اجتماعی

عدم بررسی لایحه «بهره برداری از پیاده‌روها» به دلیل جلسه با منتقدان لایحه

اعضای شورای شهر تهران به دلیل برگزاری نشست هم اندیشی با منتقدان به لایحه “طرح بهره برداری از عابر پیاده” رأی دادند.

به گزارش گیلونا ، طبق دستور کار شورای شهر ، مقرر شد لایحه طرح “عملیات پیاده رو” صبح امروز توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد اما در ابتدا محسن هاشمی با بیان اینکه پیشنهادی از طرف دو عضو شورای شهر ارائه شده است ، بهاره آروین و علی عطا به شورا ارائه شد و خواستار حذف این لایحه از دستور کار بررسی شد ، گفت: “از یکی از پیشنهاد دهندگان دعوت می شود دلایل پیشنهاد آنها را برای همه اعضا توضیح دهید “.

علی عطا به عنوان یکی از موافقان پس گرفتن این حکم از بررسی گفت: در تاریخ 28 اسفند سال گذشته لایحه عملیات روسازی از طرف شهرداری به شورا ارسال شد و کارهای دقیق این لایحه در شورای شهر انجام شده است.

وی گفت: بازنگری در این لایحه به دو کمیته برنامه و بودجه و معماری و شهرسازی سپرده شده است ، اما دو کمیته برنامه های شهری و کمیته شفافیت به طور خاص روی این موضوع تمرکز کرده و جلساتی را تشکیل داده اند. چندین مورد برای بررسی ابعاد مختلف این پیشنهاد کردن

وی با بیان اینکه کارگروهی تشکیل شد و جلسات مختلفی با حضور کارشناسان مختلف برای بررسی ابعاد این لایحه تشکیل شد ، ادامه داد: با این وجود در چند روز و هفته گذشته تماس های زیادی از طرف اساتید دانشگاه ، متخصصان و برخی از سازمان های مدنی که جلساتی را درخواست کرده اند. منتقدان را پیگیری کنید تا آنها نیز بتوانند نظرات خود را بیان کنند.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه در گفتگویی که با جمعی از همکاران داشتیم ، پیشنهاد خروج از دستور بررسی را به هیئت رئیسه دادیم ، افزود: ماه هاست که در تلاش هستیم این لایحه را بررسی کنیم و به نظر می رسد بدون گوش دادن به انتقادات نباید بی تفاوت باشیم. ” بیا درست کنیم

میرلوحی گفت: “امروزه استفاده از پیاده رو به دلایل مختلف به واقعیت شهری تبدیل شده است و می بینیم که برخی افراد بدون اجازه از این فضای عمومی استفاده می کنند.”

وی گفت: برخی فکر می کنند ما می خواهیم همه پیاده روها را بفروشیم اما این کار را نمی کنیم. “شورای باید گزارشی را ارائه دهد تا ببیند چند میلیون فوت مربع از فضای پیاده رو بدون در نظر گرفتن حقوق مردم و شهر به صورت تجاری استفاده می شود.” متأسفانه می بینیم سو ab استفاده هایی وجود دارد و پول نیز از این نظر رد و بدل می شود ، اما این پول به جیب شهر و شهرداری نمی رود و ما باید در اسرع وقت به موضوع سنگفرش ها بپردازیم تا با فساد مبارزه کنیم.

به گزارش گیلونا ، زهرا نژاد بهرام با پیشنهاد حذف این لایحه از دستور کار موافقت کرد و گفت: به نظر می رسد از آنجا که کارهای مفصلی در مورد این لایحه انجام شده است ، باید صدای منتقدان دیگر را بشنویم. و خوب است که برای مدتی. ” این لایحه از کار افتاده است بنابراین می توانیم صدای منتقدان جدید را بشنویم.

وی در ادامه با بیان اینکه سیستمی در شورای شهر پنجم طراحی شده است تا مردم بتوانند نظرات خود را در مورد برنامه ها و لوایح با مشارکت ابراز کنند: نکته خارق العاده این است که ما تاکنون 60 اظهار نظر در مورد این لایحه دریافت کرده ایم که به نوبه خود بی نظیره”. و این نشان می دهد که مردم در این زمینه حساس هستند و بهتر است به نظرات عمومی تری از مردم در این زمینه گوش فرا دهیم.

محسن هاشمی در ادامه شوخی کرد: به نظر می رسد اعضای شورای شهر نسبت به پیاده روها هراسی دارند و میرلوحی فکر می کند پیاده روها از طلا ساخته شده اند ، اما هدف ما افزایش نشاط اجتماعی و درآمدزایی نیست و به اشتباه انتقال هدف ما به جامعه است. این کار را نکنید زیرا ما اصلاح طلبان می خواهیم مردم خوشحال باشند و به همین دلیل از پیاده روها استفاده می کنیم.

وی گفت: “من توصیه می كنم كه كتاب كره ای را بخوانید به نام” خیابان های شهر من طلایی هستند “. اعضا باید حضور داشته باشند و ما می توانیم نظرات همه را بشنویم.

به گزارش گیلونا ، سرانجام هیئت مدیره پیشنهاد پس گرفتن لایحه “طرح بهره برداری از پیاده روها” را به رأی گذاشت که با آرا from بیشتری از این آیین نامه خارج شد.

انتهای پیام