اجتماعی

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای روزهای پایانی در سیستان و بلوچستان

گیلونا/ سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه های جوی نسبتا قوی و گاهی شدید به صورت وزش باد از صبح فردا در استان فعالیت خود را آغاز می کنند و تا پایان روز جمعه ادامه دارند.

به گزارش گیلونا – محسن حیدری با اشاره به انتشار هشدار زرد هوا در سیستان و بلوچستان برای آخر هفته، خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی – جنوبی استان از سمت جنوب غرب ادامه دارد. : پنجشنبه غرب زاهدان و شهر نصرت آباد خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین روز جمعه این سامانه شامل شهرهای زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، گلشن و بزمان شمالی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: با توجه به احتمال گرد و خاک و کاهش دید به ویژه در محور نصرت آباد – بم و بزمان – بم و احتمال سقوط اجسام از ساختمان‌های در حال ساخت، توصیه می‌شود تردد جاده‌ای در محدوده مناطق ذکر شده باید با احتیاط انجام شود.” ; همچنین از تردد در نزدیکی ساختمان های نیمه کاره و درختان قدیمی خودداری کنید.

حیدری گفت: عصر جمعه و صبح شنبه بر اثر وزش باد ملایم شمالی و کاهش نسبی 4 تا 6 درجه ای در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد. فردا در استان افزایش ابر و در بعدازظهر و شب جمعه در نواحی شمالی و غربی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

انتهای پیام/