اجتماعی

لزوم توجه به رشته مهندسی حریق/ استقبال ویژه از همایش آتش نشانی و ایمنی شهر تهران

معاون حفاظت و پیشگیری از آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و دبیر پنجمین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهر تهران گفت: استقبال از این همایش فراتر از انتظار ما بود.

به گزارش گیلونا، کامران عبدولی در مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین المللی آتش نشانی و امنیت شهری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به 8 ماه است که درگیر این همایش هستیم. یک تیم حدودا 40 نفره بود و کار در اکثر محورهای مختلف انجام شد.

وی بیان کرد: سعی کرده ایم چالش های آتش نشانان، دانش آموزان و افرادی که دانش دارند را در این زمینه یاری کنند. در واقع، ما ادغام مورد نیاز خود را با علم انجام دادیم. برای اولین بار بحث صنعت در این کنفرانس گنجانده شد.

عبدولی گفت: اگر فرهنگ ایمنی را ارتقا دهیم و به جایی برسانیم که مردم مطالبه ایمنی کنند، حتی می توانیم در آینده تعداد ایستگاه های آتش نشانی را کاهش دهیم اما متاسفانه در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.

وی گفت: کشورهای پیشرفته دنیا بالغ بر 25 سال است که در رشته مهندسی آتش نشانی تحصیل می کنند.

دبیر این همایش گفت: 25 دانشگاه برتر کشور در خصوص این همایش با ما شریک شده اند.

وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی ما آتش نشانان کشور، شرکت های تولیدی، دانشگاه ها و اساتید علوم و … هستند که تعداد زیادی از آنها از این نمایشگاه بازدید کرده اند، گفت: یکی از اهداف این همایش شناسایی و درک اهمیت امنیت توسط این نمایشگاه است. استخراج شکاف های امنیتی و عملی بود، مشارکت در تولید ملی و ملی و …

معاون حفاظت و پیشگیری از آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این رویدادها چهار سال بود که در حال انجام بود، گفت: متاسفانه در سال 1397 به دلیل ویروس کرونا لغو شد و امسال مجددا برگزار شد. .

وی گفت: 280 مقاله علمی داشتیم که در نهایت 199 مقاله اصلی استخراج شد و امیدواریم بتوانیم از نتیجه این موارد استفاده کنیم.

عبدولی ادامه داد: در این راستا با سازمان های زیادی همکاری داشته ایم و استقبال خوبی هم شده است. همچنین همزمان با برگزاری این پنل ها 27 کارگاه وثیقه برگزار شد که بسیاری از کشورها از جمله فرانسه و استرالیا در آن شرکت کردند. استقبال از همایش فراتر از انتظار ما بوده و امیدواریم ادامه داشته باشد. در این همایش 35 شرکت تولیدی و واردکننده، 15 شرکت دانش بنیان و 20 شرکت تولیدی حضور داشتند.

ادامه…