اجتماعی

موج ششم کرونا در تمام مناطق تهران افزایشی شد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از افزایش موج ششم کووید 19 با ویروس امیکرون در تمام مناطق تهران خبر داد.

به گزارش گیلونا، دکتر نادر توکلی در وبیناری با حضور روسای سه دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و ایران و مسئولان و کارشناسان 128 بیمارستان به تشریح آمار رو به رشد کوید 19 ناشی از ویروس امیکرون پرداخت. . .

وی ادامه داد: از هفته اول و دوم بهمن ماه امسال با افزایش آمار در حوزه مراجعین، بستری و فوتی مواجه هستیم.

توکلی با اشاره به افزایش 100 درصدی بستری ها در هفته دوم بهمن ماه به دلیل ابتلا به ویروس امیکرون، گفت: تعداد فوتی ها نیز افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین تعداد بستری در سال 1400 برای 16 مرداد با رکورد یک هزار و 812 نفر بوده که پس از آن کاهش یافته اما اکنون این تعداد افزایش یافته است.

توکلی ادامه داد: تعداد بستری ها از ابتدای بهمن ماه که 174 مورد بود با 236 درصد افزایش به 586 نفر رسیده است.

وی با اشاره به مثبت بودن PCR 40 درصد مردم در هفته دوم بهمن ماه، گفت: همچنین از 100 بیمار بستری، 20 درصد بیماران زیر 10 سال هستند.

توکلی در جمع بندی نهایی افزود: 50 درصد بستری ها برای افراد بالای 50 سال و 90 درصد فوت ها مربوط به افراد بالای 50 سال است که شامل 60 تا 70 سال در بخش بستری می شود.

وی خاطرنشان کرد: مرخصی استعلاجی برای ویروس امیکرون حداکثر پنج روز است و برای بازگشت به کار نیازی به انجام آزمایش نیست و استانداری تهران نیز محدودیت های یک هفته ای را ابلاغ می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، توکلی با اشاره به اینکه پروتکل درمانی کودکان مبتلا به امیکرون تا روز شنبه هفته آینده اعلام می شود، افزود: اعمال جراحی در بیمارستان های محدود اطفال انجام می شود، اما جراحی بزرگسالان بدون نیاز به . محدودیت های. ” سارا

انتهای پیام/