اجتماعی

قالیباف: حل مشکلات اقتصادی به اراده ما بستگی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به 43 سال تجربه در عرصه های مختلف می گویم اکنون با وجود مشکلات اقتصادی، هم یک قدم تا حل مشکل فاصله داریم و هم یک قدم تا شکست قطعی، نتیجه که بستگی به اراده ما دارد؛ متأسفانه حل مشکلات را آموخته ایم و نه به خدا، نه به مردم و نه به خود اعتقادی نداریم و سنت های الهی به ما ربطی ندارد و سعی می کنیم با سازوکارهای دولتی مشکلات را حل کنیم.

به گزارش گیلونا، محمدباقر قالیباف در دیدار با روسای دادگاه های خانواده کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که باید در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ایران قوی بسازیم باید احکام و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را برای کامل شدن خانواده ببینیم و باور داشته باشیم که زن محور خانواده است اما متاسفانه به همه چیز توجه کرده ایم. اما خانواده برای حفظ جامعه.

قالیباف افزود: دیروز در صحن علنی به خانم خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفتم که قانون دو وظیفه به شما داده است؛ اولی رهبری خانواده و دومی نمایه سازی برای تغییر؛ همچنین حوزه آسیب های اجتماعی. طبق قانون به وزارت کشور محول شده است و این وظایف باید با دقت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده انجام شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر روی نهاد خانواده تمرکز کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود، گفت: از زمانی که شهردار هستم تاکید کرده ام که باید بین خانه، مسجد، محله و مدرسه ارتباط برقرار شود. و اینکه آیا در حکومت داری یاد گرفته ایم که بین این موارد ارتباط برقرار کنیم، باید مشکلات اقتصادی را حل کنیم و آن وقت فرزندان زمانه خود خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بستر ازدواج و تشکیل خانواده در صورتی می تواند موفق باشد که بر اساس فرهنگ اسلامی – ایرانی باشد، گفت: زمانی که برای راه اندازی پلاتفرم تکمیلی آمدم به من انتقاد شد اما امروز شاهد همین راه هستیم. حدود 200000 خانواده به سبک سنتی ازدواج می کنند که بر اساس فرهنگ ما است، بنابراین توجه به مسائل خانوادگی مستلزم تغییر است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: با توجه به 43 سال تجربه در حوزه های مختلف می گویم اکنون با وجود مشکلات اقتصادی، هم یک قدم تا حل مشکلات فاصله داریم و هم تا شکست قطعی یک قدم فاصله داریم که نتیجه آن است. که به اراده ما بستگی دارد.» دارد؛ متأسفانه ما حل مشکلات را آموخته ایم و نه به خدا، نه به مردم و نه به خود اعتقادی نداریم و سنت های الهی برای ما بی ربط است و سعی می کنیم با سازوکارهای دولتی مشکلات را حل کنیم.

قاسم پور: مجلس یازدهم به دنبال پیگیری موضوعات مختلف در زمینه مهریه و حضانت و حفظ حقوق مردم است.

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز موضوع زن و خانواده را یکی از مهمترین مسائل جامعه دانست و افزود: است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس قبل از شروع کار مجلس فعلی این کار را آغاز کرد و متعاقبا جلسات مشترکی برای بحث مهریه، حضانت و … داشتیم. در مجلس یازدهم با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی همچنین تفاوت رویکرد را یکی از موضوعات جدی دانست که باعث شد مسائل حوزه خانواده هرگز به نتیجه نرسد و افزود: در نظر داریم تلاش ها را موثر کنیم، بنابراین کمیسیون اجتماعی جلسه ای با رئیس قوه قضاییه داشت. او همچنین اعلام کرد که از حقوق و کرامت زنان حمایت خواهد کرد.

قاسم پور ادامه داد: جلسه دیگری با آقای اژه ای در قالب فراکسیون زنانه داشتیم و آمار پرونده های طلاق بازنگری شد و در نهایت مقرر شد کارگروه مشترکی بین دو قوه برای رفع مشکلات تشکیل شود. “.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می کنیم جایگاه ارزیاب قضایی قوه قضائیه را ارتقا دهیم، افزود: انتظار داریم چنین جلساتی برای شنیدن دقیق مشکلات نظام خانواده و هماهنگی نظرات قضات برگزار شود که در نهایت منجر به این امر می شود. به طرفدار قانونگذاری. مردم».

غضنفرآبادی: قضات پیشنهاداتی برای تغییر مجازات های مالی خواهند داد

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز در این جلسه با حضور در جمع قضات و روسای دادگاه های خانواده حاضر در جلسه با اعلام اینکه بررسی طرح اصلاح نحوه اجرای جزای نقدی در این کمیسیون به پایان رسیده است. جلسه فرمود: و ما آن را به شما می دهیم تا پیشنهادات شما را در این باره دریافت کنید.

در این جلسه تعدادی از قضات و رؤسای دادگاه های خانواده سراسر کشور به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در حوزه خانواده که اغلب شامل طلاق، حضانت، مهریه، فرزندان مطلقه و … می شد، پرداختند.

شرکت کنندگان معتقد بودند که مهم ترین کاری که باید برای جلوگیری از افزایش طلاق انجام شود، مشاوره و آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج به زوج ها بود. آنها همچنین تاکید کردند که قوانین در حوزه حمایت از خانواده باید تغییر کند تا برخی از مفاد آن منجر به تاخیر در دعاوی در این زمینه نشود.

انتهای پیام/