اجتماعی

علایم هشدار را بشناسیم/ آگاهانه روند درمان کرونا را در خانه پایش کنید

گیلونا / کرمان دستیار تحقیقاتی مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکرد دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای درمان کرونا ، زمان تشخیص ، زمان مراجعه و زمان درمان اولیه و جلوگیری از انتقال به دیگران بسیار مهم است.

دکتر سعید صفری در گفت وگو با گیلونا ، با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در ایران و آینده این اپیدمی گفت: “باید کمی درباره آینده این اپیدمی فکر کنیم و در مورد آنچه اتفاق خواهد افتاد صحبت کنیم. در آینده ، زیرا هر وقت فکر می کردیم تاج را شکسته ایم ، پس از چند صبح بلافاصله دوباره درگیر ما شده و شاهد افزایش عفونت و مرگ و میر ناشی از تاج هستیم.

وی با بیان اینکه اگر به آنها توجه کنیم می توانیم رابطه خوبی با کرونا داشته باشیم ، تأکید کرد: سیاست های کلی باید به گونه ای باشد که اجتماعات مختلف مردم به صورت سفر ، تشریفات ، سفرهای حمل و نقل عمومی به شهر انجام شود. و … جلوگیری کنید زیرا ما فکر می کنیم که همیشه نمی توانیم انتظار داشته باشیم مردم کاملاً به همه پروتکل های بهداشتی پایبند بمانند و همه افراد ماسک بزنند یا اقدامات احتیاطی بهداشتی انجام دهند. بنابراین ، ما باید از ارتباطات و روابط اجتماعی در آینده نزدیک جلوگیری کنیم و فکر می کنم این مسئله اصلی است که باید به آن بپردازیم.

انتظار می رود افراد بسته به ارائه ساختارهای پشتیبانی در تهیه این دستگاه ها ، پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند

معاون پژوهش مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب و جراحی عملکرد بیمارستان شهدای تجریش با ارائه برخی پیشنهادات به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا قلب اظهار داشت: استراتژی های عمومی باید به گونه ای طراحی شوند که افراد فعالیت های روزمره خود را در کمترین زمان ممکن و عمدتا بصورت آنلاین انجام دهند تا از خروج بی مورد افراد از خانه جلوگیری کنند. ما باید برای افزایش دسترسی و کارایی در دولت الکترونیکی حرکت کنیم. متأسفانه می بینیم که افراد ، به ویژه افراد میانسال و سالخورده ، برای تأمین هزینه های زندگی و تأمین مایحتاج اولیه خود ، خانه های خود را ترک کرده و در محیط های شلوغ و آلوده ای مانند دفاتر و بانک ها زندگی می کنند. لازم به ذکر است تا زمانی که ساختارهای اداری کافی در این زمینه تعیین نشود ، متأسفانه جلوگیری از حضور افراد در جامعه و مکانهای پرخطر امکان پذیر نخواهد بود و افراد ، به ویژه سرپرستان خانوار ، خانه های خود را برای هر مکان ترک می کنند. دلیل و در معرض این ویروس قرار گرفتن در معرض.

متخصص بیهوشی و بخش مراقبت های ویژه: انتظار از افراد برای پیروی از پروتکل های بهداشتی بدون حمایت از این گروه های کم درآمد قطعاً اجرای صحیح این دستورالعمل های بهداشتی را به چالش می کشد. به عنوان مثال ، اگر از مردم بخواهیم ماسک بزنند اما برای آنها ماسک تهیه نشود و به عنوان کمک در اختیار خانواده قرار نگیرد ، نمی توان انتظار داشت همه از ماسکهای استاندارد در هر زمان و هر مکان استفاده کنند.

وی خطاب به مقامات رسمی گفت: “اگر امکانات بهداشتی و پزشکی ، سیستم های آنلاین برای فعالیت های روزمره ، به ویژه توسعه مطب با توسعه دولت الکترونیکی به مردم ارائه شود ، بسیار بهتر خواهد بود. خانه را با خیال راحت انجام دهید و کار خود را انجام دهید. ” لازم به ذکر است که آموزش به سمت آموزش مجازی سوق پیدا کرده است که این امر بسیار خوبی است و تصمیم کاملاً موفقی بود زیرا سلامتی دانش آموزان و به تبع آن سلامت خانواده ها را به خطر نمی اندازد و این مانع بسیاری از افراد شد مرگ احتمالی است.

هر علامت جدید بیماری کرون را نشان می دهد

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در مورد آلرژی های فصلی و راه های جلوگیری از بیماری های تنفسی صحبت کرد و گفت: “هر ساله با شروع فصل سرما شاهد شیوع بیماری هایی مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا ، تشدید بیماری های تنفسی هستیم. و آلرژی ها ، که در این سال بیماری ها اتفاق می افتد هنگام شیوع کرونا ، و علی رغم شباهت به علائم اولیه این بیماری ها ، همه چیز از پیشگیری تا درمان پیچیده تر می شود و مطمئناً برای جلوگیری از پیشرفت به عزم بیشتری نیاز است. از بیماری

صفری خاطرنشان کرد: در طی یک اپیدمی ، بیشتر اوقات ، ما همیشه علائم بیماری تنفسی را به نفع آن اپیدمی در نظر می گیریم ، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و این یک نقطه طلایی است. بنابراین ، من به مردم و همکارانم توصیه می کنم که علائم تنفسی و هر گونه مشکل جدیدی مانند خستگی ، کوفتگی ، تب ، لرز ، علائم گوارشی و بی اشتهایی باید به عنوان بیماری عروق کرونا قلبی در نظر گرفته شود و فقط پس از مراجعه به پزشک مطمئن شوید که تاج آن است. رد می شود و به سراغ سایر تشخیص ها می رود.

وی بی توجهی را به عنوان یکی از بزرگترین اشتباهات بیماران دانست و اظهار داشت: در صورت بروز علائم شدید بیماری ، بیماران به عنوان ناقل در جامعه ، محل کار و خانه ظاهر نمی شوند و ویروس را به سایر همکاران و افراد دیگر منتقل می کنند. اهميت دادن “. بنابراین ، این افراد (افراد بدون علائم یا علائم خفیف بیماری) در شرایط فعلی نقش بسیار مهمی در روند صعودی یا نزولی این اپیدمی دارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اکیداً توصیه می کند: در صورت بروز تب ، لرز و مشکل بالینی جدید (در اسرع وقت ، حتی قبل از مراجعه به پزشک و تهیه نتایج آزمایش) ، حتما قرنطینه را شروع کنید. در اسرع وقت و حداقل 10 در طول روز با کسی تماس نزدیک نداشته باشید ، ماسک بزنید و از راه دور کار کنید. در این شرایط ، به دلیل عمر آپارتمان و کوچک بودن خانه ها ، لازم است که همه اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند و فرد بیمار در یک اتاق منزوی شده و از سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کند و سعی کند خط حرکت خاصی داشته باشد در داخل منزل ، ترجیحاً در داخل خانه سفر نکنید و از ظروف ، لیوان ها و غیره استفاده کنید.

دستیار تحقیقاتی مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب و کاربردی بیمارستان شهدای تجریش در پاسخ به این سوال که آیا بیماری های فصلی با تاج همپوشانی دارند؟ وی ادامه داد: بیماری های فصلی ممکن است همپوشانی داشته باشند زیرا در مراحل اولیه علائم آنها بسیار شبیه به یکدیگر است و شاید وجود تب ، لرز و بدن درد نکته مهمی است که باید با دقت بیشتری برطرف شود و علائم جدید نشانگر عفونت است. “او گفت. شاید به تاج برسد.

وی درباره شباهت علائم بیماری عروق کرونا قلب ، آنفلوآنزا و سرماخوردگی به گیلونا گفت: “از آنجا که تمایز هر سه مورد دشوار است و ممکن است در ابتدای هر بیماری علائم مشابه را مشاهده کنیم ، بنابراین اکیداً توصیه می شود افراد به هرگونه علائم ناتوان کننده ، ناراحت کننده و خسته کننده جدید جدی است “. و حتماً ابتدا تاج را در نظر بگیرید و سپس بیماریها را از یکدیگر متمایز کنید ، و من به بیماران توصیه می کنم این تفاوت را قائل نشوند ، و به امید اینکه فقط یک سرماخوردگی ساده باشد ، خانواده و جامعه را به خطر نمی اندازد ، و بر اساس جداولي كه شبكه هاي مختلف در شبكه هاي مجازي منتشر مي شود ، تشخيص خودسرانه را انجام ندهيد زيرا غالباً مرز مشخصي بين علائم اين بيماري ها وجود ندارد و همپوشاني علائم منجر به تشخيص نادرست بيماري خواهد شد. بنابراین ، اگر تب و لرز ، ضعف و دردهای عضلانی دارید ، آن را تاج در نظر بگیرید و حتماً به صورت آنلاین یا شخصاً به پزشک مراجعه کنید.

سافاری افزود: این سه بیماری تقریباً درمان اولیه یکسانی دارند و درمان حمایتی و اولیه باعث تقویت قدرت بدنی ، افزایش مایعات دریافتی ، استراحت کامل در خانه ، جلوگیری از کار سنگین و رژیم می شود. سرشار از پروتئین و سرشار از سبزیجات درمان اولیه رعایت فاصله جسمی با خانواده و همکاران بسیار توصیه می شود بنابراین ، این سه بیماری علائم و درمانهای اولیه مشابه دارند ، بنابراین بهتر است فرد مبتلا اقدامات بهداشتی را انجام دهد.

تشدید بیماری های تنفسی با شروع فصل سرما و آلودگی هوا

وی گفت: “با شروع فصل سرما و آلودگی هوا ، ما همیشه شاهد تشدید بیماری های تنفسی هستیم و در این شرایط به افرادی که بیماری مزمن تنفسی دارند توصیه می شود در خانه بمانند و به بیمارستان بروند.” متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه. در این آب و هوا فعالیت بدنی زیادی انجام ندهید.

معاون پژوهشی مرکز جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه شهید بهشتی در بخشی دیگر از مصاحبه خود با گیلونا در پاسخ به این س :ال: “آیا امکان دارد تاج در آینده باعث عفونت مغزی شود و چقدر آیا عفونت تاج ناشی از تاج شایع است؟ ” وی اظهار داشت: در شرایط پیشرفته کرونا و برای افرادی که در بخش مراقبت های ویژه هستند و از ضعف عمومی و کاهش عملکرد ریه رنج می برند و تحت درمان های پیچیده تنفسی و سایر درمان های پزشکی قرار دارند ؛ سایر اعضای بدن نیز می توانند دچار اختلال در عملکرد شوند. ، و در نتیجه درگیری سیستم عصبی مرکزی و محیطی است.

وی ادامه داد: کرونا می تواند وضعیت سیستم انعقادی بدن را تغییر دهد و ممکن است در برخی از بیماران کرونا سکته مغزی یا لخته شدن یا آمبولی را مشاهده کنیم ، بنابراین ممکن است بیمار کرونری دچار عوارض مغزی شود ، اما در حال حاضر در حال بررسی است که آیا تاج آن مستقیماً بر روی مغز تغییر می کند یا خیر. . اما احتمالاً باعث ایجاد تعدادی از التهاب های عصبی در بیمارانی می شود که نیاز به مطالعه بیشتر دارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه شاهد تعارضات عصبی محیطی بوده است ، اظهار داشت: درگیری اعصاب محیطی اندام تحتانی و بروز نادر علائمی مانند “Guillain-Barre” تاکنون گزارش شده است ، همچنین درگیری سیستم های بویایی و چشایی دیگری. اعتقاد بر این است که اختلالات عصبی با گذشت زمان و به تدریج بهبود می یابد.

برای درمان در خانه ، ابتدا علائم هشدار دهنده را تشخیص دهید

صفری گفت: “ما باید علائم هشداردهنده را برای درمان در خانه بدانیم.” زمان تشخیص ، زمان مراجعه و زمان درمان اولیه و جلوگیری از انتقال به دیگران برای درمان تاج بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: علائم هشدار دهنده را بشناسید و علائم هشدار دهنده را به مردم بیاموزید. به بیماران باید اطلاعات لازم داده شود و اینکه چه زمانی باید دوباره به پزشک مراجعه کنند ، چه زمانی علائم آنها را دنبال کنند ، چه زمانی درگیری جدی با بیماری دارند و چه زمان برای پیگیری جدی برای مراجعه مجدد به یک متخصص بیماری های عفونی باید به آنها اطلاع داده شود. ، مراقبت های ویژه و داشتن ریه. متأسفانه ، اغلب به بیماران گفته می شود که به خانه بروید و داروهای معمول خود را مصرف کنید ، که باعث می شود بیماران با آرامش کارها را انجام دهند و فکر کنند با بدتر شدن علائم ، این یک قسمت طبیعی از درمان است و باعث می شود بیمار مراجعه به پزشک را به تأخیر بیندازید. آنها وارد می شوند و متأسفانه با درگیری وسیع تری در ریه ها.

این مدرس دانشگاه شهید بهشتی علائم هشدار دهنده را تشریح کرد و به گیلونا گفت: برای شناسایی علائم هشدار دهنده ابتدا باید بدانیم که بیشتر در معرض خطر این بیماری است. افراد مبتلا به بیماری زمینه ای قلب ، ریه ، کلیه و کبد و بیماران دیابتی ، فشار خون بالا ، بیماری تنفسی و همچنین کودکان زیر 6 سال و افراد بالای 60 سال در گروه پر خطر این بیماری قرار دارند و علائم آنها باید باشد با جدیت بیشتری برخورد می شود

وی افزود: اطمینان حاصل کنید که دماسنج و دستگاهی در خانه دارید تا میزان اکسیژن بدن را ارزیابی کند (اگر متوجه تنگی نفس شدید ، نیازی به این دستگاه ندارید). دمای بدن و اکسیژن خود را هر 6 یا 8 ساعت اندازه گیری کنید و اگر بعد از 4 یا 5 روز دوباره تب یا لرز دارید و احساس می کنید بدتر می شوید ، به عنوان مثال احساس می کنید مانند گذشته نمی توانید از پله ها بالا بروید. اگر بالا می روید یا تنگی نفس دارید یا ضعف عمومی دارید ، در صورت تجویز پزشک برای تشخیص میزان درگیری ریه ، به پزشک مراجعه کرده و سی تی اسکن کنید.

صفری گفت: می توانم قول دهم که اگر ریه درگیر نباشد ، عوارض جانبی دیگر بیماری مانند ضعف عمومی و مشکلات گوارشی برطرف می شود ، بنابراین اگر از تنگی نفس یا سنگینی قفسه سینه و هیپوکسی رنج می برید حتما به پزشک مراجعه کنید. و این چیزها را سبک نگیرید. توجه داشته باشید که اگر بدون خستگی و توقف 100 قدم برداشتید و اکنون به راحتی نمی توانید این کار را انجام دهید و نفس تنگی دارید ، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تاج را می توان با عزم عمومی در جامعه شکست

این پزشک متخصص بیهوشی ، درد و مراقبت های ویژه در مورد مراقبت از بیماران Covid 19 توضیح داد: اگر بیماری خفیف باشد ، به این معنی است که بیمار به مدت یک روز یا حتی چند ساعت با تب وارد می شود و بدن شروع به درد می کند. CR و تشخیص تاج ، ما مراقبت را شروع می کنیم ، که مراقبت اصلی ، قرنطینه و استراحت کامل در خانه است.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی ممکن است همه بیماران علائم خفیف داشته باشند ، در حالی که در برخی افراد علائم به تدریج تشدید می شود و متوسط ​​و گاهی شدید می شود ، بنابراین در چند روز اول مراقبت در منزل ، استراحت کنید ، از مسکن برای کاهش درد استفاده کنید و مصرف مایعات می تواند درمان حمایتی خوبی برای بیمار باشد.

این پزشک متخصص ادامه داد: درمان ضد درد این بیماران همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن و تأمین ویتامین های لازم انجام می شود. با این حال ، در برخی موارد ، هنگامی که حالت تهوع و بی اشتهایی ایجاد می شود و بیمار به طور کلی نسبت به غذا تحمل نمی کند ، به تدریج دچار ضعف جسمی پیشرونده می شود ، که باید با سرم درمانی و دریافت غذاهای پرکالری و پر پروتئین برطرف شود.

عضو مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه شهید بهشتی ، وی با تأکید بر اینکه پس از روزهای پنجم و ششم ، هنگامی که بیماری به اوج خود می رسد ، علائم بیمار گاهی از خفیف به متوسط ​​تغییر می کند ، توضیح داد: در این شرایط بیمار از درگیری خفیف ریه و سرفه ، تشدید بیماری رنج می برد. علائم ریوی هضم می شود و حتی در موارد نادری دچار مشکلات عصبی می شود.

وی گفت: “تاج می تواند با عزم عمومی در جامعه شکسته شود و تعداد کشته شدگان ناشی از آن کاهش یابد.” وی افزود: “ما هم اکنون شاهد بسیاری از بیماران وخیم در بخشهای ویژه هستیم که به دلیل کمبود آن بستری هستند.” تختخواب ها می توانند حتی در مراحل پیشرفته ، در منزل تحت نظارت تیم های تخصصی و فوق تخصصی در خانه ، بخشی از این درمان باشند و با تهیه تجهیزات لازم و ایجاد پرستار خانگی و ارتباط مداوم ، درمان می تواند انجام شود. با دکتر

متخصص بیهوشی ، بخش مراقبت های ویژه و تسکین درد گفت: علاوه بر ناتوانی و مشکلات سلامتی ، بیماری کرونا قلب گاهی اوقات بار مالی سنگینی را بر دوش یک خانواده می گذارد. بنابراین ، بهترین راه برای مقابله با این بیماری هنوز پیشگیری است و من توصیه می کنم که افراد برای حفظ زندگی خود ، خانواده و در نهایت سلامت جامعه خود تا حد ممکن از همه پروتکل های بهداشتی پیروی کنند و از هزینه های مالی و جانی جلوگیری کنند. ، اجتماعی و حتی احساسی. .

انتهای پیام