اجتماعی

سد چم‌شیر گچساران بدون هیچ مشکلی آبگیری می‌شود

گیلونا/ کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آبگیری سد چمشیر خبر داد و گفت: این سد بدون مشکل آبگیری می شود.

سیدعلی احمدزاده در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش این استان در پاسخ به سوالی مبنی بر مرزبندی اخیر سد چم شیر، افزود: تمامی مطالعات و کارهای انجام شده به صورت مرحله ای در سد چم شیر، دریاچه و بستر آن. موضوع مطالعات علمی است و وضعیت جدیدی برای این سد ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه حرف های غیرعلمی، غیر تخصصی و مشکل زا زده می شود، گفت: چرا باید کسی که اطلاعات علمی درباره سد تنگ سرخ ندارد اظهار نظر کند، چرا باید یک کارشناس کامپیوتر یا روانشناسی درباره سد صحبت کند که مبنای علمی ندارد. مردم در مورد سد اظهارنظر کرده اند، اما در گذشته به این سوالات پاسخ داده شده است.

فرماندار کهگیلویه و بویار احمد با بیان اینکه همه چیز در سد چم شیر دیده شده و داخل آن زیاد نیست، خاطرنشان کردند: این سد مشکلی ندارد و در حال تخلیه آب است.

احمدزاده با بیان اینکه چند روز پیش در جلسه شورای دولت در این خصوص با وزیر نیرو صحبت کرده ام، تصریح کرد: قبلاً با رئیس سد صحبت کرده بودم و وزیر نیرو هم نظر شما را درباره این موضوع به من گفت. سد ما هم همین نظر را داریم.

وی ادامه داد: اینکه عده ای راه می روند و کارهای بزرگ نظام را کوچک یا وارونه جلوه می دهند یعنی چه؟ وقتی دلیل علمی نداشته باشند و صرفا برای اینکه کار کشور را ضعیف جلوه دهند جنجال درست می کنند، آن را برای پیشرفت کشور مضر جلوه می دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد مشکلی برای برداشت آب ندارد، اگر کسی در این باره صحبت می کند، وزارت نیرو بگوید مشکلی وجود دارد، عده ای می خواهند فدای منافع و مصالح کشور و مردم شوند. مردم برای منافع خود ابزار در کشور است.

احمدزاده با بیان اینکه سهمیه سد آبریز برای ما بیشتر از سد چمشیر است و باید آن را بسازیم، تاکید کرد: سد چمشیر در جایی ساخته می شود که صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی داریم و برای پیشرفت در این زمینه. ” به سهمیه آب نیاز داریم. اکنون فاز اول پالایشگاه گچساران را در سفر دوم خواهیم داشت که در مجموع و در تمامی فازهای آن ظرفیت 105 هزار بشکه در روز و در فاز اول 35 هزار بشکه خواهد بود در حالی که کل پالایشگاه شیراز 32000 بشکه. برای این کارهای بزرگ به آب پایدار نیاز داریم.

وی افزود: سد چمشیر هیچ مشکل علمی ندارد، سیستم کار بزرگی را شروع کرده و به نتیجه رسیده است، ما به برق آن و همچنین آب نیاز داریم، برقی که تولید می کند تمام هزینه های سد را پس می دهد، در حالی که اکنون مشکل برق این است که در کشور داریم و تاسیسات تولید برق سد توسط سرمایه گذار خارجی راه اندازی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویار احمد گفت: هیچ تغییری در میزان آب انجام نمی شود، برای سدهای ابریز و چمشیر در وزارت نیرو جلسه داشتیم، پی سی آب پشت سد 1100 بود که برای کشاورزی خوب است اما الان PC 950 است، پس چرا در مورد مشاغل بزرگ دروغ می گویند تا این مشاغل زیر سوال بروند.

احمدزاده گفت: احمد مدیر آب استان کهگیلویه بویار یکی از قوی ترین کارشناسان آب و زمین شناسی کشور است و باید بگوید مشکلی وجود دارد یا خیر. هیچکس که دانش سدسازی ندارد نباید جریان ایجاد کند.

به گزارش گیلونا، وی با ادای احترام به کسانی که نسبت به پروژه های کشور و استان نظر علمی دارند، تصریح کرد: عده ای مریض، عده ای دشمن نظام و عده ای برای تخریب نظام و کارهای بزرگی که در درون آن انجام می شود، پول می گیرند. من هستم. از سال گذشته به طور جدی این سد را برای تحول استان در دستور کار قرار دادیم، سد آبگیری می شود و به چرخه توسعه کشور و استان می رسد زیرا بررسی های ایشان نشان داده است که با این دروغ ها مخالف است. .
انتهای پیام