اجتماعی

«شبکه شاد» و «مدرسه تلویزیونی»، مکمل آموزش حضوری در سال تحصیلی آتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش های حضوری را از 13 فروردین ماه سال جاری آغاز کردیم، گفت: آموزش تکمیلی را برای سال تحصیلی آینده از طریق دو بستر شبکه شاد و مدرسه دنبال می کنیم. تلویزیون، اما آموزش اصلی از طریق حضور در مدرسه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گیلونا، محمدمهدی کاظمی به ویژه برنامه «تلویزیون مدرسه» به مناسبت هفته معلم از شبکه آموزش سیما پخش شد که به عنوان پیشگام وارد عرصه تعلیم و تربیت شد و مورد توجه ویژه رسانه ملی قرار گرفت.

وی افزود: 600 معلم دبیرستان به مدارس تلویزیون آموزش دادند تا برنامه های آموزشی مرتبط را از تلویزیون پخش کنند. در آن زمان فرصت یادگیری حضوری از دست رفت و مجبور شدیم از این فرصت خوب برای ادامه روند آموزشی استفاده کنیم و با توجه به بازتاب گسترده رسانه ملی، آموزش و پرورش به پرمخاطب ترین مناطق دوردست رفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی و بستر آموزش مجازی همچنان می تواند به عنوان مکمل آموزش در دوران پس از تاج گذاری مورد استفاده قرار گیرد، گفت: آموزش باید دست به دست هم بدهد. در دوران کرونا آسیب های زیادی به این دو حوزه وارد شد که مهم ترین آن موضوع «آموزش» از طریق آموزش حضوری بود.

کاظمی ادامه داد: آموزش حضوری را از 13 فروردین ماه آغاز کردیم و آموزش تکمیلی را برای سال تحصیلی آینده از طریق دو پلتفرم شبکه شاد و مدرسه تلویزیون دنبال خواهیم کرد اما تمرینات اصلی با حضور در مدرسه ادامه خواهد داشت. “

به گزارش گیلونا، فاطمه قریشوند – از معلمان برجسته کشوری استان خوزستان – که متوجه کم بینایی یکی از دانش آموزان خود شد، در این ویژه برنامه شرکت کرد و گفت: این روند مصادف با کرونا بود. من اولین معلمی بودم که در منطقه ما کلاس مجازی راه اندازی کردم. و شاگرد من، کمبینا، تلفن همراه نداشت. با تلفن خانم همسایه که درس گرفته بود و تکالیفش را انجام می داد، درس ها را فرستادم و دنبال کردم. خانواده این دانش آموز کمبو توان درمان وی را نداشتند و با پیگیری های مکرر بنده و همکارانم، وی تحت عمل جراحی قرار گرفت و بینایی خود را به دست آورد.

عبدالحسین مشهور – معلم پیشکسوت – نیز در این ویژه برنامه گفت: 36 سال است که معلم کلاس اول هستم. دانش آموزان در ابتدا خام هستند و اخلاق متفاوتی دارند و معلم باید این دانش آموزان را با تشویق و تشویق با یکدیگر هماهنگ کند. یک دکتر، یک خلبان، یک مهندس و غیره. آنها هر آنچه را که یاد گرفته اند مدیون معلمان خود هستند. برای هر یک از حروف الفبا شعری نوشتم و با شعر به دانش آموزانم حروف الفبا را آموزش دادم که یادگیری را برایشان بسیار لذت بخش کرد.

ادامه می دهد