه تلاش های جهانی برای پایان گرسنگی را به تعویق انداخته است.

این وضعیت در کشورهایی که از آب و هوای خوبی برخوردار نیستند و یا با مشکلات اقتصادی و نابرابری های جنسیتی دست و پنجه نرم می کنند ، حتی بدتر است.

سازمان ملل تخمین می زند ، با وجود تمام تلاش ها ، هنوز تا سال 2030 حدود 660 میلیون گرسنه در جهان وجود داشته باشد.

پنج آژانس سازمان ملل در پایان گزارش خود شش مسیر “مسیر تحول” را ترسیم کردند و از کشورهای جهان خواستند تا اقدامات بشردوستانه ، توسعه صلح در مناطق آسیب دیده ، اطمینان ، تقویت مقاومت مردم آسیب پذیر ، بهبود مشکلات اقتصادی ، کاهش هزینه های غذا و مداخله در زنجیره ها تسریع در تأمین غذا ، مقابله با فقر و نابرابری های ساختاری ، امکان تغییر و پایان گرسنگی.

به گزارش ایندیپندنت ، در این گزارش همچنین بر لزوم توانمند سازی زنان و جوانان تأکید شده و بیان شده است که یا جهان برای رفع گرسنگی تلاش می کند یا مدتها پس از پایان اپیدمی با عواقب فزاینده گرسنگی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام