اجتماعی

سود همه سهامداران شستا تضمین و به آنها پرداخت می‌شود

معاون اقتصادی وزارت تعاون ، کار و تامین اجتماعی گفت: بر اساس تصمیمی که برای تقسیم سود شستا در جلسه اتخاذ می شود ، سود همه سهامداران به ویژه سهامداران خرد تضمین شده و پرداخت می شود. به آنها. ”

به گزارش گیلونا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و تامین اجتماعی ، حجت الله میرزایی توضیح داد: بازنشستگان دارای تاب آوری و آستانه تحمل پایینی هستند و در برابر نوسانات اقتصادی و پرداخت های به موقع و به موقع امروز آسیب پذیر هستند. حقوق بازنشستگی یک اولویت جدی و غیرقابل بخشش است.

وی افزود: علیرغم تمام محدودیت هایی که سازمان تامین اجتماعی از نظر کاهش درآمد ناشی از تاج با آن روبرو بوده است ، اما تاکنون حقوق بازنشستگی را به موقع و طبق برنامه زمان بندی پرداخت کرده است.

میرزایی با بیان اینکه شستا بخش مهمی از ذخایر مالی بازنشستگان و سرمایه گذاری های سازمان تامین اجتماعی است ، افزود: این سازمان حدود 5 درصد از منابع مالی خود را از محل سود شستا تأمین می کند ، اگرچه این رقم در بودجه 270 تریلیون تومان سازمان تامین اجتماعی رقم بالایی نیست ، اما در جلوگیری از تاخیر یا نوسانات بسیار تعیین کننده است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: بر اساس توافق کتبی که سازمان تامین اجتماعی با مدیرعامل سابق و هیات مدیره شستا داشت ، مقرر شد 14 تریلیون تومان سود سالانه به بیمه تامین اجتماعی اهدا شود. سازمان. ” به طور مستمر ماهانه 2.200 میلیارد تومان به سازمان پرداخت کنید.

میرزایی با بیان اینکه این سود به صورت علی الحساب به سازمان پرداخت می شود ، ادامه داد: پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در هفته های آینده و نهایی شدن سود سالانه ، سرانجام طبق تصمیم مجمع ، سود سهام بین همه سهامداران اصلی.. تقسیم شده.

وی خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد از سهام شستا متعلق به تامین اجتماعی است و با برآورد سود عملیاتی حدود 27 تریلیون تومان در سال 1999 می توان گفت که حدود 24 تریلیون تومان از سود سهام سازمان تامین اجتماعی از محل آن تامین می شود. سود شستا 99. علاوه بر این ، خواسته های شستا از اداره تامین اجتماعی با انتقال دارایی هایی مانند سود سهام شرکت یا املاک و مستغلات به طور مداوم حل شده است.

وی تاکید کرد: جلوگیری یا توقف هرگونه انجام تعهدات شستا نسبت به بازنشستگان ، با وجود ضرورت پرداخت حقوق آنها ، به هیچ وجه قابل تحمل نیست ، هم از نظر آثار روانی بر خانواده های بازنشسته بزرگ و هم از نظر اجتماعی.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون ، کار و تامین اجتماعی گفت: مدیر سابق شستا از رعایت تعهدی که امضا کرده و رفتاری غیرحرفه ای و بدون پاسخ به بررسی های مستمر که سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار از ژوئیه گذشته انجام شده است افزایش سطح و دامنه نگرانی در مورد پرداخت حقوق بازنشستگی.

میرزایی افزود: متأسفانه عدم پاسخگویی به پیگیری ها ، تماس ها و عدم حضور در جلسات تصمیم گیری برای این مهم ، چاره ای جز اخراج از هیات مدیره باقی نگذاشت و من شک ندارم که حذف یک عضو در گروهی که کار اخلاقی و حرفه ای ای شهره است ، این یک تصمیم اجتناب ناپذیر بود.

وی با تاکید بر نیاز به رفتار محتاطانه ، بدون احساسات و اخلاقی ، گفت: وضعیت کنونی کشور کوچکترین نگرانی یا اختلال در زندگی گروه های آسیب پذیر مانند بازنشستگان عزیز را تحمل نمی کند.

وی گفت: متأسفانه برخی از مدیران پایین دستی در فصول خاصی رفتار خود را به غیرحرفه ای ترین شکل تغییر می دهند ، سازمان بالادستی خود را از دست می دهند و نگرانی های اجتماعی را در عرصه مالی افزایش می دهند. بر اساس گزارش برخی از رسانه ها ، اخراج رضوانی فر به دلایلی مانند مبارزه با فساد وی نسبت داده شده است ، اما گفته نشده است که وی یکی از مجریان برنامه شفافیت جامع و فراگیر آقای شریعتمداری بوده است که وی آن را به مجلس متعهد کرد. در سال 1997 ، و این برنامه را در چهار صندوق بازنشستگی و شستا به طور همزمان اجرا کرده است.

به گفته میرزایی ، این وزارتخانه به دلیل اجرای برنامه جامع شفافیت و استقرار 10 سیستم شفافیت ، بورس اوراق بهادار بنگاه های اقتصادی و افشای مستمر صورت های مالی در سیستم کدال (اعم از فهرست شده و بدون فهرست) و تعهد به ارائه محصولات در بورس کالا در 2 او توسط رئیس جمهور وقت برای سال بعد مورد تقدیر قرار گرفت و مقام اول را کسب کرد.

انتهای پیام