اجتماعی

وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق کشور/ بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد نسبتاً شدید در برخی مناطق و کاهش 5 تا 10 درجه ای دما در برخی از استان های کشور هشدار داده است.

به گزارش گیلونا ، گوش به زنگ رنگ زرد بر اساس پیش بینی هواشناسی ، باران و رعد و برق با وزش باد موقت شدید برای امروز (5 آنلاین) برای استانهای گیلان ، مازندران ، گلستان ، اردبیل و شمال استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، تهران ، البرز و قزوین و فردا (15 آنلاین) آنلاین در استانهای گیلان ، اردبیل ، مازندران ، گلستان ، خراسان شمالی ، خراسان شمالی رضوی و در مناطق شمالی تهران ، البرز و قزوین ادامه می یابد.

در چنین شرایطی احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و کانالها ، احتمال آبگرفتگی معابر ، لغزندگی جاده ها و احتمال کاهش دید وجود دارد. بنابراین توصیه می شود در تردد احتیاط کنید و در سواحل رودخانه ها و کانالها توقف کنید ، در تردد جاده ها احتیاط کنید ، دامها را در نزدیک رودخانه ها و دره ها جمع کنید.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار گفت: کاهش چشمگیر دما بویژه در صبح زود بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد در شمال غرب و غرب و سواحل شمالی و شمالی دامنه های جنوبی البرز فردا تا روز یکشنبه (اکتبر) پیش بینی می شود. 15-18). به در چنین شرایطی احتمال آسیب دیدن برخی محصولات کشاورزی در این مناطق افزایش می یابد ، بنابراین توصیه می شود محصولات کشاورزی را برداشت کرده و اقدامات لازم را برای کشاورزان ، مرغداران و گلخانه داران انجام دهید.

سازمان هواشناسی همچنین در مورد افزایش تراکم و وزش باد نسبتاً شدید هشدار داد: امروز (5 آنلاین) در استانهای آذربایجان شرقی ، اردبیل ، زنجان ، کردستان ، قزوین ، چهارمحال و بختیاری و تهران وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود. به

ادامه این شرایط جوی از فردا تا شنبه (6-7 آنلاین) برای آذربایجان شرقی ، اردبیل ، سمنان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، اصفهان ، یزد و چهارمحال و بختیاری و یکشنبه (8 آنلاین) برای خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، سی شامل سیستان و بلوچستان شمالی ، سمنان ، یزد و اصفهان است.

در چنین شرایطی ممکن است فوران گرد و غبار ، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب رساندن به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی ، سپس حفظ و تقویت سازه های موقت مانند گلخانه ها و بیلبوردها ، احتیاط در تردد از لبه های بیلبوردها ، خرد شدن درختان و بله آنها ساختمانهای نیمه کاره را توصیه کنید

سازمان هواشناسی با اخطار ؟ یکی دیگر از نفوذ سرما به مناطق شمالی کشور گزارش شده است. در این هشدار کاهش دما به زیر صفر درجه سانتیگراد و احتمال انجماد محصولات کشاورزی در روز جمعه (7 آنلاین) در آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، زنجان ، کردستان و ارتفاعات استانهای قزوین ، البرز و تهران اعلام شده است. و روز شنبه (8 آنلاین) در شمال خراسان ، ارتفاعات شمالی استان های سمنان و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

آژانس هواشناسی در مورد خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد و از صاحبان باغات و مزارع خواست تا برداشت محصولات باغی (انگور) و محصولات (سیب زمینی و ذرت) ، محلول پاشی مزارع کلزا با اسیدهای آمینه و کودهای ضد استرس را تسریع کنند. محصولات جمع آوری شده در مناطق تحت پوشش ، روشن کردن آتش و ایجاد مه در باغها (صبح زود و صبح زود) و همچنین تخلیه آب و جمع آوری لوله ها از ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی ، اتصالات و تجهیزات سیستم های آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر توصیه می شود از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی

همچنین از آنها خواسته شد تا در مناطقی که احتمال دارد دمای هوا از زیر صفر برسد ، آزمایش های شیمیایی انجام ندهند ، از کودهای نیتروژنی مانند نیترات آمونیوم در موج سرد برای آبگیری از درختان استفاده نکنند و از هرس درختان خودداری کنند.

تهویه ، تنظیم دما و سوخت گیری سوله ها به دلیل کاهش دما ، بسته نگه داشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام کاهش دما توصیه این سازمان به صاحبان سوله ها ، گلخانه ها و انبارهای پرورش قارچ است.

وی همچنین به صاحبان سوله های مرغداری و دام توصیه کرد که به دلیل کاهش دما ، هوا را تنظیم کنند ، دما را تنظیم کرده و سوخت سوله ها را تامین کنند ، به دلیل کاهش دما ، خوراک پرانرژی برای دام ها تهیه کنند و از خروج هوای سرد جلوگیری کنند. نمک.

یکی از توصیه های این سازمان به دارندگان مخازن ماهی یکی از توصیه های این سازمان به صاحبان مخازن ماهیان آب گرم و کاهش نصف تغذیه به حالت عادی به دلیل کاهش دما و وزش باد است. تخلیه آب و جمع آوری لوله ها ، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر و استفاده از ضد یخ در رادیاتورهای ماشین آلات کشاورزی از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی است.

به گزارش گیلونا ، هشدار رنگ زرد این بدان معناست که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این اعلامیه به منظور افزایش آگاهی عمومی است تا بتواند برای مقابله با پدیده های جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شود. از سوی دیگر ، مقامات از این هشدارها مطلع هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام