اجتماعی

هموطنان مراقب پخش گاز مونواکسید کربن در فضاهای بسته باشند

رئیس مرکز اورژانس تهران از همسفران خواست قبل از استقرار در استراحتگاه به انتشار گاز مونوکسید کربن در فضاهای بسته توجه کرده و از مسیرهای خروجی این گاز مطمئن شوند.

به گزارش گیلونا، یحیی صالح طبری در این باره گفت: در شرایط آب و هوایی کنونی کشور با افت دما و سرمای بیش از حد برخی نقاط کشور مواجه هستیم و همراهان عزیز گاهی اوقات از اجاق گاز و یا وسایل پخت و پز استفاده می کنند. گرمایش.” آنها چادرها، کمپ ها یا خانه هایی را جمع می کنند که مدت زیادی است استفاده نشده است.

وی افزود: در این صورت باید پنجره ها را باز کرد تا گاز مونوکسید کربن حاصل از احتراق پیک نیک ها و بخاری ها از فضا خارج شود، در غیر این صورت به آرامی و به آرامی افراد گازگرفته می شوند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: علائم گازگرفتگی ابتدا با سردرد، حالت تهوع، تاری دید و استفراغ همراه است، سپس سطح هوشیاری و در نهایت مرگ فرد را کاهش می دهد.

صالح طبری گفت: از هموطنان می خواهیم ابتدا دریچه های هوای محل خود را بررسی کرده و از باز بودن فضای لوله بخاری اطمینان حاصل کنند تا بخارات ناشی از بخاری و وسایل گرمایشی به راحتی از فضاهای مسدود خارج شود.

وی یادآور شد: گاهی اوقات مشاهده شده است که پرندگان سوراخ های لوله های اگزوز را مسدود کرده و لانه می سازند و باعث بازگشت مونوکسید کربن به منازل و محل اقامت مسافران می شوند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: هموطنان و مسافران عزیز حتما این هشدارها را جدی بگیرند تا خانواده ها در بهترین ایام سال نو سهل انگاری نکنند.

به گزارش این سایت، متاسفانه در روزهای اخیر برخی از هموطنان به دلیل بی توجهی به این هشدارها جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/