اجتماعی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار زودهنگام سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر فردا (5 آبان) خبر داد و گفت: در پی ورود این سیستم بارشی به کشور ، در بیشتر مناطق باران یا برف خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت وگو با گیلونا وی با اشاره به اینکه طی 24 ساعت آینده بارش پراکنده باران و وزش باد برای استانهای مازندران ، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود ، اظهار داشت: در این مدت رعد و برق در کرمان ، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان گاهی همراه است زمانی و وزش باد شدید رخ می دهد.

وی با بیان اینکه تا فردا (5 آبان) هوای پایدار در بیشتر کشور و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران ، کرج ، اراک و اصفهان غبار غبار محلی پدیده غالب است ، اظهار داشت: اواخر فردا با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور ، ابرها و باران های پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیستند.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، تا روز پنجشنبه (5 آبان) فعالیت سامانه بارشی به کل کمربند غربی و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین ، البرز و تهران و بارانها در این مناطق شدت خواهد گرفت.

ضیاییان با اشاره به اینکه نفوذ جریان های شمالی در غرب ساحل دریای خزر نیز باعث بارندگی در گیلان و غرب مازندران می شود ، گفت: در بیشتر این مناطق و همچنین در خوزستان در شمال بوشهر باران شدید است. و در جزایر شمالی خلیج فارس. وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: در این مدت میزان بارندگی در ارتفاعات زاگرس ، البرز مرکزی و در شمال غربی کشور به صورت برف خواهد بود. وی گفت: روز جمعه (28 نوامبر) به جز کمربند شرقی ، سامانه بارشی در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود. در غرب دریای خزر و در استانهای خوزستان ، فارس ، جزایر خلیج فارس ، بوشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، جنوب اصفهان و شرق لرستان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار زودهنگام سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش باران و رعد و برق در روز شنبه (نهم آبان) در غرب ، جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد گفت: در این روز برای استان های البرز ، قزوین ، تهران ، اردبیل ، بارش باران به طور گسترده در اصفهان و در شمال فارس پیش بینی می شود.

سرانجام ضیاییان در مورد وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (5 آبان) نیمه ابری همراه با گرد و غبار صبحگاهی ، ابرها در بعد از ظهر و گاهی اوقات وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (26 نوامبر) هوای ابری همراه با وزش باد ، بعد از ظهر باران و اواخر باران با حداقل دما 5 و حداکثر دما 9 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام