اجتماعی

وضعیت شیوع کرونا در زرندیه تثبیت شده/نگران فصل سرما هستیم

گیلونا / مرکزی سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه گفت: وضعیت ویروس کرونا در این شهرستان تثبیت شده است.

سیامک سلیمانی در مصاحبه با گیلونا گفت: “پیش نویس برنامه ای برای برنامه عملی تهیه شده است تا از روند افزایش تعداد بیماران جلوگیری کند و زنجیره انتقال این ویروس قطع شود ، که پس از نهایی شدن توسط بخش مراقبت های بهداشتی اجرا خواهد شد “.

وی بر تعیین تکالیف قانونی و مسئولیت های دستگاه های اجرایی در این برنامه عملیاتی تأکید کرد و افزود: همانطور که با شروع فصل سرما ، احتمال اوج گیری جدید در تعداد بیماران وجود دارد ، این نگرانی وجود دارد. در سراسر کشور و در این شهر میزان بروز را افزایش دهید در نتیجه ، همه دستگاه های اجرایی موظف به انجام وظایف مشخص شده در این برنامه عملیاتی بودند.

سلیمانی ، افزایش سطح آمادگی و حساسیت مردم شهر ، ترتیب دستگاه های مختلف ، استفاده از حداکثر ظرفیت های شهری و روستایی برای پیشگیری و درمان تاج از جمله مفاد این برنامه عملیاتی است.

وی غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و ارائه خدمات پزشکی به این بیماران را از دیگر برنامه های دیده شده در این برنامه عملیاتی دانست و افزود: به منظور تقویت سیستم ایمنی بیماران کرونا ویروس ، اقداماتی از جمله تهیه وسایل بسته های معیشتی و تغذیه ای برای افراد با تمکن مالی دیده شده است که سو lessتغذیه کمتری یا احتمالاً سو تغذیه دارند.

سرپرست فرمانداری زرندیه با تأکید بر اینکه زیرساخت های پزشکی در شرایط بحرانی و کرونا ویروس در این شهرستان واکنشی ندارند افزود: با پیگیری های صورت گرفته در سطح وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی ، امیدواریم نواقص را برطرف کنیم “. و عدم تاج از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری می کند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه ای در دست اقدام داریم که بیمارستان شهدای آسیابک را به یک مرکز درمانی جامع و تخصصی تبدیل کنیم و از ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) برای ارائه خدمات پزشکی استفاده می شود.

انتهای پیام